glucosetest verknald

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by jannes121, Jan 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Je bedoeld de dagcurve maken zoals ik hem omschreef?
    Ik heb hem 1x in week 14 gedaan en nu volgende week weer, dan ben ik ruim 30weken zwanger.
    Het kan volgens mij altijd hoor, mensen met diabetes maken ook af en toe zo'n dagcurve.

Jannes als je nu weer zo misselijk wordt en de test gaat niet goed, zou ik zeker even vragen of het mogelijk is! (ik weet niet of een VK een bepaalde reden heeft om te kiezen voor een dagcurve of voor de test met het suikerdrankje. Maar nee heb je, en ja kun je krijgen)

2. jannes121

jannes121 Lid

Jun 24, 2011
    23
    0
    0
    bedum,groningen
    Hey dames:)

Het is gelukt:) ik heb het spul binnen gehouden!!!:D
    Ik vanochtend eerst een kop thee genomen en ben er toen heen gereden.
    Nu had ik heel fijn een kamertje voor mezelf en kon ik eventueel gaan liggen als ik wou. Kon nu rustig het misselijke gevoel wegzuchten. Heerlijk, ben erg blij en opgelucht dat het achter de rug is!
    Nu nog even afwachten op de uitslag.
    Nogmaals onwijs bedankt voor alle goeie tips die ik van jullie mocht krijgen.

Liefs jannes121

3. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Fijn dat het is gelukt!
    Heb je nog kunnen spieken wat je waarde was?

4. jannes121

jannes121 Lid

Jun 24, 2011
    23
    0
    0
    bedum,groningen
    Hoi Eveline,
    De eerste via de vingerprik was 5.3 nuchter.
    de laatste prik was via bloedafname 1 buisje. Dus kon helaas niet spieken. Wel jammer want was zelf ook wel nieuwsgierig....

5. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Yay, wat goed dat het is gelukt! kan me voorstellen dat je blij bent dat het achter de rug is. Ik vind 2 van die plastic bekertjes best wel heel veel.. dat is dus wel 300 ml. Hopelijk valt de uitslag straks mee!

*ziet op tegen maandagochtend*

6. juffie29

juffie29 Actief lid

Apr 10, 2009
    280
    0
    16

7. jannes121

jannes121 Lid

Jun 24, 2011
    23
    0
    0
    bedum,groningen
    Vandaag een hele goeie uitslag gekregen. Na twee uur had ik een score van 6.0! Helemaal goed dus:D

8. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Jannes:
    yay wat goed! Fijn!
    Ik ben ik afwachting van de uitslag... verwacht dat er geen gekke dingen uitkomen, maar ja.. beleid van het ziekenhuis! Grote baby=suikertest!

@Juffie:
    ik moest twee uur wachten en wel echt nuchter. Geen idee waarom.. blijf het vreemd vinden dat het zo verschilt per ziekenhuis!

9. naomi01

naomi01 Bekend lid

Jul 12, 2011
    667
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik nuchter bloedafname uur wachten bloedafname uur wachten bloedafname uur wachten bloedafname dus 3 uur pff en nu blijkt nog dat ik een lichte afwijking had pff

10. Kayke

Kayke Actief lid

Oct 13, 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Ik heb van m'n gynaecoloog een papier gehad voor de glucosetest en daar staat dat ik dus niet nuchter moet zijn.

Naomi: dan heb je de grote glucosetest gehad

11. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Als ik er nog aan denk, word ik weer misselijk. ik stond al bij de wc want ik voelde het echt omhoog komen maar het is er gelukkig in gebleven. maar wat een ranzig goedje is dat.

12. laura28

laura28 Fanatiek lid

Oct 15, 2008
    1,277
    0
    0
    er zijn 2 verschillende testen, de ene is een provocatietest en de andere een tolerantietest.

ik had vandaag de provocatietest, hoefde niet nuchter daarna 1 keer buisje bloed, was de waarde oké dan suikerdrankje, uur wachten en daarna wederom prikken...dan meteen de uitslag, of naar huis of naar de diabetesverpleegkundige...ik mocht dus naar de diabetesverpleegkundige...suiker veel te hoog! 9,8 moll...morgen verdere afspraak over hoe en wat...

ik had vanmorgen een plak ontbijtkoek op, denk dat dat wel scheelde in de misselijkheid...maar het drankje is echt goor...het is net pure limonadesiroop...mierzoet

13. Mamma2012

Mamma2012 Actief lid

Nov 13, 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah balen meid.

Weet je wat ik niet begrijp? Ik lees overal over dat zoete drankje wat je dan moet drinken. Ik heb dat nooit hoeven doen! Ik moest gewoon 's ochtends laten prikken (nuchter), daarna meteen eten (boterham met zoet beleg en een kop thee met heel veel suiker (ik vind dat zó vies haha)... en na 2 uur weer prikken. Dat was 'm!

14. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Heb het vorig jaar ook moeten doen. Vanaf 00.00 uur niks meer eten of drinken. Om 08.30 melden in het ziekenhuis. Bloedafnemen, toen rustig glucose drankje op drinken. Toen 2 uur wachten in de wachtkamer. Mocht niet actief rondlopen, want dat kon inlvoed hebben op de test, zat daar ook niet op te wachten. Na 2 uur weer prikken en wachten op de uitslag. wat perfect was. Toen mocht ik plak koek eten en thee drinken en op naar huis.

succes dames!!!

15. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

Sep 1, 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    ik heb vorige week een dagcurve moeten doen in het ziekenhuis. Als ik het zo lees verschilt het dus erg per arts of ziekenhuis. Bij mij was het nuchter buisje bloed, dan meteen eten en 2 uur wachten, weer een buisje bloed en toen moest ik om 16:30 weer een buisje komen laten tappen. Met als gevolg 2 blauwe armen auww!

Share This Page