Hallo iedereen! Vandaag mijn eerste dag op dit forum! Ik zit met een probleempje, ik ben werkzaam op een Kinderdagverblijf en heb hier een 0 uren contract. Hier heerst nu de 5e ziekte waardoor ik vanmorgen bloed moest prikken op antistoffen. Echter komt de uitslag pas over 1 a 2 week, ik heb mij afgemeld voor het werk omdat ik best wel een beetje bang ben. Hebben meer van jullie dit meegemaakt? En dan is het ook nog zo dat ik dus niet betaald krijg, is er iemand die weet in hoeverre ik in de ziektewet moet? Vind het zo'n vervelende situatie!
Geen direct antwoord op je vraag, maar toen ik 10 weken zwanger was had mijn dochter van 1 de vijfde ziekte. Dokter zei dat er grote kans was dat ik het zelf als kind heb gehad en dan is er geen risico. Mocht ik ziek worden hoefde ik pas weer contact op te nemen. Ook als ik het niet had gehad was de kans klein dat het schadelijk zou zijn voor het kindje zei ze....
Hallo! Goed dat je je hebt afgemeld want een vriendin van mij heeft het ook gehad en ze vertelde me dat het ook gevaarlijk kan zijn voor het kindje. Verder weet ik wel als je een 0 uren contract hebt je het gemiddelde krijgt van de uren die je over een jaar hebt gewerkt. Sterkte!
id uit de buurt blijven, ik was zwanger van de 1e en toen kreg mijn neefje de 5e ziekte, geprikt en na 2 weken bleek dat ik geen antistoffen in mijn bloed had. na 2 weken dus nog een keer moetn prikken om te kijken of ik ze toen wel had want dan had ik het toch opgepikt van mijn neefje. gelukkig was dit het geval. Ik weet nu wel dat ik uit moet kijken bij de 5e ziekteeker in ht begin van je zwangerschap kan het schadelijk zijn
Als je korter dan 20wk bent en je hebt geen antistoffen, dus als je het zelf niet hebt gehad vroeger, kan het inderdaad gevaarlijk zijn voor het kindje vlg mijn vlk
Ik heb dit laatst gehad bij mijn oppaskinderen en moest ook bloed prikken maar had de dag erna al een uitslag. Zou schadelijk kunnen zijn voor je kind. ?.
Goed van je dat je niet gaat werken. Vijfde ziekte is schadelijk voor t kindje en omdat je dus over 2 weken pas de uitslag krijgt zou ik ook thuis blijven. Wat je ingepland stond deze twee weken krijg je als ziekteverlof maar sta je deze niet ingepland dan krijg je ook geen ziekteverlof. Wanneer je langer dan 3 mnd achter elkaar bijv 20 uur hebt gewerkt dan zou je die als ziekte uren moeten krijgen maar ik neem aan dat je dit in deze tijd niet hebt kunnen werken. Heb je de ene maand 15, de tweede mnd 25 en de derde mand 20 gewerkt (gemiddelde 20) dan krijg je nog niet die uren. Je moet echt elke mnd aaneengesloten dezelfde uren werken. (Dit is bij onze organisatie zo, je zou daarvoor je personeelsadministratie voor moeten bellen om t zeker te weten)