Glucosetest

Discussion in 'Zwangerschap' started by Chantallie24, Oct 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. trotsema

trotsema Bekend lid

Jan 3, 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap suiker gehad, de tweede niet maar wel een kind van 8 pond. Nu derde zwangerschap vanaf het begin suiker. In het begin doormiddelaten van een dieet goede waardes gehad alleen sinds week 21 zijn mijn nuchtere waardes omhoog.

2. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

Oct 20, 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Wat vervelend dat ze omhoog zijn, nuchter. Ik ben benieuwd als ik het nu niet heb, hoe zwaar het kindje gaat worden. De eerste is met 34,1 weken geboren.. En was 2250 gram en 42,5 cm.

3. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

Oct 20, 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Nou daar zit ik dan.... Nuchter 4,6. Vies smerig drankje bah! Ik hoop dat de 2 uur gauw voorbij gaan.

4. Meggy1987

Meggy1987 Lid

Jun 23, 2015
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey, ik heb ook net dat fijne drankje op en ben ook aant wachten.. Nog een uur en tien minuten voor ik weer geprikt mag worden..
    Bij mij is t m'n eerste, en ze wil deze test doen omdat mijn baarmoeder (en dus was ook m'n kindje) te groot zou zijn voor de termijn die ik zwanger ben.. Voor de rest helemaal geen klachten of niks, maargoed.. Nuchtere waarde was 4,0. Ik hoop maar gewoon dat Druifje net een groeispurt maakte haha..

5. beempie

beempie Actief lid

Mar 5, 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    Ook ik zit te wachten tot ik voor de 2de keer mag prikken. Mijn waarde was net 4,8. Om kwart over 10 de tweede keer prikken.... heb nu best wel trek

6. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

Oct 20, 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Gelukkig heb ik mede wachtenden haha. Hoop dat bij jullie de waardes goed zijn! Ik moet denk ik over 15 min weer prikken ong. En dan zit het er weer op! Hoop zo dat de waardes goed zijn. :) succes dames!!!

7. Meggy1987

Meggy1987 Lid

Jun 23, 2015
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nemen ze tweede keer buisje bloed af, dus ik krijg de waarde niet te horen. Keivervelend.. Mijn maag begint nu flink te knorren...! Succes nog dames, nog ff doorbijten haha!

8. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

Oct 20, 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Ik ben ondertussen thuis! Ze hebben geen buisje bloed afgenomen maar wel nog een keer geprikt. De waarde was 6,6! Toevallig prikte een kennis mij, ze zei ik mag er niks over zeggen haha. Maar ik zag al dat het keurig was!

9. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

Oct 20, 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Ik hoop voor je dat de uitslag goed is meggy1987!

10. beempie

beempie Actief lid

Mar 5, 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    Hadden bij mij vanmorgen eerst een vingerprik gedaan. Toen die goed was een buisje bloed afgenomen. En net weer een buisje bloed. Die buisjes zijn voor de officiële waarde en krijg ik ook niet direct te horen. Dat hoor ik via de verloskundige.....

11. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

Oct 20, 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Wat raar dat ze bij ons in het ziekenhuis wel 2 keer de vingerprik doen dan. Ik dacht namelijk ook eerst dat ik een buisje moest doen. Maar dat doen ze misschien niet meer ofZo hier.

Hoe voelde jullie je verder?

12. Mataraa

Mataraa Fanatiek lid

Mar 3, 2011
    1,334
    8
    38
    Noord-Holland
    Ik heb 2 weken terug ook de glucose test gedaan en moest ook 2 x buisje bloed tappen ;) apart dat dat ze dat dan toch verschillend doen per ziekenhuis.

Mijn waarde was trouwens na het suikerdrankje iets verstoord. Afspraak gyn en dieetist al gehad. Morgen naar de diabetesverloskundige.. alhoewel het bij mij niet zorgwekkend is (je mag als hoogste waarde na suikerdrankje 7,8 hebben en ik had 8,0) moet ik toch deze stappen doorlopen.. vind het wel goed. Beter het zekere voor het onzekere..
    Mijn kindje is niet te groot, mijn voeding was goed.. alleen drinken beetje aanpassen.. ben benieuwd hoe het verder gaat lopen :)

13. Mataraa

Mataraa Fanatiek lid

Mar 3, 2011
    1,334
    8
    38
    Noord-Holland
    Ohja ik kakte trouwens helemaal in na het suikerdrankje.. was zo duf als een kanarie!

14. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Dat inkakken hoort wel bij een hoge glucose, dan schoot het waarschijnlijk omhoog en daar wordt je mooooeee van. Het zou heel goed kunnen dat je beginnende zwangerschapsdiabetes hebt. Wel fijn dat je dan op tijd bent!

15. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

Oct 20, 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Ik was eigenlijk helemaal niet moe, beetje hyper zelfs hahah! Maar goed dat je er op let! Die van van mij was toen in ook 8 geloof ik.

16. beempie

beempie Actief lid

Mar 5, 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    Ik was ook best wel duf vanmorgen, maar had ook slecht geslapen. Kan natuurlijk ook een combi van beide zijn. Vond het drankje zelf best wel smerig,maar werd pas misselijk nadat ik gegeten had.

17. Mataraa

Mataraa Fanatiek lid

Mar 3, 2011
    1,334
    8
    38
    Noord-Holland
    Nou dat inkakken had ik ook voor de zwangerschap.. 1 red bull en hoppa gelijk ingekakt haha nooit last van suiker
    Ik had ook slecht geslapen idd.. zal wel combi zijn.

Ohja ik werd ook misselijk toen ik thuis kwam en eindelijk broodje naar binnenwerkte!

18. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Een Red Bull is ongeveer gelijk aan de suikertest haha je lichaam moet dan onwijze hoeveelheid insuline aanmaken om die glucose af te breken en dat maakt je moe.

19. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

Oct 20, 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Dus voortaan 1 red bull ipv dat smerige drankje hahaha!!!

20. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Moet je nagaan wat een verschil ik zit met die waarde aan de insuline! Ik woon wel in Frankrijk dat maakt heeeel veel uit ze zijn hier zooo voorzichtig. Beter ook voor mij ik weet dat het nog op kan gaan lopen dus nu maar even op de tanden bijten want echt leuk is het niet dat spuiten en controleren.

Houd je eten goed in de gaten en eet tussendoor bijvoorbeeld wat noten! Helpt heel goed. En bewegen na de maaltijd al is het maar een kwartiertje dansen :D

Share This Page