Zoveel honger bij 10 weken zwangerschap!! Eettips?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Zonnetje13, 25 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Die honger is niet te stillen haha. Op een gegeven moment weet ik echt niet meer wat ik moet eten! Wil het wel een beetje gezond houden.
    Ik eet nu vooral veel ontbijtkoek (niet gezond, ik weet het), komkommer, crackers en 2x per dag fruit. Iemand nog meer tips?

2. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik kan ook de hele dag snaaien! Ik probeer maar wat radijs weg te kauwen, eet idioot veel fruit, waterijsjes, zuig met een saai gezicht op zuurtjes, knaag met een lang gezicht aan selderij en kijk vooral zwaar jaloers naar mensen die friet en chips eten :roflmao:

Marchella, Zonnetje13 en nizzie86 vinden dit leuk.
  3. Yessie32

Yessie32 Lid

6 mrt 2018
    38
    27
    18
    Vrouw
    Belangrijk is juist om goed vullend te eten. Bovenstaande dingen zijn stillend voor korte duur. Start de dag met een bak kwark met havermout, fruit en lijnzaad. Ik neem als 10 uurtje smoothie gevuld met div fruit en groenten. Voorbeeld: spinazie, bleekselderij, aardbei, banaan, mango.
    Die smoothie volgt uit een gezonde lifestyle na mn 2e zwangerschap waarmee ik ben afgevallen en me veel beter voelde. die lifestyle kon ik niet voortzetten omdat het te weinig vullend was dus doe nu een mix. een gewone boterham met kipfilet, cornedbeef of pindakaas is prima hoor. lekker als 10uurtje is ook rijstewafel met pindakaas. En af en toe gewoon fruit inderdaad.

ik ben nu 28 weken zwanger. voel me superfit en ben 7,5kg gegroeid maar zeker in het begin gewoon goed eten. erg belangrijk!

Succes!

Zonnetje13 vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Idd gezonde, goed vullende tussendoortjes. Pak gerust een extra boterham als tussendoortje, beter dan al die suikerhoudende mueslirepen.

Boterham met pindakaas
    Rijstwafel met geprakte banaan
    bakje kwark met druiven
    paar pruimen
    handje noten
    augurken met plakje kipfilet
    paar (knoflook)olijven
    snoeptomaatjes
    cracker met oude kaas en mosterd
    doe banaan in de blender en vriezer --> bananenijs
    maak een smoothie met lijnzaad en havermout erdoorheen voor het vullende effect

5. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Noten en rozijnen doen het hier goed, tegen echte honger (en die heb ik, twee kinderen voeden met 1 lichaam - bv en zs - vraagt blijkbaar wel wat :roflmao:) helpt fruit hier helemaal niks, 5 minuten later heb ik weer honger.

6. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Bedankt voor de tips!!
    Een dingetje is wel dat ik allergisch ben voor koemelk, en vegetarisch eet..
    Het vullende wat ik op een dag eet is een kom Brinta (met havermelk) en brood (en warm eten). Experimenteren met smoothies kan ik wel doen! Noten en rozijnen vind ik ook erg lekker! Alleen jammer dat noten best wel duur zijn (ik eet er dan meteen heel veel haha).

7. Desse

Desse Bekend lid

11 okt 2017
    842
    920
    93
    Extra boterhammen eten tegen de honger hielp bij mij het beste en is sowieso beter dan snaaien :) Ik heb dat mezelf gewoon toegestaan, mijn hele zwangerschap overigens en ik ben bijna niets aangekomen buiten het babygewicht. Terwijl ik normaal erg op moet letten :) Overigens had ik in het eerste trimester ook bijna alleen maar zin in ongezonde dingen (pizza en patat en hamburgers en shoarma): dat ging bij mij in het tweede trimester over. Af en toe aan toegeven mag ook best he! Je eetlust verandert totaal en in het tweede trimester lustte ik weer meer 'normaal' avondeten dan in het eerste. Was toen gek op salades en fruit dus dat was heel handig haha.

8. Yessie32

Yessie32 Lid

6 mrt 2018
    38
    27
    18
    Vrouw
    Bij Lidl heb je onbehandelde noten superlekker en gezond en vullend en prijs valt echt mee

9. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik eet/at veel:

* olijven
    * geroosterd brood met avocado en gekookt ei
    * gebakken eiwit
    * noten
    * kwark met appel, walnoten en honing

Oh, zie nu over koemelkallergie. Dan is de kwark niet zo handig. Rest kan nog wel.

10. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Ik krijg weer honger van jouw bericht :roflmao:

11. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Haha, sorry! Maar dan zul je het wel nodig hebben. ;) Lekker een bakje olijven wegkanen hoor!

Ik had trouwens ook echt ontzettend veel honger aan het begin van de zwangerschap van de oudste. Toen heb ik als tussendoortje wel een halve spinazietaart gegeten. Of een bak druiven :oops: :D

12. K00

K00 Niet meer actief

Wortels! :roflmao:

13. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Mja, daar kon ik echt een kilo van wegknagen en dan nog honger hebben :p
    Ik had echt eiwitten en vetten nodig in het begin. Heb ook af en toe expres vlees gegeten als ik zo'n snaaibui had, want ik eet weinig vlees.

14. K00

K00 Niet meer actief

Ja knaag ook wel veel wortels weg haha

15. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Jaaa die heb ik gisteren ontdekt!!:D

K00 vindt dit leuk.
  16. momim

momim Niet meer actief

Dadels vind ik ook erg lekker en vullen goed:)

17. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Ik ook! Maar had van een ander merk gekocht en deze zijn super zacht en plakkerig, voelt niet als een fijne substantie in mijn mond haha.

18. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Ik zie aantal keer tips voorbij komen met lijnzaad. Daar zou ik beetje voorzichtig mee zijn, zeker tijdens zwangerschap en borstvoeding. Voor de overgang heeft lijnzaad een positief effect op vrouwelijke hormonen maar zeker niet tijdens zwangerschap. Google maar eens wat
    Ik stuur gewoon een linkje mee, er zijn meerdere onderzoeken te vinden. Noten etc prima maar lijnzaad zou ik zelf niet doen.http://www.naturafoundation.nl/?objectID=12068&page=32

Gevulde eieren
    Komkommer met selderij salade
    Vijgenbrood/ dadelbrood

Deel Deze Pagina