1,5 uur en moet dan onder de 7 blijven. zelf probeer ik nu te richten op onder de 6, als t daarboven is dan probeer ik te begrijpen waardoor dat komt en evt. iets aan te passen (vooral qua timing van de maaltijden op de dag) dan is er nog wat marge voor als ze iets gaan oplopen. wat ik meest heb gezien als "grenswaarden" als ik lees over ZD is: 1 uur na eten <6,8 1,5 uur na eten < 7 of soms <7,8 2 uur na eten < 7,8 of soms 7 we schelen maar 1 weekje trouwens! dus ik "hoef" ook nog maar 9 weken. ik weet gewoon pas vrij laat dat ik het heb... groei echo komt volgende week donderdag pas, maar laatste routine groeiecho was alles gemiddeld zei de gynaecoloog...
Vanmorgen waardes doorgebeld. Ze vinden het keurig. Een eenmalige uitschieter naar 7.2 was ook niet erg. Nu nog twee dagen.per week 3x iov 4x prikken. Nuchter hoeft niet meer. Ben heel blij!
Wat een verschil in waardes! Ik heb zwangerschapsdiabetes en gisteren bij de vp geweest. Ik moet nuchter onder de 6 zitten en 1,5 tot 2 uur na de maaltijd onder de 7,8! Ik moet dit een week bijhouden en als ik onder de waardes blijf dan mezelf om de dag prikken. Kom ik boven de waardes uit dan helaas aan de insuline als er niets meer valt aan te passen aan mijn dieet. Om de 2 weken naar de diëtiste.
Ik ben benieuwd naar wat jullie eten. Ik had bv gisteren als ontbijt 2 volk. Boterham met pindakaas en zat op 7.7 en als lunch 3 spiegeleieren met spek, champignons en kaas en zat maar op 4.6!! Vanaf volgende week weer werken, loop veel op mijn werk ben benieuwd of ik dan ook verschil ga merken.
Op website diabetesfonds staan onderstaande waardes, deze houdt mijn ziekenhuis ook aan wat de maaltijden betreft. Met GTT moest het in ziekenhuis volgens mij na twee uur onder de 7,8 zijn. http://www.diabetesfonds.nl/artikel/zwangerschapsdiabetes: U hebt zwangerschapsdiabetes als uw bloedsuiker: 'nuchter' meer dan 5,3 mmol/liter is. Nuchter betekent acht uur daarvoor niets gegeten of gedronken, behalve water of thee zonder suiker. 'niet-nuchter' 1 uur na de maaltijd meer dan 7,8 mmol/liter is, of 2 uur na de maaltijd meer dan 6,7 mmol/liter. Ik heb nu een dieet en dagcursus prikken (nuchter en telkens uur na ontbijt, lunch, avondeten). Ben nog een beetje aan het uitvogelen wat goed werkt (3 boterhammen is 's ochtends soms te veel, maar 's middags ok, 2 boterhammen gaat goed). Ik heb de indruk dat als ik eet en daarna beweeg de waardes een stuk lager zijn.
Ik heb zelf suikerziekte en ik mag nuchter niet boven de 4,7 uitkomen. ook niet nuchter moet ik onder de 6,7 blijven. alles daarboven moet ik naar beneden brengen. ook ben ik zelf 22,3 weken zwanger. Maar dit is geen zwangerschap diabetes. ik heb zelf type 2.
Het ligt ook niet aan de suikers zelf maar aan de koolhydraten. Hoe meer koolhydraten hoe hoger je suikerwaarde. hoe minder koolhydraten hoe lager je suikerwaarde.