uhhh ik heb gisteren een heel klein glaasje gluhwein gedronken...nu begin ik ineens te twijfelen of dat eigenlijk heel erg is...gluhwein zit amper alcohol in toch?
Volgens mij zit er gewoon alcohol in. Ik weet niet of je zwanger bent, maar als dat zo is, zou ik het toch echt niet meer doen.
Ik weet niet hoe lang die aan het warmen was...die alcohol gaat er volgens mij wel wat uit. Of ben ik nu @#@#$%$#
hij was wel lekker warm maar ik heb ook ergne so pinternet gelezen dat 1 glaasje alcohol GEEN kwaad kan...dus ben weer helemaal gerust (zeker vanwege het feit dat er waarschijnlijk amper wat in zat in gluhwein)
Zou me er niet druk om maken hoor, ook ik drink nog wel eens heeeeeeel af en toe een glaasje alcohol! En over Gluhwein gesproken, dat vind ik ook zooooooooooo lekker, weet alleen niet of ze dat hier verkopen en het lijkt me lekkerder als het wat kouder is, hier is het gemiddeld 30 graden, dus volgend jaar dan maar weer, zijn we terug verhuisd naar NL!
volgens mij kun je best heel af en toe genieten van een glaasje wijn. zelfs mij ha zegt dat je niet ziek bent en dat een enkele keer geen probleem is... en ben het volkomen met haar eens
hihi gluhwein als het snikheet is pffff lijkt me niet echt heel lekker misschien kan je ijskoude drinken hiihi en anders ff jaartje w8en tot NL
Om een glaasje gluhwijn hoef je je echt geen zorgen te maken... echter: ik lees op steeds meer internetsites dat het idee: af een toe 1 glaasje kan geen kwaad achterhaald is... Zie onder ander onderstaand artikel:En eehh volgens mij moet je gewoon doen waar je je lekker bij voelt.. anders mag je niks meer... maar toch ter info: Literatuurstudie: lage dosis alcohol bij zwangerschap kan schadelijk zijn voor groei, intelligentie en sociale ontwikkeling van kinderen Een literatuurstudie van STAP (Stichting Alcoholpreventie) toont aan dat er geen veilige hoeveelheid alcohol bestaat tijdens de zwangerschap. Zoals bekend kan zwaar drinken door aanstaande moeders leiden tot ernstige gevolgen voor de gezondheid van de baby. Uit de studie blijkt dat ook licht of matig drinken een negatief effect kan hebben op de geestelijke en lichamelijke ontwikkeling van een kind. De opvatting dat een zwangere vrouw gerust af een toe een glaasje kan drinken is daarmee achterhaald. Tijdens zwangerschap kan een vrouw het beste geheel afzien van alcoholgebruik. De effecten van een lage dosis alcohol Uit verschillende onderzoeken blijkt dat kinderen van vrouwen die tijdens hun zwangerschap licht of matig alcohol drinken een verhoogd risico lopen op leer- en gedragsstoornissen. Zelfs bij kinderen blootgesteld aan een dosis van één tot drie glazen alcohol per week worden lagere leerprestaties gevonden. Ook zijn groeiafwijkingen vastgesteld bij blootstelling aan niet meer dan één glas alcohol per dag.