Nee glutenarm is niet erg en 2 weken zeker niet. Maar iemand die gewend is gluten te eten..er dan bv een half jaar mee stopt en dan het weer gaat eten kan die problemen dus wel ondervinden. De meeste mensen die bv stoppen met brood en dat soort granen krijgen gluten vaak nog wel op een andere manier binnen (sladressing, gehaktbal, biertje enz) dat is dus ook niet glutenvrij maar glutenarm. Ik wil wel eens kijken of ik een artikel vind, maar heb mijn info direct van de internist.
Als je echt coeliakie vermoedt zou ik (hoe vervelend ook) een darmbiopt aanvragen. Coeliakie is nl een auto imuunziekte waarmee als je gluten blijft eten je darmen steeds een stukje verder afsterven. Met coeliakie is het noodzakelijk dat je absoluut glutenvrij gaat eten de rest van je leven. Wat voor bloedtest heeft ze gehad?? Waarin ze de antistoffen bekijken?
Okey dus ik doe goed als ik zoveel mogelijk gluten vermijd maar niet dat daarop ga gek worden? Ik heb net gekocht en zo gaan we eten dan: -havermout pap van Johannesmolen met rijstemelk en rijstroom - tussendoor crackers en koekjes gluten vrij - lunch glutenvrij brood met schapenkaas/kokosboter/margarine/fruit/groente/rundervlees/avocado/hummus(glutenvrij)/groente -avond eten: zalm,rundervlees, aardappels, groente, graan(glutenvrij), geen champinions, geen creamfresh, geen spinazie etc Mag ze bietjes, broccoli, wortels, erten, harricots?Is het histamine of niet? Hoe zit het met kip? Is mij niet echt duidelijk of het histamine product is of niet En dan als avond drinkt ze beetje rijstmelk. Zag ook staan havermelk is het glutenvrij? Dus wat denken zo"n menu 2 weken of zit iets bij wat beter toch vermijden?
Er bestaan dus wel glutenvrije koekjes en crackers? is een vraag hoor ik weet niet of je al gekeken hebt daarnaar.
Ja! Hele schap vol. Was bij reformwinkel geweest. Daar dus alle producten stonden apart en glutenvrij. Een merk dat wel. Schar. Koekjes, crackers, afbakbrood, musli, mie, fusili, spagetti. Heleboel koekjes. Ingrediënten vlug gekeken op melk maar verder is heleboel dingen in zout suiker etc daar kan je blijkbaar niet eromheen als je specifiek product koopt. Maar goed dat is enkel voor tussendoor soms dus veel heb ik niet nodig. Ook schapenkaas en schapenyoghurt gekocht en lactosevrij yoghurt op basis van koemelk maar staat dat het erg nihil is. Even kijken over weekje hoe ze daarop reageert. Ik begrijp dat lactosen en koemelk verschillende dingen zijn? Waar zit het verschil precies? Ze testte op koemelk dat wel.
Je reageert op 1 van beide meestal, maar kinderen niet vaak op lactose alleen heb ik begrepen. (KMA is koemelkEIWITintolerantie.) Ok fijn voor je! Die zijn dus gluten- en melkvrij!?
Ja gluten en koemelk vrij! Ga morgen schapenkwark proberen lijkt min vies maar arme meid al 3 weken geen yoghurt gehad. Heb gluten-lactozevrij brood gekocht hadden ze in vriezer maar. Thuis ontdooit in koelkast en snijden- snap niets van het is bij gesneden in meel toestand gekomen echt ik kon geen inimini stukje vinden of oppaken!! Zijn alle gluten lactosevrij brood zo of komt het omdat hij uit vriezer komt??? Ga morgen terug zoiezo naar de bakker met klacht want tis 3.90 euro!
glutenvrije bakdingen vallen snel uit elkaar idd. Logisch ook want het bindmiddel ontbreekt. Qua cake, koek e.d. goed opletten want in veel gevallen zijn de gluten gecompenseerd met suiker om het enigszins eetbaar te maken.
Verder geen verstand van glutenvrij Piccolina! Hoe vond ze die schapenyoghurt? Onze dochter heeft dat nog nooit gehad hoor, is niet sneu. Wij eten fruit, in het weekend soms pudding van amandelmelk. Of brinta. Succes verder!
Brinta is toch gluten? Amandel kan voorlopig ook niet... Ze reageerde daar ook op. Schapenyoghurt viel mee ze at dat gewoon met veetje diksapje doorheen en wat fruit. Vandaag naar ha geweest met het uitslag Electroacupunctuur. Ze zei indd dat we niet moeten dieet streng volgend zonder diëtiste, dat 2 weken rijstemelk en teef/haverpap en gltenvrij brood is wel okey kan niets ergs gebeuren. Maar als we verbetering zien moeten we terug dan stuurt ze ons door naar diëtiste. Ze heeft ook bevestigt dat indd dat kan goed zijn dat ze door haar gevoelige darmen en het combi te veel histamine op basis dat ze bijv koemelk niet kam verdragen het lawine van intolerantie veroorzaakt heeft. Dus het hoeft niet dat ze amandel en gluten niet aankan. Eerst dus haar darmen rust bieden 2 weken en daarna kijken of eczeem wegtrekt en slaap goed gaat en dan beoordelen. Maar ze heeft vanavond bijna voor het eerst 20.00-07.30 geslapen met maar 1x wakker worden!!!!! Dan is echt enorme verandering. Haar eczeem is ook iets beter in elk geval niet erger.
Ja ze had van hemoglobine A (ofzo) wat minder stoffen, wat kan duiden op coeliaki, maar ze had er niet zo weinig dat het ook daadwerkelijk dat was... heel veel mensen hebben dit, terwijl ze dat niet weten... Mijn dochter is verder kerngezond en heeft nergens last van, ze is alleen heel mager, maar dat komt omdat ze gewoon weinig eet. Heeft altijd de -1 lijn gevolgd..
Het is koemelkeiwitALLERGIE of lactose(melksuiker)-INTOLERANTIE Bij een voedselintolerantie maakt je lichaam bepaalde enzymen niet aan om het voedsel, waarvoor intolerant, te verteren. Bij bijv. een lactose-intolerantie maakt je lichaam te weinig of geen lactase aan om de lactose(=melksuiker) te verteren. Bij een voedselALLERGIE reageert het immuumsysteem 'overdreven' op de eiwitten in de voeding. In het geval van koemelk op de eiwitten in koemelk. En volgt dus een allergische reactie. Om de "gevaarlijke" stof zsm uit het lichaam te werken.
Inderdaad. Tegen een allergie valt niet te doen. Lactose-intolerantie kan je opvangen door de ontbrekende enzymen extra in de nemen. Dat zijn die bekende 'poedertjes'.
Dan is dat vast een andere...die ik bedoel meet of je anti stoffen tegen gluten aanmaakt, uit mn hoofd gezegd is alles tussen 0 en 7 goed. Bij iemand met coeliakie kan het over de 100 lopen..boven een bepaalde waarde wordt ook niet meer gekeken omdat het dan overduidelijk is.
Lactose intolerantie komt bij jonge kinderen (<3 jaar) Nauwelijks voor. De darmen kunnen vaak heel goed lactose verwerken. Ook in moedermelk zit lactose, nog meer dan in koemelk. Lactose-intolerantie - Aandoeningen | Gezondheidsplein.nl
Voordat ik advies ga geven over voeding, zou ik als ik jou was even langs de huisarts gaan voor een verwijzing voor het lab om bloed te laten prikken en poep te laten onderzoeken. Met electro-accupuntuur kan je geen diagnoses stellen. 'Een schimmel in de darmen'? Knap gevonden aan de buitenkant. Echt, het is natte vingerwerk en ik vind het zelfs kwalijk dat je kind nu voedingsstoffen wordt onthouden op basis van insinuatie.
Jou mening is puur jou mening is totaal niet gebaseert op iets. Als je daarin niet geloof en geen ervaring hebt is jou persoonlijke mening maar jij bent geen arts om te beoordelen wat goed is of niet. Bovendien als je beter leest heb ik al geschreven dat ze bloedonderzoek had en dat HA en dermatoloog beide zeiden dat Ea kan goede oplossing bieden op dit moment dus ga ik daarop mijn verdere weg kiezen op adviezen van twee huisartsen en arts dermatoloog in kinderziekenhuis. En koemelk vrij was juist heel goed dat we deden zeiden ze en tot bloedonderzoek bekent is kan geen kwaad glutenvrij eten in grote dingen zoals brood/pap/koek En als je nog beter leest schrijf ik ook dat we vanochtend nogmals naar HA geweest en met haar overlegt over dieet onderandete glutenvrij dieet. Dus wat jij zegt geldt voor jou en voor wie het wil maar ik vroeg geen mening hier over EA maar enkel over menu voor haar. Als ik hier gelijk verbetering zie ik haar eczeem en slaap dat heeft het toch goed gedaan.
Nou ze hebben ook op gluten getest, maar daar kwam dus niets uit.. Desondanks 'minder' ik wel de gluten, ze krijgt dus niet dagelijks 2 broodmaaltijden maar ook vaak een gebakken eitje of monkey platter..