Ik heb een gluten intolerantie. Ik ben heel lang ziek geweest. Diarree bolle buik, aankomen, moe dorst ect. Ze hebben de meest vreselijk dingen gedacht maar gelukkig was het maar gluten. Mijn dochter heeft het ook. Ik had een tijdje het vermoeden door aanhoudende diarree. Ik ben naar de dokter geweest en die zei dat het onmogelijk was. De klachte werde erger, bolle buik niet meer eten. En op slot sliep ze niet meer van de pijn. Schreeuwend werd ze wakker en was ze de hele nacht wakker. Overgestspt op een ander huisarts. Bloedtest laten doen en daar worden de antistoffen gemeten. Die waren toren hoog. Ik ben meteen gestart met het glutenvrij dieet, ziekenhuis wilde dat ik nog twee weken wachtte. Maar dat kon ik niet langer aanzien. Tegenwoordig kunnen via het bloed het onderzoeken. Ze kijken naar een gen. Die zegt dat Coeliakie kan hebben. En in combinatie met die antistoffen word het vaak bewezen dat je het hebt. De antistoffen moetrn wel afnemen als je.glutenvrij eet. Aan de andere kant hoef je geen antistoffrn te hebben, maar wel het gen. Weer andere zijn drager maar zijn niet intolerant. Zo is er een tenniser die niet medisch aan kon tonen dat gluten slecht waren voor hem. Hij wad moe en had last van zijn buik. Hij ging glutenvrij eten en de klachten verdwenen. Start niet zelf met een glutenvrij dieet. Ga naar de arts. Laat je eerdt onderzoeken. En mocht je kind het hebben zoek een goede dietist. En laat jezelf onderzoeken en je man en eventueel je andere kinderen. Ook je beide ouders. Het is erfelijk. Ook al kan de persoon geen klachten hebben toch kan het schade aanrichten. Bij meer vragen pb me maar
vanmorgen naar de ha geweest. we gaan zometeen bloedprikken. weten jullie toevallig of je zelf moet vragen om verdovingszalf oid? of doen ze dat sowieso bij kinderen. zoon vind het erg spannend om bloed te laten prikken
Ja, alles is goed. Op zich wel fijn maar nu moeten we uit gaan vinden waar die buikpijn dan vandaan komt. En dus gaan we maar bijhouden wanneer ze buikpijn heeft en wat ze gegeten heeft, en wanneer ze ontlasting gehad heeft. Maar ik weet niet of het dat is want ze werd vanmorgen wakker met buikpijn. Ik ben benieuwd wat er bij jouw zoon uitkomt.
Ik heb het. Maar heb nog nooit groene poep gehad Bij mij zijn we er na 13 jaar klachten pas achter gekomen. Het is al die jaren als prikkelbaardarmsyndroom verklaard. Dat bleek dus onzin. Nu een ruim half jaar op dieet en ik voel mij fantastisch! Mijn klachten waren: Altijd diarree en vijf a tien keer per dag naar het toilet, vette ontlasting dat bleef drijven en plakte aan de pot (sorry voor deze info, hoop dat iedereen de lunch al op heeft ), buikpijn, gewichtsverlies, vitaminegebreken etc. Binnen een week na start GV dieet ben ik van die klachten af gekomen. Heel enkel bij het maken van een dieetfout weet ik weer precies hoe ik mij vroeger altijd voelde.
ze proberen in eerste instantie om zo bloed te prikken bij kinderen .. Wil je wel zalf , heeft mijn zoontje ook ooit gehad omdat het anders echt niet ging lukken , moet je wel je tijd ervoor uittrekken want die moet als ik me niet vergis een uurtje inwerken .. Maar meestal lukt het wel zonder zie zalf ..
in het bloed kunnen ze alleen de glutenallergie vinden , een gluten intollerantie zie je niet in het bloed ..... dat is het moeilijke van coeliakie .
True! Ik las laatst dat 1 van een 1eeige tweeling klachten had. Die heeft een bloedonderzoek gehad, samen met de andere tweeling. Alleen die ene waarbij ellende in bloed aantoonbaar was een darmbiopt krijgen. De moeder stond op darmbiopt voor beide kindjes. En wat bleek: die met de bloedwaardes binnen de normaalwaardes en nog zonder klachten (!) had de meest aangetaste darmpjes!
nou wat een stoere vent. hij heeft gevraagt om bananespray, maar dat hadden ze niet. en idd die zalf moet een uur intrekken. doe dan maar zonder zegt C. Nou hij gaf geen kik, en heeft een heel mooi prikdiploma meegekregen. nu afwachten. maar stel dat het dus negatief is, ziet mijn huisarts me aankomen, als ik zeg dat je de intollerantie niet in het bloed ziet en ik een ander onderzoek wil. hoe hebben jullie dat gedaan dan? Want de ha heeft nu ook al op mijn aandringen die coeliakie (ist goed geschreven?) aangekruist op het lab blad.
Dan kan er overgegaan worden op een darmonderzoek (dan moet je om een doorverwijzing vragen naar de MDL arts) en die neemt dan een darmbiopt af. Dit is helemaal geen prettig onderzoek en behoorlijk ingrijpend voor een kind. Daarom zou ik als ik jou was (en er komt niets uit het onderzoek) gewoon eens kijken wat er gebeurt als hij glutenvrij eet. Probeer dat een week of 3-4, dan weet je of het uitmaakt en of het aan de gluten ligt.
Dit waren ook mijn klachten. Uit bloedonderzoek kwam niks, na maagonderzoek kwam het overduidelijk naar voren. Dit was 14 jr geleden.
net de uitslag binnen. geen spoor van coeliakie in het bloed. maarja waar komt dan die buikpijn en die klachten vandaan. ik denk dat ik voorlopig eerst maar een lijst ga bijhouden van wat ie eet en drinkt. en wanneer hij dan het meeste buikpijn heeft. kijken of dat iets opleverd.
stel dat er een glutenintollerantie is dan vindt je dit ook niet terug in het bloed .. dus ff eetdagboek bijhouden is idd wel een goed idee .. Ik ben toen met mijn dochtertje naar een natuurgeneeskundige gegaan en bij ons meissie lag het aan de zuivel .