Hallo, Ik weet het even niet meer Mijn baby van bijna 10 maanden heeft nog geen tanden. Er zitten nu hele dikke bulten bovenin en onderin... Ik zie ook iets wits eronder. Ze kwijlt ook als een malle . Nu heeft ze twee weken geleden heel erg verkouden geweest ( gaat maar Kdv) en na een aantal dagen had ze een aantal poepluiers per dag met dunne zure ontlasting. Hierdoor is ze 80 gram afgevallen. Daarna wel weer aangekomen. Nu weer snotverkouden en wederom dunnere zure luiers. Ze krijgt vanaf 7 maanden brood... Vraag me af of het een glutenallergie kan zijn? Eigenlijk heeft ze nooit hele dunne poep gehad maar heel divers. Weet even niet waar ik het moet zoeken. Iemand ervaring?
Ik denk niet aan een glutenallergie eerlijk gezegd, mijn zoontje heeft het waarschijnlijk wel, en hij heeft veel meer symptomen, oa altijd dunnen poep 3x per dag meestal na elke maaltijd. Komt bijna niet aan sinds hij 7 maanden is, in totaal is hij in 11 maanden tijd 1,5 kilo aangekomen. hij weegt nu 8,6 kilo en daar blijft hij een beetje ophangen. Wij lopen nu bij de kinderarts en word nu helemaal onderzocht. Ik denk dat je kindje idd tandjes gaat krijgen dus vandaar ook dunne poep en dat kwijlen! en ze is er verkouden bij, dus dan is het helemaal niet vreemd dat ze wat afvalt natuurlijk
Tandjes.... Vooral die vieze zure luiers zijn daar een teken van. Die kunnen tot hun net aan toe omhoog gespoten worden. Glutenallergie heeft niet perse zure ontlasting te zijn. Vooral veel verschillende soorten maar kenmerkend is hele vette ontlasting doordat de gluten niet verteerd worden en verkeerd afgescheiden worden door de darmen. En bij kinderen typische klachten zoals Nemo2 ze beschrijft. Bovendien moeten darm klachten en vooral glutenallergie ook al in de familie zitten omdat het een genetische aandoening is. Ik zelf heb een glutenallergie en ben drager van het gen dat Coeliakie veroorzaakt. Mijn zoontje wordt momenteel getest om te kijken of hij ook coeliakie heeft.