Vis bereiden

Discussie in 'Voeding' gestart door Feilo09, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hoi dames,

ik wil mijn dochter binnenkort graag een keertje vis bij haar avondeten geven. Nu zat ik te denken aan kabeljauw-of koolvisfilet. Moet dit vers zijn, of mag het ook uit de vriezer (Iglo) komen? En mag dit gebakken worden, of kan ik het beter koken?

Heel wat vragen van een nog redelijk onervaren mama :D

2. mamaeva

mamaeva Lid

29 dec 2010
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij moet je het koken..hoelang weet ik niet.
    Dat vraag ik me nu ook af!

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Gewone pure diepvriesvis moet je nemen dan en niet die met een krokant korstje ofzo.

Doe maar in de oven op 180 graden voor 20 minuten. Beetje olijfolie erover heen, groentes ernaast kan ook.

Witvis koken is zo vies en van bakken wordt het baggervet.

4. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Oh ja, dat kan natuurlijk ook! Goede tip, dank je wel :D

5. mamaeva

mamaeva Lid

29 dec 2010
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    In de oven klinkt veel lekkerder!! Dat ga ik ook proberen.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier krijgt ze het vaak gekookt, hoeft maar heel even tot het gaar is. maar in de oven ga ik ook eens proberen.

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Vis doe ik eigenlijk alleen maar in de oven of in de grillpan (geen boter/ olie nodig) op deze manier wordt de vis niet vet en blijft het de smaak behouden.
    Mocht het weer warm weer worden dan kan je ook vis op de bbq leggen, pas wel op dat het nergens zwart is geworden want dat zou ik dan niet meer aan de kleine geven.

8. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik kook de vis samen met de groente en eventueel aardappeltjes in een grote pan. Zo min mogelijk afwas :)

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier 2 keer per week vis uit de grillpan. Soms vers, soms uit de diepvries. Dat is iets betaalbaarder. Wel gebruiken we een beetje boter/olijfolie erbij. We wisselen af met kabeljauw en zalm (en soms een visstickje)

10. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb het eigenlijk nog nooit gekookt, ik bak of grill of in de oven

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Vis op de bbq is lekker, ik doe het dan wel in zilverfolie, anders plakken die eiwitten zo aan het rooster en dan trek je de hele vis kapot.

12. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik bak het gewoon in een klein beetje boter. Is toch niks mis mee? Ik kook de vis voor mezelf toch ook niet. Ik zorg wel dat de vis goed gaar gebakken is. (nu alleen nog zalm gegeven).

13. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik had ook nooit vis gekookt, alleen gepocheerd, en het smaakt in beide gevallen hetzelfde als gebakken vis vind ik :)

Tja, met groentensoep en kippensoep gooi ik ook eerst de rauwe balletjes of stukje kipfilet in het water om te koken, en pas na 10 minuten de groente. Dus zo vreemd is het eigenlijk niet om dat ook met vis te doen.

14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.184
    6.587
    113
    Damien hebben we al kabeljauw, tonijn, zalm, tilapia, pangasius en vast nog meer soorten vis gegeven. Papa en mama zijn ook gek van vis, dus mooi meegenomen dat hij het ook lekker vindt. In het begin maakten we het klaar in de magnetron: schoteltje vis met folie erover en binnen een minuut is het gaar. Later zijn we het ook gaan opbakken in olie. Is echt niet slecht hoor, want kinderen hebben gewoon vet nodig.

Deel Deze Pagina