Versgeperst jus d'orange

Discussie in 'Voeding' gestart door Spoiled, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt soms als fruithapje banaan met sinaasappel. Mag ik hem ook sinaasappel alleen geven? Gewoon eentje persen en dan in de fles?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Meestal wordt aangeraden om met sinaasappel tot minimaal 9 maanden te wachten (uit mijn hoofd) omdat het vrij zuur is en dus lastig te verteren kan zijn/krampjes kan veroorzaken.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wat Eyelem zegt, voor de krampjes is het beter om met citrusvruchten te wachten tot 9-12 maand.

Maar weet dat mijn neefje met 6,5 maand wel heerlijk smulde van sinaasappel zonder problemen.

Die banaan-sinaasappel die hij nu krijgt, is dat uit een potje? Dat is vaak meer bewerkt, en daardoor minder heftig voor de darmen.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou er persoonlijk ook nog even mee wachten. Als ze hier sap krijgt, leng ik het vaak nog aan met water.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Citrusvruchten vragen soms wat gewenning maar dat is afhankelijk van het kind. Afhankelijk van wanneer je begonnen bent met bijvoeding zou ik citrusvruchten pas na een maand of 2 introduceren. (de begonnen met 4 maanden dan na 6 maanden en met 6 maanden begonnen introduceren met 8 maanden ofzo)

6. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Bedankt allemaal.
    Ik maak het zelf en sinaasappel/banaan gaat er wel in. Ik ben begonnen met fruit en groente toen hij 6 maanden werd.
    Ik wacht dan nog maar even met alleen puur sap.

Deel Deze Pagina