Hooi, Even een vraagje.. Onze dochter van 8,5 mnd stopt nog niks in haar mond Geen speelgoed, maar ook geen eten. Elke maaltijd bied ik stukken aan naast haar geprakte eten, zodat ze het ook zelf kan doen, maar ze doet dus niks. Ja, slaan, knijpen en ermee gooien. Drinken net zo. Kan ze ook nog niet naar haar mond brengen. Terwijl de dochter van een vriendin, 2 mnd jonger, al wel zelf kan eten. Moet ik me zorgen maken? Wat ik toch al een beetje doe
Nee joh, geen zorgen maken. Sommige baby's zijn gewoon liever lui dan moe Onze oudste hield er ook van gevoerd te worden. Nou ja, prima hoor. Eerst gepureerd/geprakt eten, en toen het stukjes werd, gewoon op een vorkje prikken en voeren. Op een gegeven moment zullen ze het echt wel zelf willen doen. En het mooie van "luie" kindjes: als ze het zelf willen doen, zijn ze al wat ouder, en kunnen ze het ook beter.
Ja zo doe ik het eigenlijk ook. Boterham geef ik met een vorkje en dat gaat erg goed! soms geef ik nog wel eens een korstje in der hand of een koekje en dat gaat wel gewoon goed. Boterham doe ik nog liever met een vorkje anders ligt er meer op de grond als in haar mond Denk dat het wel komt hoor, maar gewoon wat later!
Ja hoor komt vanzelf, ieder kindje is weer anders en doet het op zijn/ haar eigen tempo. Die van ons eet al een tijdje zelf, hij wil niet gevoerd worden dan eet hij helemaal niks. Grote nadeel is dat het een dikke bende is aan tafel, maar ach dat poetsen we dan wel weer weg.
Hmm ja daar hebben jullie een punt. Zal idd wel een beetje lui zijn Ben benieuwd wanneer ze t wel zelf gaat doen hihi. Wel voordeel van voeren, heb nog geen erge rommel na het eten Maar lijkt me wel weer zo leuk, dat ze lekker zelf kan kiezen wat ze wil en smeren
Inderdaad geen zorgen maken hoor. Het komt vanzelf! Hier het tegenovergestelde dochter stopt ALLES in haar mond. Ik moet tegenwoordig elke dag ook achter en onder de kasten (loodzwaar) zuigen, want als mevrouw daar op haar buik ligt en een stofje vindt, gaat het zo haar mond in. Ze kijkt er ook bij alsof het heel lekker is
Mijn dochter at/eet ook slecht, ze is nu 3,5 jaar. Ze heeft nooit speelgoed in haar mond gedaan. Ook het eten is altijd moeilijk gegaan. Ze heeft nooit haar flessen goed gedronken en daarna at ze ook slecht haar boterham... Ze eet nu wel goed haar boterhammen maar het avondeten is nog steeds een ramp, ze eet super kleine porties. Ze krijgt overigens bijna tot geen snoep. Ze was niet lui of zo, ze liep al bij 10 maanden los dus lui was/is ze zeker niet. Mijn zoontje doet wel alles in zijn mond en hij lust nu echt alles! Hij eet zelf, hij is 13 maanden en eten is voor hem echt een feestje. Het zit dus ook in het karaktertje van je kind!
Merk dat ik nu dus toch nog wel een beetje blij mag zijn haha Leuk ook dat alles op die leeftijd "lekker" is haahah Wel vermoeiend want dan kun je ook steeds alles uit haar handen vissen denk ik Staat me nog wat te wachten volgens mij
Nee hoor, vriendin van mijn haar dochter is 13 maanden en stopt nog steeds geen eten zelf in d'r mond...ze begint nu wel speelgoed in d'r mond te stoppen, maar ze vind het wel best om gevoerd te worden