gft afval

Discussie in 'De lounge' gestart door Cooks, 1 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Hoi iedereen even een vraagje

In de gemeente waar ik woon doen ze aan afval scheiden.
    Prima natuurlijk.. vanaf volgend jaar word de grijze container 1x in de 4 weken geleegd.

Indien van mij altijd vol zit even opletten dus.

Nu vroeg ik me af voor mensen die ook aan afvalscheiden doen waar jullie je gft afval in de keuken laten (etensresten etc)

Neem aan dat jullie niet met jullie bord naar buiten lopen elke keer.

En je mag natuurlijk ook geen plastic zakken gebruiken...

bedankt!

Ik wil liever geen duo prullebak aanschaffen want ik heb net een nieuwe dure prullenbak (A)

2. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Er zijn speciale GFT zakjes die kan je gebruiken ?

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb niet veel GFT afval dus loop wel elke keer gewoon eventjes naar buiten maar dat is hoogstens 3 keren per dag.
    Je kan een aanrecht-prullenbakje aanschaffen maar dat moet je dan ook steeds schoonmaken :(

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Bij ons word de grijze ook eens in de maand geleegd.. denk dat we het zelf met eens in de 2 maanden nog wel zouden kunnen redden als we goed opletten (1 kind in de luiers). Je moet wel even creatief zijn als je het niet gewend bent in het begin :D

Wij hebben wel een duo afvalbak en die legen we om de 2 dagen zn beetje.
    Mn ouders hebben gewoon 1 prullenbak in de keuken staan en een aanrechtprullenbakje voor het groene afval. Hun legen die elke avond voor de afwas, dan wassen ze hem af en dan zetten ze hem weer neer :)

5. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Ik heb een prullenbak met 2 bakken erin bij de marskramer gekocht voor ongeveer 30 euro. Later was dezelde bij de aldi 15 euro. Hier doe ik een gftzakje die koop ik bij de action of jumbo.

6. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Meestal in een vergiet en dan loop ik er mee naar de groene bak (met iets eronder tegen het vocht natuurlijk.

Maar moet ook eerlijk zeggen dat ik niet zoveel scheid. Meestal verdwijnt het toch in de grijze...

7. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Hier een prullebakje op 't aanrecht, 's avonds voor 'k de vaatwasser aanzet leeg ik em en dan gaat ie gelijk in de vaatwasser, werkt hier prima. Als 'k aardappels schil en groentje klaarmaak gooi 'k dat wel gelijk buiten in de container.

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij lopen idd gewoon een paar keertjes. En een appelschilletje verdwijnt wel eens bij het gewone afval. Ik wil absoluut geen aparte prullenbak of zakjes op mijn aanrecht of iets dergelijks. Wij vinden het geen moeite om toch even naar buiten te lopen. Als ik aardappels/fruit schil, doe ik dat vaak op een keukenpapiertje. Daarmee loop ik dan naar buiten. Wij hebben een duocontainer welke elke week geleegd word. Het papiertje gaat dus in het andere vak. Super handig! We sorteren het papier en plastic ook, dus vaak lopen we toch al voor meerdere afvalsoorten.

9. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Hier een klein afvalbakje met groene zakken (action) erin. Omdat we hier ook de luiers in het gft mogen doen, heb ik die zakken ook in de luieremmer zitten. Moet alleen de billendoekjes dan even apart houden, maar poepluiers neem ik toch altijd mee naar benden omdat het afvalbakje sneller vol zit als de luieremmer.

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ja zo doen wij het ook.

11. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ik wist niet eens dat er gft zakjes bestonden. Dan kan ik evt een klein prullebakje erbij doen in de keuken.... '

Weer wat wijzer geworden!

12. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Wij hebben een kleine mini container overgenomen van de vorige bewoners. Daar in zit dan zo'n zak in die biologisch afbreekbaar is. Deze zak gooien we elke week in de grote GFT bak. De inhoud van de kattenbak mag er ook in....

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb een mini prullebakje op het aanrecht voor groen afval.
    Restjes van het eten gaan hier naar de honden. Maar in principe zou het daar in kunnen.
    Elke avond gooi ik hem leeg en was hem af.

Deel Deze Pagina