Mondhygienist noodzakelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 7 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Heb eigenlijk nooit wat aan m'n gebit wel 6 jaar een beugel gehad. Heb nu 4 beginnende gaatjes waar in September rontgenfoto's van worden gemaakt.
    Nu gaat mijn stiefvader welis naar de mondhygienist, is dat nou echt nodig?
    Krijg het vergoed dus dat is het probleem niet.

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

als je veel tandsteen/tandvleesproblemen etc hebt wel ja.. tegen gaatjes kan ze niet veel aan doen

een mondhygienist maakt de ruimtes tussen je tanden schoon, tandsteen verwijdert ze, polijsten, geeft voorlichting over mondhygiene, etc.. maar tegen beginnende gaatjes kan zij niks doen

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij zitten bij een tandartspraktijk met mondhygiënistes....Controle en reiniging is gewoon bij de mondhygiëniste (in principe elk half jaar maar wij (man en ik) gaan elk jaar omdat ik het te duur vind en we hebben een goed gebit) en als er echt iets is, wordt er een afspraak bij de tandarts gemaakt. Kinderen gaan elke 3 maanden op controle (is beleid hier). Noodzakelijk? Sowieso het schoonmaken en ook de preventieve controle vind ik wel noodzakelijk. Als je pas naar de tandarts gaat als het pijn gaat doen had je er vaak al veel eerder bij kunnen zijn.

4. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    ik ben tandartsassistente en naar een mondhygiënist gaan is zeker niet altijd noodzakelijk, het is maar net wat je zelf voor je eigen gebit doet!

2keer per dag poetsten, elektrisch, tandpasta niet spoelen maar alleen uitspugen, de ruimte tussen tanden en kiezen flossen of bij wat grotere ruimte met interdentale borsteltje [kan met wat tandpasta erop].je tandvlees licht mee poetsen.

de beste mondhygiënist ben jij!!!

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik ga elk half jaar naar de MH. Maar heb dan ook tandsteen. Ik plan dan een dubbele afspraak. De tandarts komt even koekeloeren en dan doet de MH haar werk.

Tussen de voortanden flossen, tussen de kiezen stokeren, 2x daags poetsen...En de rest doet zij

6. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik ga ieder half jaar naar de tandarts en daarnaast naar de preventieassisente. Zij werkt in de praktijk van de tandarts en maakt mijn gebit twee keer per jaar grondig schoon. Ik weet niet of dit hetzelfde is als een mondhygiëniste maar de preventieassisente wordt vergoed door mijn verzekering.

7. Babystuf

Babystuf Actief lid

18 apr 2013
    200
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij is dat altijd samen, eerst naar de mondhyg. die alles goed schoonmaakt en vervolgens loop de tandarts binnen.
    Het helpt wel echt tegen plak en ook heel goed voor je tandvlees

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hier kijkt de tandarts tijdens de controle of ze het nodig vindt.

Deel Deze Pagina