Onze kleine man krijgt naast borstvoeding langzaamaan ook hapjes sinds een paar weken, echter als hij bijvoeding gehad heeft slaapt tie niet meer door en is onrustig snachts.. overdag is er niks aan te merken.. Heb geprobeerd om de hapjes sochtends te geven, Geprobeerd potjes (geen fan van) zelfgestoomd, alla rapley ipv fijn gepureerd.. Toen dus even gestopt met bijvoeding en hij sliep weer door, dus we dachten het is te vroeg ookal at hij met smaak alles op.. ( hij at na een weekje of 2 al een volledig 4maand potje om even aan te tonen hoeveel hij at..) Verleden week weer begonnen rustig aan met 2 lepeltjes om te proeven en de darmen langzaamaan weer te laten wennen.. Maar nee weer word hij wakker en is onrustig snachts.. Maar ondertussen is hij wel 6 maand oud nu en vraag ik me af of er niet meer aan de hand is dan alleen die darmen en of dit voortekenen zijn van eventueel een allergie? Het is echter wel bij alle soorten groenten.. fruit krijgt hij nog niet echt soms een stukje banaan in zijn handje.. Zo is het niet leuk om mijn kind te voeden Moet donderdag naar het CB en ga daar overleggen maar ondertussen zit ik er wel nogal mee..
Ik kan niet helemaal uit je topic halen wat er precies gebeurd s'nachts? Komt hij voor een voeding terwijl hij voorheen doorsliep? Moet hij huilen? Wil hij niet slapen?
Hij slaapt dus niet door als hij bijvoeding heeft gehad, tijd van de bijvoeding maakt niet uit.. hij komt bij mij voor extra voeding maar is soms ook ontroostbaar. Heb niet het idee dat hij minder borstvoeding krijgt want heb hem toch nog z'n 6-9 keer aan de borst en voldoende plasluiers enzo.. Heb dan ook niet het idee dat hij die extra voedingen die hij snachts dan pakt (lees min 1 tot 4x per nacht) ook echt nodig heeft kwa voeding en dat het meer trootstvoeding is.. met 4maand was hij al 7765gr en 63cm lang.. dus het is ook geen klein ventje met zijn 6maand draagt hij nu al maat 74 dus groeit verder genoeg..
Overgens zodra hij bij mij aan de borst ligt valt hij soms snel weer in slaap en soms valt hij weer in slaap en is daarna weer wakker op het moment dat ik hem in zijn bed probeer te leggen (bij ons op de kamer) dat kan dan makkelijk als hij bijvoeding gehad heeft tot 4x achterelkaar gebeuren dus steeds voeden omdat hij ontroostbaar is waarna hij daarna in slaap valt en daarna weer niet in bed willen.. dit alles heeft hij dus niet als er geen bijvoeding gegeven word en na een paar keer uitgeprobeerd te hebben vind ik het gewoon iets te toevallig..
Mhhhh dat is wel lastig inderdaad! Ik zou het ook echt niet weten...hier was er trouwens wel ook wat onrust bij het introduceren van bijvoeding, en kwamen ze dan ook weer voor een nachtvoeding. Zoon kreeg met 6 maanden zoiezo een nachtvoeding. Het ging uiteindelijk weer over. Maar wat jij beschrijft is wel wat heftiger! Ik ben benieuwd wat het CB te zeggen heeft. Kijk uit voor bv-onvriendelijke adviezen! Je zou evt ook een consult aan kunnen vragen bij Stefan Kleintjes. Die is kinderdietist en lactatiekundige. In het basispakket van je zorgverzekering zit 3 uur consult bij een dietist inbegrepen, dus dat kost je (tenzij je die natuurlijk al gebruikt hebt dit jaar) helemaal niets!!!
Bv negatieve adviezen weet het cb ondertussen wel dat ik daar niet in trap.. Dochter heeft 1,5 jaar bv gehad.. Onze andere kinderen hadden dit niet snachts vandaar mijn onrust.. maar ga het idd even vragen en desnoos kinderarts of kinderdietist vragen.. Was wel benieuwd ook of andere deze ervaring ook hebben gehad..
Dit is héél herkenbaar, wij hebben precies hetzelfde gehad! Mijn dochter heeft vanaf 9 weken tot 5,5 maand zga iedere nacht doorgeslapen. Dat is precies het moment dat we zijn begonnen met bijvoeding..... en helaas is het nooit meer over gegaan! De nachten die ze sindsdien heeft doorgeslapen zijn op 1 hand te tellen sinds afgelopen week vraagt ze snachts niet meer om een voeding maar wordt nog wel 1 of 2 keer wakker snachts. Hoe het komt? Ik heb geen idee.... Maar ik heb me laten vertellen dat het (veel) vaker voor komt. Ik heb er gelukkig niet zo veel last meer van, over het algemeen valt ze heel snel weer in slaap als ik even bij haar ga liggen (heeft al groot bed) of haar bij ons in bed neem.