Glutenvrije producten tips

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanLieverd, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Je kunt het wel invriezen, maar mijn dochter zegt wel dat het minder lekker wordt. Die van Welsh Bakestone kan wel prima ingevroren worden.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Zie dat die ook brood hebben zonder boekweit. Super fijn! Gaan we ook eens uitproberen! (We hadden eens brood uit de vriezer van de AH, die was ook goed te doen, maar toen veranderden ze de ingrediënten en zat er ineens boekweit in en laat ze daar nou ook niet tegen kunnen...)

    Jumbo heeft ook cakes en cakejes van Yam, die zijn ook echt lekker.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Haha nou om t geld hoef je het niet te doen. Tis net zo duur.
    Ah is een half broodje. Dus kun je dr vast 2 kwijt :)

    Succes met alles uitzoeken. Wat een gedoe he?
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Daar zit koemelk in denk ik he?

    Dat is hier ook een probleem. En soja. Voor t gemak :p

    Maar boekweit weet ik niet .. fijn dat t er niet in zit. Dat veranderen van ingrediënten is ook gewoon mega irritant . Zo denk je dat t goed is en zo maak je jezelf of he kind ziek.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  5. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Degenen die ik ken met coeliakie bakt zijn brood zelf in een broodbakmachine. Ik heb wel eens van hem glutenvrij brood uit de winkel geproefd en dat was idd niet te eten. En zijn eigen brood smaakte heerlijk.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Ja, ik heb ook een vriendin met dochter met coeliakie (die zijn net voor een paar maanden naarhet buitenland vertrokken, dus kan haar net nu niet om tips vragen), en die bakt ook haar eigen brood. Maar de laatste jaren is er veel meer bijgekomen, dus als het lukt, hoop ik eigenlijk gewoon lekker brood te vinden. Ik maak het me zo makkelijk mogelijk, aangezien 2 kinderen met beperking al pittig is.
     
  7. Wonderkind2017

    2 sep 2019
    66
    19
    8
    Vrouw
    Wat lastig dat ze zo weinig lust. Lijkt me erg frustrerend als ouder zijnde :confused:
    Juist mensen met coeliakie (mocht je dochter het ook hebben) Moeten gevarieerd eten om aan de voedingsstoffen te komen.

    Nee 100% daarop vertrouwen kun je helaas niet. Stel het is in een fabriek gemaakt waar ook gluten worden verwerkt en er vind een kruisbesmetting dan Kan het al misse boel zijn. Daarom gaan wij voor de ckerheid voor een glutenvrij logo:)
    Mocht ze ouder zijn dan mag ze rustig experimenteren dan kan ze zelf ook goed aangeven of ze er last van heeft gehad.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  8. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Ja, we zijn wel wat gewend op dat gebied, want onze zoon at nog slechter. Het is ook niet zo zeer niet lusten, maar meer angst om dingen te proberen door het autisme.
    Ze moet eerst nog een darmbiopt, want de bloeduitslagen waren positief, maar niet hoog genoeg om de diagnose op basis alleen daarvan te stellen.
     
  9. Kiekske

    Kiekske Actief lid

    1 nov 2016
    383
    44
    28
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  10. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Inderdaad erg veel keus, bedankt voor de tip!
     
  11. Wonderkind2017

    2 sep 2019
    66
    19
    8
    Vrouw
    Och jeetje een darmbiopt :( heftig voor je dochter.. weet ze al dat dit gaat gebeuren?
    Hopelijk weten jullie snel meer!
    Weet je al wanneer het gaat plaats vinden?

    Mijn dochter was maanden lang elke x ziek
    Huisarts en cb wimpelde ons elke x af “ach komt door de tandjes het slechte slapen en het jengelige” of “is een fase het slechte eten” mijn dochter heeft zo vaak gewoon in elkaar gedoken op de grond gelegen zachtjes liggen huilen, s’nachts moesten wij maanden lang om het uur /2 uur er voor haar uit omdat ze lag te huilen en niet kon slapen.. totdat ze weer ziek was hoge koorts en mijn man achterste van de tong heeft laten zien bij de huisarts dat we meteen door wouden na de kinderarts “ meneer dat kan niet zomaar is een wachtlijst voor” mijn man is zo kwaad geworden binnen het uur zaten wij bij de kinderarts:oops:
    Dochter helemaal onderzocht.. bloed afgenomen..
    Week later moesten wij terug komen bij de kinderarts “ sorry ik kan er niet om heen draaien jullie dochter heeft coeliakie! Haar waardes zijn extreem hoog 5000 (bij mensen zonder coeliakie zijn de waardes onder de 20 )
    Zoow dat kwam ff bij ons binnen :o:
    Meteen begonnen met glutenvrij eten en contact gezocht met dieetiste binne een dag of 2 zag je haar helemaal opknappe..
    Pas na een jaar glutenvrij eten zijn haar waardes 28... volgende maand weer op controle:)
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  12. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Ach, dat is heftig zeg om je kindje zo te zien en dan niet serieus genomen worden. Gelukkig dat ze het nu met het glutenvrije dieet wel heel goed doet.

    Ja, ze kan al snel terecht, de arts had al een plekje gereserveerd. Van het biopt zelf merkt ze niets, want voor een darmbiopt worden kinderen in slaap gebracht, dat gaat niet anders (gaat via de maag). Ik heb zelf ook weleens een maagonderzoek gehad, zo vreselijk vond ik dat, ik kon niet stoppen met kokhalsen en die arts maar tegen mij snauwen, gelukkig waren de verpleegsters wel aardig (volgens mij extra aardig vanwege de arts)...
    Ik heb vandaag al contact gehad met een pedagogisch medewerker en ik denk dat we een paar dagen vantevoren nog naar het ziekenhuis gaan ter voorbereiding. Infuus gaat nog lastig worden, dus voornamelijk daarvoor, want tijdens het biopt zelf slaapt ze dus.
     
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Geen optie om met een kapje onder narcose te gaan? En dan als ze onder narcose is een infuus aanbrengen, dan merkt ze daar niets van?
     
  14. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Narcose heeft weer meer nadelen, dus dat doen ze liever niet als niet nodig. Ze kan evt wel wat krijgen waar ze suf en kalm van wordt en veel kindjes herinneren dan ook minder van de dag, die keuze kunnen we evt net vantevoren nog maken (wel voor ze in paniek is, anders werkt het niet goed). De begeleiding is wel goed, onze zoon (die is nog veel ingewikkelder) is in hetzelfde ziekenhuis geopereerd en dat ging beter dan verwacht, ook heel goed begeleid.
     
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Maar het infuus is in dit geval toch ook voor narcose? Daar is toch niet veel anders aan dan? Bij jonge kinderen kiezen ze juist vaker voor een kapje hier in het ziekenhuis?
     
  16. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Dit is sedatie, zit tussen een roesje en narcose in, ze hoeven hierbij niet aan de beademing. Lichter dus en bij het wakker worden, voelen ze zich niet zo beroerd wat je bij narcose wel hebt. Mogen ook weer sneller naar huis.
     
  17. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Dat doen ze bij buisjes ook of niet? (Dat duurt ook super kort, hier nooit beroerd er na en ze mogen heel snel weer naar huis ed. En dat doen ze dus met een kapje bij jonge kinderen.)

    Maar de anesthesist weet dat vast allemaal precies! :)
     
  18. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Denk dat dat misschien een roesje is? Hoewel dat in mijn jeugd juist weer onder narcose ging en ik was toen wel beroerd naderhand. Ik vond dat kapje juist heel naar, dus toen ik een paar jaar later een grotere operatie aan mijn oor kreeg, heb ik gevraagd of ik eerst via het infuus in slaap mocht.
    Dit kan in ieder geval niet met kapje, daar hadden we het wel over gehad, maar zal het voor de zekerheid even nakijken, want dit was niet de anesthesist, maar de mdl-kinderarts.
     
  19. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Op glutenvrijewebshop.Nl kun je van alles krijgen. Je kunt ook zoeken op meerder allergeenvrije producten. De broodjes van schar vind ik het lekkerst. En van schniter ook. Het is echt uit proberen wat je dochter lekker zal vinden. Zelf brood bakken is niet zo veel werk hoor. Je doet alles in de machine en 3 uur later is het klaar. Wel even de dreghaak er uit na kneedproces.
    Via de belasting kun je geld terug krijgen bij dieet op voorschrift.
    Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid en verloopt het biopt soepel.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  20. Wonderkind2017

    2 sep 2019
    66
    19
    8
    Vrouw
    Brood van schniter? Waar kun je die kopen? :)
    Belasting teruggave klopt MAAR dan moet ze wel al jaar zo eten anders krijg je niks vergoed o_O
    Bij mijn dochter is het in juli 2018 vastgesteld voor die 6 maanden kregen wij niks vergoed “wij zaten nog onder de drempel van zo’n 700 nog wat euro :confused:
     

Deel Deze Pagina