Glutenvrije producten tips

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanLieverd, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    O dat is balen. Wij krijgen ook nooit wat terug maar ach... gewoon proberen haha.
    Via glutenvrijewebshop bestel ik altijd. 1x per maand een flinke doos vol via hun.

    Bij sommige webshops krijg je korting met de Ncv ledenpad. Maar heb ik nooit geprobeerd. Ben over deze altijd heel tevreden
     
  2. Wonderkind2017

    2 sep 2019
    66
    19
    8
    Vrouw
    Fijn dat je dochter daar niet veel van gaat merken.
    Ja idd dat infuus is wel een dingetje hopelijk word dat geen strijd in het ziekenhuis
    Succes in ieder geval
    Hou je ons op de hoogte?
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  3. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.251
    5.204
    113
    Darmbiopt was allemaal goed gegaan.
    De uitslag is nog steeds niet duidelijk, de darmvlokken zien er normaal uit, maar de antistoffen in haar bloed zijn nog steeds verhoogd. Ook was er een verhoging van witte bloedcellen in het begin van de dunne darm.
    Het zou dus iets van een infectie kunnen zijn, maar het zou ook het beginstadium van coeliakie kunnen zijn. Dus over een half jaar moet haar bloed opnieuw getest. Tot die tijd is het advies niet om glutenvrij te gaan eten, dus ik heb dit topic te voorbarig geopend ;). Misschien over een half jaar opnieuw dus.

    Voor nu, dus soort van goed nieuws :)
     
  4. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Het is heel erg uitproberen jammer genoeg. Smaak verschilt zo ontzettend.
    Wel kun je rekenen op hogere kosten, want glutenvrije producten zijn niet goedkoop.

    Schar heeft soepstengels.
    Wasa heeft heerlijke crackers!
    Peijnenburg heeft glutenvrije ontbijtkoek.
    Pannenkoekenmeel is superlekker van Koopmans.
    Liga/milkbreak heb ik ook nog nooit gezien glutenvrij, maar kijk ook even bij de gewone koeken. Daar wil ook nog wel eens wat glutenvrij verstopt liggen. Er is best wel veel. Dat is echt een kwestie van proberen.
    Speculaas van Schar is best lekker, maar het kan beter. De consenza sinterklaaslijn is daar beter in. MAAR: Holland en Barret heeft óók glutenvrij! Ze hebben geweldige pepernoten enz straks weer. Ook speculaas geloof ik. En taaitaai uit mijn hoofd.
    Voor bami had ik ergens de Semper linguini getipt gekregen, erg lekker. En penne kopen we van grand Italia.
    Spaghetti wisselt bij ons nogal, eigenlijk valt dat niet zo fijn bij mij in het algemeen.(macaroni gek genoeg geen problemen mee)
     
  5. Meral

    Meral Fanatiek lid

    1 mrt 2014
    1.102
    604
    113
  6. Meral

    Meral Fanatiek lid

    1 mrt 2014
    1.102
    604
    113
    Oh en een kinderafdeling erbij
     

Deel Deze Pagina