Hallo allen! Ik ben een dame van bijna 29 jaar en zou graag een kilo of 15 af willen vallen. Nu denk ik er over om 1a2 x in de week te gaan kickboksen. Wie heeft hier ervaring mee? En val je hier snel van af/wordt je snel slanker,strakker? natuurlijk ook gezond eten wie kan mij zijn ervaringen hierover vertellen! Thanks!!
Volgens mij is dat vrij intensief... Lijkt mij ook geweldig om te doen... Ik denk dat je minimaal wel 2 a 3 keer moet sporten naast minder eten...
Ik doe aan kickboksen en let sinds 10 weken heel goed op mn voeding (mager, veel eiwitten en minder koolhydraten veel groente), ik ben nu 10 kilo kwijt en merk dat ik nu strakker begin te worden. Maar ik denk dat je met fitness net zo snel afvalt. Mn conditie is wel met sprongen vooruit gegaan. En het is echt een super leuke sport.
En hoevaak doe je aan kickboksen per week? en waar ik ook beetje nieuwschierig naar bent.. Hoe ziet je dag er uit qua eten?
Ik doe het 2x per week. Op maandag en woensdag, op woensdag doe ik er dan nog een uur zaktraining achteraan. Ga wel naar een echte boksschool toe, want dan leer je meteen de techniek. Ik ontbijt bijna altijd met havermout met banaan en amandelmelk, tussendoor een eiwitshake of een beetje kwark, als lunch 2/3 broodjes met humus of huttekase met rosbief, gebakken ei of iets van een salade. Tussendoor rauwkost en avondeten is groente met kip of biefstuk. Na het sporten neem ik ook weer een eiwitshake. Verder drink ik water of kruidenthee en max 3 kopjes koffie.
Volgende week vrijdag een proefles meedraaien! Als dit bevalt wil ik proberen 2x per week naar training te gaan... Hoop dat ik snel aantal kilo's kwijt raak!
Ik doe ongeveer 2 lessen kickboksen per week en daarnaast nog 2 á 3 lessen Body Combat. Erg leuk om te doen, maar als je niet op je eten let (zoals ik) dan val je er niet persé onwijs van af. Maar dat is met iedere sport denk ik. Nu hoef ik ook niet persé af te vallen dus dat scheelt. Wel merk ik dat ik er absoluut wel "strakker" van word en dat mijn conditie super is.. Hoe was je proefles?
Kickboksen valt meer onder cardio toch? Dan val je er niet per se veel van af. Dan kun je beter krachttraining gaan doen.
afhankelijk van de intensiteit, maar gezien sessies van inspanning beide niet of nagenoeg nooit langer duren dan 20min non-stop zijn ze beide niet optimaal voor vetverbranding. Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat je niets zou verbranden, maar het kan stukke efficienter! Krachttraining heeft dan wel het aftereffect van spiergroei... ofwel behoefte verhogend ook tijdens het niet sporten (mists spiergroei aanwezig)