Ik heb heeeeeeel veel bramen momenteel... Maar ik ben geen keukenprinses om t zo maar te zeggen.... En zou niet weten wat je allemaal van bramen kan maken... Buiten het standaard bramensap of jam om... Wie heeft er een goed idee wat ik van de bramen kan maken?
In ijsblokjes (makkelijk en feestelijk), bramenwodka (fles wodka in steriele glazen fles, wat bramen en suiker erbij, paar weken laten staan et viola), bramen-ijsjes (pureren en in van die vormpjes doen, eventueel met yoghurt). Veel plezier en eet smakelijk vind ze heerlijk! Bij mij zijn ze al op voor ik er iets van kan maken haha.
Bramensaus, bramenjam, bramenkwarktaart, bramen met room, bramen door de yoghurt of ijs, muslierepen met bramen... Ik hou er van. Wij hadden gisteren als toetje yoghurt met warme bramensaus !
En je kan het door/in de meeste soorten gebak doen ook als je het met pakjes met standaard mix doet. Muffins, bij de appeltaart... Noam maar op.
ik durf ze niet eens meer te eten door de oorwormen :x:x:x nu gaat mijn man er fruitbieren van maken.