Ik ben nu alles op een rijtje aan het zetten.. Ik kom (als ik 3 kids, 3 dagen in de week heb voor 8 uur op een dag) zeker aan de vereiste 1225 uur pj om als zelfstandige aan de slag te kunnen. Ik heb mn papieren ook (behalve ehbo) en het belangrijkste ZIN om als zelfstandig gastouder aan de slag te kunnen/gaan. Máár.. - Hoe zit het nu met het uurtarief? volgens een go bureau die ik gebeld heb, staat 3,75 vast én wist ze niet te vertellen of er eten/drinken/luiers/melk(poeder) bij in zat?? Maar als ik even google kom ik overal tegen dat ik zelf het uurtarief bepalen mag.. en dus óók of de ouders zelf de luiers etc meenemen. Moet ik dan naar de pijpen vh gastouderbureau dansen (om het zo maar even te omschrijven) of mag ik mn eigen 'regels' bepalen?? - Is het zo dat je bij het ene gastouderbureau wél verzekerd bent (WA/aanspr.h. verz.) en bij de andere weer niet? - Waar moet ik aan denken nog meer? ja dat de uurprijs bruto is en er nog 1/3 naar de belasting gaat. - Moet ik dan nog 'extra verzekerd' worden of wat? wie kan mij meer info geven hier??
Waarom benader je niet nog een ander GOburo dan weet je wat de verschillen zijn. Ik geef voor mijn zoontje altijd voor 1 fles poeder mee en wat diksap en een koekje. De rest fruit en brood dat regeld mn GO allemaal, soms eet hij zelfs het avondeten daarmee als ik te laat ben.
Patroeschka Zoek een ander bureau Het bureau waar ik voor werk hanteerd een adviesprijs. Wij staan hier vrij in om daar zelf vanaf te wijken en onze eigen prijs te bepalen. Ook kunnen wij kiezen om een all-in prijs te doen of om de ouders alles zelf te laten meebrengen, dat gaat in overleg met de vraagouder. Hier is het een combi, luiers en doekjes en potjes brengen ze mee Fruit, drinken en brood en tussendoortje verzorg ik en wordt nog apart afgerekend. Verzekering moet ik ook nog eens een keer goed uitzoeken. Want volgens mij bureau is mijn WA verzekering genoeg en hoefde ik niets te doen, maar kom nu ook al andere dingen tegen op het net Volgens mij als je als zelfstandige aan de slag gaat dat je dan zoiezo een verzekering erbij moet afsluiten ja. Boven de belastingsvrije som van wat je mag verdienen (weet ik zo niet uit mijn hoofd moet je even opzoeken op site van belastingdienst) ga je idd belasting betalen, ongeveer 1/3 idd. En sinds dit jaar is er dus een nieuwe wetgeving Wil jij een gastouder zijn waarbij de vraagouders toeslag kunnen vragen dan moet je ingeschreven worden en het "officiele gastouderregister" en dan zal je aan een aantal eisen moeten gaan voldoen Papieren halen/hebben, EHBO diploma, goedkeuring van het GGD