Na mijn bericht over dat ik niet tevreden ben over het kdv waar mijn zoontje zit, heb ik een intakegesprek gehad met een gastouderbureau en ik vond dit allemaal erg goed klinken. Nu willen wij graag dat ons zoontje naar een go gaat op een boerderij. Nu is er een go in de buurt op een boerderij die ons zoontje graag wil opvangen, maar nu begreep ik dat zij een pluimveevedrijf hebben. Bij mij en bij mijn man gingen eigenlijk direct alarmbellen af en we zeiden tegen elkaar; oeh ja met die vogelgriep is dat misschien niet zo'n fijn idee. Nu hebben we natuurlijk geen idee verder en hoe groot is de kans... maar toch. Ons zoontje zit er dan wel heel dichtbij, mocht daar ooit iets aan de hand zijn. Verder ziet het er echt perfect uit vinden wij maar dit puntje maakt ons een beetje aan het twijfelen. Wat zouden jullie doen?
Hoezo alarmbellen? Zolang je zoontje geen vogel is (ken je de film Iep?) is er niks aan de hand. Vogelgriep is officieel wel een zoönose, maar alleen in heel zeldzame gevallen bij zeer intensief diercontact is er kans op besmetting van dier-op-mens. Veelgestelde vragen aviaire influenza (vogelgriep) - RIVM Als je bang bent voor zoönoses is een pluimveebedrijf denk ik nog de meest 'veilige' variant van opvang op een boerderij. Pluimveestallen zijn gewoonlijk gesloten systemen met luchtwassers, en kinderen zullen niet in de stal komen. Zoönoses zoals Q-koorts (rundvee, geiten), of MRSA (varkens) heb je al een ietsie pietsie meer kans op bij andere typen dierhouderijen. Maar de kans dat je kind een zoönose oploopt via een eigen kat of hond is minstens net zo groot.
Dan was mijn vraag in het vorige topic overbodig 😊. Mijn mening is er zeker voor gaan, maar ik denk dat we op dat gebied ook anders in elkaar steken (en dat is zeker niet erg). De kans is groter dat je kind een goed immuunsysteem aan overhoudt dan dat hij er iets aan over zal houden. Ik heb het dan niet over de vogelgriep, maar bijv de kans op hooikoorts etc. De kans is in mijn ogen enorm klein, en als je dat zou weerhouden zou je ook niet bv in een auto moeten stappen. Als de go je voor de rest aanspreekt, en je een goed gevoel erbij hebt... Nu woon ik ook in een dorp, veel bij boeren gekomen en biologie gestudeerd, dus ik ben een beetje bevooroordeeld
Ah kijk, weten wij er weer veel te weinig van af. Ik dachr dat ik ergens had gelezen (al een hele tijd geleden) dat vogelgriep wel makkelijk op mensen kan overgaan, maar waarschijnlijk heb ik of niet goed gelezen, of verwar ik het met iets anders. Helemaal geen reden tot paniek dus, dan ga ik denk ik toch maar eens bellen voor een kennismaking Dankjewel en nee, die film ken ik niet, maar ik ga hem eens opzoeken
Ik zag het toevallig net Ja wij weten er wat minder van ookal hebben we een tijd op een boerderij gewoond, dat is ook de reden dat het ons voor ons zoontje zo leuk lijkt, lekker met de diertjes en buiten zijn etc. Een goed immuunsysteem zou alleen maar fijn zijn natuurlijk maar die vogelgriep klonk in onze ogen gewoon een beetje 'eng'