goed aanleggen, toch pijn!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Marieke1983, 21 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi hoi,

mijn zoontje is nu bijna 2 weken. vanaf het begin is aanleggen ontzettend pijnlijk geweest, en dat blijft het ook. de kraamverzorgster heeft ons ontzettend goed begeleid en ook de verloskundige heeft geholpen om de bv toch op gang te krijgen.

het gekke is dat ik wel goed aanleg. ik heb alle tips die in dit forum staan beschreven opgevolgd en filmpjes over aanleggen bekeken en ik ben er bijna zeker van dat hier het probleem niet ligt. ook heeft mijn zoontje geen spruw. wel hapt hij soms lastig, maar ook als hij wel zijn mondje wagenwijd opent blijft het aanleggen zeer pijnlijk. na een paar slokken is de pijn weg.

dit heeft ervoor gezorgd dat ik nu volledig kolf. (wat ook gevoelig is, maar wel te doen) dat is op zich prima want ik geef dus nog wel volledig bv, maar eigenlijk wil ik mijn zoontje gewoon bij mij laten drinken.

ik zit eraan te denken een lactatiedeskundige in te schakelen, maar heeft dat nut? kan zij me verder helpen dan kijken hoe ik aanleg? ik hoop het, want ik zou echt supergraag mijn zoon weer aan de borst hebben :)

groetjes Marieke

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hoi,

Als ik het zo lees is het zeker nuttig om een lactatiekundige te benaderen.
    Zij kan met je meekijken naar hoe je baby aan de borst ligt, maar kan ook een mondonderzoekje doen en naar je tepels kijken.
    Pijn tijdens het voeden kan door iets heel kleins komen en als dit verholpen is kan het zijn dat je gewoon aan de borst kunt voeden zonder problemen.
    Alleen dat vooruitzicht is de moeite al waard.
    Overigens zijn er steeds meer verzekeringen die een lactatiekundige consult vergoeden.

Goreten Rieneke

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi Rieneke,

bedankt voor je antwoord!

en ik krijg idd een consult vergoed. ik ga morgen gelijk bellen en hopelijk komt het helemaal goed :)

groetjes Marieke

4. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Succes!!

Groeten Rieneke

Deel Deze Pagina