Aangezien ik (nog) geen antwoord kreeg, nog maar een keer geplaatst... Mijn dochter is 6 weken te vroeg geboren. Daar ze niet sterk genoeg was om zelf te drinken ben ik gelijk begonnen met kolven. Dit ging er goed, ik had een gemiddelde opbrengst van 90 ml per keer. DIt kreeg ze via de sonde of na een paar dagen via de fles. Inmiddels is ze thuis. Eerst had ze nog een sonde. De ene keer kreeg ze de borst, dan fles of sonde. Nadat ze de sonde er voor de tweede keer had uitgetrokken hebben we die eruit gelaten. In overleg met het transmuraal team. We zouden het een weekje aankijken hoe het ging. In die week ben ik minder gaan kolven, want mijn dochter dronk vaker uit de borst. 's Nachts gaf ik een flesje omdat dat haar minder vermoeide en ik wilde dat ze goed zou groeien. Maar nu is mijn produktie danig teruggelopen. (Net 60 ml per keer) Zo erg dat ze er niet genoeg aan heeft, terwijl ze nu juist zo sterk is om aan de borst te drinken, voel ik. Wat nu? Ik heb frisoprematuur in huis gehaald, maar liever zou ik de borst geven. Men zegt dat ik haar vaker moet aanleggen om de produktie te stimuleren, maar wat doe ik in de tussentijd? Stel ze drinkt beide borsten leeg, maar heeft nog honger? Ze is immers gewend om per keer 75 ml te krijgen. Om haar te laten huilen tot de borsten gevuld zijn kan natuurlijk niet. Nu heb ik haar net laten drinken en daarna nog gekolfd. Treurige opbrengst.. ALs het niet meer te herstellen valt is het niet anders, maar ik wil eerst alles proberen om kv te voorkomen. Ideetjes?
Hoi, Helaas is je vraag blijven liggen door onze vakantie. Ik ga ervan uit dat je ergens anders je informatie vandaan hebt gehaald ondertussen. Laat maar even weten als je nog antwoord wilt op je vraag. Groeten Rieneke
Het was weer een beetje op gang gekomen, maar vorige week toen het zo warm was, wilde ze meer drinken. Elke 1,5 uur. Ze viel dan steeds in mijn armen in slaap, maar als ik haar in bed legde begon ze heel hard te huilen. Hele dagen. Op advies van het CB heb ik haar ingebakerd. Toen heeft ze 's nachts heerlijk geslapen van 22.00 tot 3.15. De avond erna ook. Heerlijk weer een beetje slapen.. Maar nu is gelijk de produktie weer teruggelopen... Hoe moet ik het nu weer motiveren? Gister heb ik haar om en om zo'n anderhalfuur aan de borst gehad, maar ze gaf aan nog honger te hebben. Toch maar weer een fles gemaakt.. Daar heeft ze zo'n vijf uur op geslapen. Nu vanmorgen heb ik haar om de twee uur gevoed, maar nog honger. Weer een fles gemaakt.. Wat kan ik doen om het te verhogen? Ik drink me suf en rust veel. Althans ik doe niet veel op een dag. Tot nu toe is ze wel goed gegroeid, dus ik had steeds voldoende.