Duowagen, welke kiezen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Anna10, 24 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna10

Anna10 Lid

31 mei 2015
    37
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo mama's to be!
    In december verwachten we ons tweede kindje, onze eerste is dan ca. 22 maanden.
    Omdat ik als mama veel alleen onderweg ga zijn met de kids (i.v.m. werk vriend) hebben we besloten dat een duowagen de beste optie is.
    Onze oudste loopt wel al goed, maar ze slaapt ook nog smiddags en wil dus de mogelijkheid hebben om haar in de kinderwagen te leggen zodat ik niet perse altijd thuis moet zijn in de middag.
    We zijn ons al enige tijd aan het informeren voor een geschikte duowagen maar wordt een beetje moedeloos hiervan. Ons budget voor de wagen is ca. € 500,- dus daarmee wordt de keuze al flink beperkt.
    Via internet kom ik telkens bij nieuwe merken uit, sommige met veel recensies en andere zonder.
    Ben erg benieuwd wie zich hier nog meer in verdiept heeft of misschien al ervaring heeft met een duowagen.
    Wagens die ik onder andere ben tegen gekomen zijn.
    - Hauck Duett 2 (duits merk). Hiervan zeiden ze in de Duitse babywinkel dat het oudste kindje erg dicht bij de grond zit en ook weinig ruimte heeft. Voornamelijk het gezicht is dan zo ongeveer geparkeerd tegen het bovenste zitje. Bovendien kan het onderste zitje bijna niet in ligstand.
    - Topmark tandem 2 combi. Lijkt me een prima wagen, vraag me alleen af of je de zitjes ook in ligstand kan zetten.
    - X Adventure Go4 to in one Lijkt me op het eerste oog een prima wagen maar vind geen recensies of filmpjes terug hiervan. Ook geen verkooppunten die redelijk in de buurt liggen.
    - Topmark Tandem buggy Riley. Beetje meer buggy achtig dan kinderwagen. Achterste zitje kan volledig plat waardoor je een pasgeboren kindje met een nestje erin kunt leggen. In prijs ook een stuk voordeliger dan de andere wagens die ik noemde. Wat ik alleen zelf een groot probleem vind is dat het eerste zitje ook niet naar achter kan, en juist om onze oudste te laten slapen wil ik dat ding. En daarbij is het voorste zitje qua rugleuning ook best laag waardoor ze niet meer volledige steun heeft voor haar hoofd. Lekker onhandig dus :(

Ben erg benieuwd naar jullie reacties :)

2. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

En op marktplaats een easywalker duo ?

Margha en Anna10 vinden dit leuk.
  3. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Yes ik kan de EasyWalker duo aanbevelen! Ik heb m via marktplaats voor 300 en die was nog erg netjes en helemaal compleet met reiswieg, voetenzakken, regenhoezen etc. Past in alle winkels en door alle deuren, want de wagen is net zo breed als een rolstoel.

Margha en Anna10 vinden dit leuk.
  4. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik lees even mee, ons dochtertje is straks ook 22 maanden als nummer 2 komt.

Ik ben ook even aan het rondkijken en kwam nog de Kees k2 plus tegen voor 449 op mamaloes (dan moet je er los wel nog de babybak bijkopen kost 60 euro).
    Als ik nog wat tegenkom laat ik t weten

5. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Hier ook een easywalker. Rijd erg lekker en is oersterk.

6. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Ik ga hem straks voor de 2e keer gebruiken. Ook met een abc zoom gereden maar de easywalker is veel wendbaarder.

7. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Wij hebben onze Icandy peach voor 465 via marktplaats gekocht. Er zaten 2 reiswiegen, 2 zitjes en 2x adapters voor de maxicosi bij. Ook regenhoezen kregen we.
    Ik weet niet hoe zwaar/groot je oudste is, maar onze zoon van 3 jaar en 3 maanden kan er nog net in, een met 22 maanden zou hij er makkelijk nog een half jaar in passen, maar hij is wel aan de klein kant voor zijn leeftijd (96 cm en 14.5 kilo).

8. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    ik heb er 1 die hier op lijkt. ik ben er tot nu toe tevreden mee. mijn dochter is 16 maanden (ze is zo'n 82 cm en weegt een 11 kilo schat ik). de rugleuning kan inderdaad niet volledig plat maar wel redelijk ver. waardoor ze wel zou kunnen slapen. Door het nestje op de achter stoel heeft ze wel wat meer ondersteuning bij haar hoofd. maar als je ze niet goed erop past zou ik het niet doen en inderdaad op marktplaats kijken voor een duo wagen. denk ook goed na of je ze achter elkaar wilt of naast elkaar. achter elkaar stuurt wel wat zwaarder merk ik maar ik heb ook een spier probleem. verder ben ik er heel tevreden over tot nu toe.

9. Anna10

Anna10 Lid

31 mei 2015
    37
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Easywalker is toch alleen naar naast elkaar of heb je die ook achter elkaar? We hebben best een kleine entree thuis dus een wagen naast elkaar krijg ik niet eens door de voordeur o_O Haha!!
    Ben inderdaad nu eens op marktplaats het zoeken naar de wat duurdere modellen maar dan 2e hands toch voor een goede prijs :thumup:

10. Ingtwiede

Ingtwiede Actief lid

18 jul 2013
    299
    52
    28
    Wij hebben via marktplaats een icandy Peach gekocht. Onze (dan) middelste is anderhalf als de baby komt.
    Ik heb hem nog niet in gebruik dus mijn ervaring kan ik nog niet delen maar het grote voordeel van deze wagen vind ik dat je hem ook heel gemakkelijk als enkele wagen kan gebruiken voor het geval je met 1 kindje op pad gaat of je oudste goed genoeg loopt.

Oceanna vindt dit leuk.
  11. jp87

jp87 Actief lid

26 okt 2011
    275
    22
    18
    Ik ben in januari uitgerekend andere kindje is dan 17 maanden.
    Ik ben van plan een topmark toppi 2 aan te schaffen en die zitjes kunnen in ligstand.
    Ik heb al eens in een prenatal winkel gekeken en gereden met deze wagen en hij lijkt mij super!

Deel Deze Pagina