Goed bedoelde maar vervelende uitspraken

Discussie in 'Miskraam' gestart door ButterflyNova, 24 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crocus

Crocus Niet meer actief

Het enigste wat ik heb moeten horen is: nu weet je tenminste dat je zwanger kunt worden. Nou ja en? Ik ben op leeftijd en het is geen garantie dat het nog een keer gaat lukken.

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wat herkenbaar allemaal, helaas!
    Zeker dingen als je bent nog jong (vind ik eigenlijk niet meer ondertussen), nu weet je wel dat je zwanger kan worden, gelukkig nu dan later in de zwangerschap, als je kinderen hebt heb je ook heel veel zorgen, het lukt vast een keer, enz...

Wie ooit een vervelende opmerking gemaakt heeft, vertel ik er niets meer over. Wil er best open over zijn, zodat ik niet altijd smoesjes hoef te bedenken, maar hou toch steeds vaker mijn mond.

3. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wow ik verbaas me over wat ik hier allemaal te lezen krijg! Wat kunnen sommige mensen toch vreselijk zijn :$

Ik hoop dat ik me snel weer wat beter in mijn vel ga voelen en zo ook sterker in mijn schoenen sta om een opmerking terug te plaatsen.

4. Hommel82

Hommel82 Niet meer actief

Hoi lieve dames,

Ik heb zelf geen miskraam gehad, maar een goede vriendin van me onlangs wel.. en ik schaam me nu zo erg na het lezen van jullie berichten. Ook ik heb stomme opmerkingen gemaakt.. Ze waren nog niet zo lang bezig en haar grootste angst was dat ze niet zwanger zou kunnen worden.. dus ook ik heb de voorzichtige opmerking gemaakt dat ze nu weten dat het in ieder geval wel kan... jeetje wat voel ik me nu lullig...

Ik denk niet dat ik nog iets kan zeggen om dat goed te maken.. maar ik zal in de toekomst wel beter nadenken..

5. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Hommel82, een goede vriendin van mij heeft dat bij 1e mk ook gezegd. Ik kon toen niet zo goed reageren, maar pijn deed het wel.
    Zij hoorde tien van haar moeder (die ook meerdere mk) jihad gehad hoe pijnlijk deze opmerking kon zijn.
    Ze had teveel spijt en vond moeilijk om t persoonlijk tegen me te zeggen, paar dagen later lag er een kaartje op de mat.
    Dat ze di gen gezegd had die misschien anders overgekomen waren als bedoeld, dat ze aan me dacht, er voor me was en veel respect had op de manier hoe we met alles omgingen. Weinig woorden, maar recht uit haar hart! Later hebben we er nog veel over gesproken, gelachen en om gehuild.

Deel Deze Pagina