Hoe is mijn kans?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Daphne, 3 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb vandaag mijn eisprong gehad. Gisteren al de hele dag een lichte buikpijn. Vanochtend nog steeds. Tegen de middag werd het erger en om 13.00 uur kreeg ik ineens heel erg kramp en ben ik even rustig op de wc gaan zitten.

    Gisteren was dus mijn vruchtbaarste dag. Nu heb ik het gisteren niet gedaan, maar eergisteren wel en vanavond ook. Hoe lang blijft een eitje na de eisprong nog "rondhangen" en heb ik nog een goeie kans?
     
  2. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    een eitje kan echt tot 3 dagen blijven zitten, dus volgens mij heb je de juiste dagen geklust!
     
  3. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Hopelijk is het raak! Maar je hebt zeker kans...
    af wachten, dus... Dat is het ergste, ook al heb ik het maar een keer meegemaakt tot nu toe!

    We horen het wel, toch?

    X Niki
     
  4. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Dat is inderdaad het ergste. Ik voel nu al ieder pijntje en plopje in mijn buik. Ik vind het zo spannend. Ben al wel heel blij dat ik meteen na het stoppen met de pil op de juiste dag een eisprong had. Ik slik al bijna 10 jaar de pil en ben tussendoor nog wel een keer gestopt. Toen had ik ook meteen een cyclus van 28 dagen, dus ik had wel goede hoop, maar je weet het natuurlijk nooit.
     
  5. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Als antwoord op je vraag hoe groot je kans is:
    Er zijn twee dagen in elke cyclus, de dag vóór en de dag van de eisprong waarop je het vruchtbaarst bent en de grootste kans op een zwangerschap hebt.
    De eicel is na de eisprong hoogstens 12-18 uur te bevruchten. Maar omdat een zaadcel 2-4 dgn kan overleven in de baarmoeder, kan gemeenschap vóór de eisprong ook al leiden tot een zwangerschap. Je hebt in totaal dus meerdere vruchtbare dagen.

    Hoop dat je hier iets aan hebt.

    Groetjes Noralien
     
  6. sophietje

    sophietje Actief lid

    3 jan 2006
    166
    0
    0
    huismoeder
    den haag
    je kans is best groot want 1 dag naar je eisprong heb je 26%kans dan ben je op je vruchtbaarst dat heb ik pas gelezen in n heel goed zwangerschapsboek :D
     
  7. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Een eitje niet Molly, de zaadjes. Na het springen is het eitje 8 tot 12 nog te bevruchten (met een max van 24 uur)
     
  8. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    tip,

    het schijnt ook goed te helpen als je na de klus nog even een poosje blijft liggen, dan kunnen de zaadjes goed er naar toe zwemmen! (heb ik ook ergens gehoord) :)

    suc6!
     

Deel Deze Pagina