Ik persoonlijk vind dit niet eens een discussie waard. Laat iedereen het zelf weten en uitzoeken. Vooral het uitzoeken. Ik heb zelf het een en ander nagezocht en mijn eigen conclussies getrokken wat ik hier mee doet gaat niemand wat aan. We leven in een vrij land. We mogen zelf kiezen Gelukkig. We doen allemaal wat we zelf denken wat het beste is. EN als iemand het daar niet mee eens is jammer dan, dan doe je lekker zelf in jouw gezin wat je denkt dat het beste is. PRIMA toch!?! En dan mag je natuurlijk nog steeds je mening hier neer zetten hoor. Maar dring hem niet op aan een ander. verder laat ik iedereen in zijn waarde. Ik hoop dat alle kindjes gezond zijn en blijven.
Nou werd tijd dat dit artikel werd terug getrokken! Was ook zulkse grootse onzin! Autisme door de bmr prik....
Andere kindjes zijn wel ingeënt dus er kan niks gebeuren. Behalve als je in een buurt woont waar ze allemaal niet zijn ingeënt. ( of het nog voor 14 maanden is) En ik vind ( who cares ) het juist wel goed dat je zelf die keuze maakt en mag maken. Je hoeft toch niet altijd mee te lopen in de kudde? Als jij vindt dat je het later moet doen in verband met twijfel over de veiligheid dan is dat je goed recht.
alleen jammer dat die ziekte al besmettelijk is voordat je de verschijnselen ziet. En zwangere vrouwen kunnen er een kind met afwijking door krijgen of miskraam. even een stukje wat ik van Gezondheid.be, de gezondheidssite voor Vlaanderen heb: Rodehond wordt veroorzaakt door een virus (het rubella-virus). Iedereen die niet immuun is, kan de ziekte op elke leeftijd krijgen. Rodehond is doorgaans niet ernstig voor kinderen, maar kan wel gevaarlijk zijn voor volwassenen. Vrouwen die in de eerste maanden van hun zwangerschap met rodehond besmet worden, hebben een grote kans op een miskraam of een baby met aangeboren afwijkingen. Rodehond wordt overgebracht door hoesten of niezen of zelfs praten (via druppeltjes uit de ademhalingsorganen). Besmette druppeltjes kunnen ook via de handen, via bestek en bekers of via het speelgoed op anderen worden overgedragen. Na besmetting duurt het twee tot drie weken voordat de ziekteverschijnselen optreden. Rode hond is besmettelijk vanaf 10 dagen vóór tot 7 dagen na het uitbreken van de vlekjes. De ziekte wordt tijdens de zwangerschap ook overgedragen van moeder op kind (via de placenta) en kan dan leiden tot aangeboren afwijkingen.
als je er anderen mee in gevaar brengt, wil jij verantwoordelijk zijn voor het verknallen van het leven van een baby in de buik van een volwassen vrouw(dood, hartafwijkingen, oogafwijkingen)? echt..
Ik heb wel te maken met het feit of anderen hun kinderen laten inenten of niet. Zo'n landelijk programma heeft alleen zin als het overgrote deel hieraan deelneemt. Wanneer steeds meer mensen besluiten niet in te enten, komen ziektes vaker voor, zullen de ziektes vaker muteren, zullen inentingen minder effectief zijn, zullen zwangere vrouwen vaker gehandicapte kinderen baren, etc. Daarom heb ik moeite met besluiten van anderen al vind ik wel dat deelname aan zo'n programma vrijwillig moet blijven. Bovendien zei ik al eerder dat bij 5 procent van de bevolking een inenting niets doet. Voor hen blijft het dus gevaarlijk dat er kinderen rondlopen met ziektes als rode hond. Het gaat me om de argumenten. Die zijn meestal alleen op gevoel gebaseerd en niet op rationele overwegingen.
Wat een discussie toch weer Maar ik laat Milan wel vaccineren. Ik ben er zelf van overtuigd dat autisme niet door de BMR-prik komt. En denk dat als er een hoop mensen niet laten vaccineren die ziektes straks echt weer de kop opsteken. Ieder voor zich natuurlijk, maar ik denk dat het belangrijk is om het wel te doen.
Geen idee of dat zo is. Ik laat mijn kinderen wel inenten Maar ik vind toch wel dat mensen het zelf moeten kunnen bepalen. Dit is inderdaad op gevoel beredeneerd en niet rationeel. Rationeel zal het een stuk ingewikkelder zijn. Zoals de meeste mensen het beschrijven klinkt het erg egoïstisch van iemand die niet laat vaccineren. Want ze doen het omdat ze HUN kinderen willen beschermen maar vergeten daarbij inderdaad de kinderen die geen keus hebben. Ja lastig eigenlijk.
Ik denk zelf eigenlijk wel dat kinderen autistisch kunnen worden van die prik maar ik heb het ze toch laten geven. Ik denk zelf dat de kans dat ze autistisch worden kleiner is dan dat ze die andere nare ziektes.
Ik laat mijn zoontje wel vacineren, mijn man had voor de tienerjaren de bof, en ja hij is vrijwel onvruchtbaar daardoor (heeeeeeel weinig levend zaad en soms niets). ik zou dat mijn zoontje niet toewensen. autisme is aangeboren naar mijn mening, al die hype pff. nee hoor hier wordt gewoon geent.