tips eetschema (NIET om af te vallen)

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 31 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

#1 tuc, 31 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 okt 2015
    Ik zou graag wat tips willen over een goed eetschema. Belangrijk te weten is dat ik NIET wil afvallen, ook niet aankomen overigens:D:p.

Tip 1 die ik alvast aan mijzelf geef is: beter ontbijten:), ik weet al dat dat belangrijk is.
    Maar het probleem is dat ik altijd honger heb;). Dat komt ws ook door het weinige of niet ontbijten...dan krijg je in de middag meer honger begreep ik? Maar sowieso heb ik vaak honger. Ik heb wel eens begrepen dat het goed is om om de 2,5-3 uur te eten, maar is dat alleen als je af wil vallen, of is dat sowieso goed?
    Ik eet verder veel gezonde dingen, veel vers fruit en verse groenten, maar door de trek pak ik ook snel naar een koekje of dropje en dat wil ik gewoon verminderen.

En ontbijttips: ik eet graag yoghurt, maar zo kaal vult niet voldoende...hou wel van iets knapperigs erin;) Maar zit in alle cruesli varianten veel suiker, welke zijn verantwoord en welke niet?
    O havermout zeg ik alvast gaat het niet worden, krijg dat niet weg.
    Wie is er bv bekend met de granola van AH...goed of ook troep?

Nu weet ik dat een aantal leden hun handen niet meer willen branden aan dit soort topics haha, maar ik sta voor alles open hoor. Geeft niet als niet iedereen het eens is, zo word ik iig wat wijzer.

En alle andere tips die jullie graag kwijt willen.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Cruesli kan je ook zelf maken, daar heb je dan wel weer havermout voor nodig al smaakt het anders dan havermout zo in de yoghurt. Ook heb je dan bv. honing nodig als zoet- en bindmiddel maar ik weet niet of je dat iets vindt.

3. tuc

tuc Niet meer actief

ja wat havermout erin vind ik niet zo erg...maar een kom havermout krijg ik echt niet weg....
    Maar na wat onderzoek online blijken alle cruesli's (krokante muesli's niet zo gezond te zijn...of wel?

wat gooien de yoghurt/kwark ontbijters hier in de yoghurt/kwark?
    Fruit is dan een beter alternatief zeker?

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Banaan door de kwark en in de zomer perzik. En gewone muesli is ook goed. Ik heb de eiwitrijke muesli van de body & fitshop, vind ik lekkerder dan gewone muesli. Verder ei op brood, dat vult goed vind ik.
    Pap als ontbijt vind ik ook vaak lekker, en makkelijk. Heb een soort brinta van de Lidl.

5. Tennes

Tennes Niet meer actief

Ik gooi vaak een handjevol ongebrande notenmix en wat fruit door de yoghurt. Lekker :)

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Iedere 3 uur eten is goed om je stofwisseling aan de gang te houden is mij altijd verteld, ongeacht of je wil afvallen of niet lijkt mij dat een goed iets, helpt ook een goede stoelgang enzo te behouden.

Verder is kwark wat beter vullend doordat hier meer eiwitten in zitten dan in yogurt. Voor wat extra knapperigs een lepeltje noten of zaden en vers fruit (lekker appeltje, kiwi, mandarijntje etc.) erin of muesli (dus geen cruesli) met noten/zaden.

Misshien heeft imensa wel goede tips, die ze met je kan delen!

7. tuc

tuc Niet meer actief

wat voor noten/zaden raad jij aan, vindt jij lekker?
    Ik ben vooral op zoek naar noten/zaden die niet een specifieke smaak hebben...ik vind het knabbelen lekker, er hoeft van mij niet heel veel smaak aan te zitten:), de smaak haal ik dan wel uit fruit enz.

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    548
    113
    hoe gezond fruit ook is...het bevat suiker en van suiker stijgt nu eenmaal je glucose snel en daardoor blijf je continu snaaidrang en hongergevoel houden. Twee stuks fruit is gewoon prima en eet dit dan bv met kwark. Eiwitten vullen goed en lang.

van brinta zit je ook lang vol.

veel rauwkost met bv hummus.

lekkere salades maken met kikkererwten en vis als tonijn of makreel ipv twee boterhammen. Of een grote kom lekkere gevulde soep.

geen witte pasta en rijst. Volkoren.bulgur is ook erg lekker en gezond en voedzaam.

zelf idd cruesli maken. Heel makkelijk.

hand noten ipv koek of snoep

gekookt eitje met rookvlees tussendoor

9. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ik lees graag even mee :) hier het zelfde probleem tuc

10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik eet een schaaltje volle yoghurt met een perzik, mango of banaan, een handje ongezouten noten en geroosterde granen als ontbijt.
    Daarmee kan ik makkelijk tot de middag teren.

Dan 2 volkoren crackers met beleg of soep of salade als lunch

S middags een zak wortels of 2 stuks fruit

S avonds een bord avondeten.

Ik heb een tegenovergesteld probleem, voel amper ooit honger. Ik kan een hele dag bezig zijn en pas s avonds ontdekken dat ik niks heb gegeten.
    Mijn menu hierboven is ook het max wat ik op krijg op een dag, net zoveel als een gemiddelde peuter..

11. tuc

tuc Niet meer actief

tnx!
    Ja ik hou het op 2-3 stuks fruit, ik hou heel erg van fruit, maar te is nooit goed he;)
    Brinta en andere papsoorten krijg ik er niet in, als baby al niet blijkbaar:)

Hoe maak jij zelf cruesli?
    Qua salades, volkoren producten enz zit het wel goed hier, gaat meer om wat ik tussendoor nog kan eten:). Gister op: 2 volkoren borerhammen , appel, lunch 3 volkoren boterhammen en 2 rijstewafels, kiwi en een peer, cracker en een avondmaaltijd. Maar toch blijf ik tussendoor wat trek houden...s avonds eet ik vaak rauwkost.

12. tuc

tuc Niet meer actief

goh wat een verschil dan he...ik ben maar een minimensje maar met een reuzehonger:D. Ik ben wel heel erg veel in beweging. Niet dat ik denk dat jij stil zit hoor:) maar op sommige dagen ben ik bijna continue in beweging. Met de lunch zit ik wel even en soms tussendoor ook wat minuten.
    Als ik lunch met 2 volkoren crackers dan val ik letterlijk om.

En welke geroosterde granen eet jij?

13. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Misschien stukjes komkommer en paprika wortel. is niet zo zoet als fruit maar wel lekker om te knabbelen en kan je onbeperkt dooreten ;)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou wat meer eiwitten eten. Je eet veel brood en daar gaat je bloedsuiker van schommelen. Ik ontbijt met kwark of pap en eet tussen de middag 2 boterhammen, waarvan 1 vaak met een gekookt ei.

15. tuc

tuc Niet meer actief

ei eet ik dan bv weer vaak s avonds...plakjes gekookt ei met komkommer of tomaat met roerei. Is er een max aan eieren per week?? Ik heb geen verhoogd cholesterol.

16. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Ik ontbijt met kwark. Nooit een goede ontbijter geweest, kreeg weinig weg maar had wel trek. Een boterham vind ik vreselijk in de ochtend. Ik eet dus volle kwark, met 1 a 2 eetlepels havermout, daar heb ik niets mee gedaan, zo in t pak. Verder 1 stuk fruit erdoor. Kan daar echt de hele ochtend op leven, beste ontbijtje voor mij tegenwoordig!

17. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Pecannoten en amandelen vind ik erg lekker als nootjes en van zaden pompoenpitten.
    De muesli van de lidl master crumble heeft ook lekkere bites erin, noten of zaden en gedroogd fruit.

18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Deze: Review: Quaker Complete Geroosterde Granenmix | Optima Vita

Maar ik eet een klein handje granen en vooral veel ongezouten noten.
    Die eet ik ook bij mijn lunch, bij de koffie enz. Eigenlijk als vast tussendoortje, heb ze ook altijd bij me 😉

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    548
    113
    eitje per dag mag gerust. Ik eet er zon 6/7 per week

20. tuc

tuc Niet meer actief

o dat is fijn!

Deel Deze Pagina