Hoeveel studiedagen heeft jouw kind per jaar?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door mausi, 30 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Hebben jullie kinderen ook zoveel studiedagen per jaar? Hier hebben de kinderen 14 studiedagen of studiemiddagen per jaar. En dan vooral op dinsdag of donderdag (uitgerekend als wij werken, dus niet lekker aan een vakantie of weekend vast ofzo...) Ik vind dat best veel, maar misschien is dat wel heel normaal? Op de basisschool waar mijn kinderen hiervoor zaten, was dit helemaal niet zoveel.

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik vind dat bizar veel... toen mijn dochter op de basisschool zat waren het er denk ik maken stuk of vijf...

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier maar max 3 in een jaar.
    Maar bij mijn neefjes hebben ze er op de basisschool ook een stuk of 13 per jaar. Ik hoor regelmatig dat ze een dag vrij zijn ivm studiedag.

4. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Wow dat zijn echt veel studiedagen! En ze kiezen ook wel echt rotdagen uit zeg.
    Hier dit jaar 5 studiedagen. Ik heb begrepen dat dit ook wel de max is bij deze school.

Volgensmij heeft het er ook mee te maken op welke manier de school de week vorm geeft. Schooldagen zijn hier van 8.30 tot 14.30 en op woensdag standaard van 8.30 tot 12.15.
    Maken ze bij jullie langere dagen? Mogelijk dat ze hierdoor te veel uren maken en deze gecompenseerd worden met studiedagen.

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Hier 5 dagen gemiddeld. Dit jaar misschien 2 meer vanwege verhuizing.
    Hebben ze bij jullie dan bijv. Maar 1 week vrij in de meivakantie ofzo?
    Komen ze wel aan alle school uren met zoveel studiedagen?

6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Ik vind dat wel veel. Op mijn werk hebben we er 5 en die zijn wel verdeeld over de week, zodat niet steeds dezelfde collega’s terug hoeven te komen van hun vrije dag. De meeste partimers werken op dinsdag of donderdag, dus waarschijnlijk komt hun keuze daar vandaan.
    Bij mijn zoon weet ik het niet eens uit mijn hoofd. Zijn er volgens mij maar 3 ofzo.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Hier een stuk of 6.
    Hoe ze gepland staan is echt persoonlijke voorkeur. Toevallig kwam het afgelopen zaterdag met een verjaardag erop.
    Toen zei ook iemand: waarom niet lekker aan een vakantie? Waarop iemand anders zei: nee, dat vind ik juist vreselijk, hebben ze een week vakantie gehad en hebben ze de maandag ook nog vrij.
    Ik denk dat scholen het wat dat betreft nooit bij iedereen goed kunnen doen.
    Het is wel een behoorlijk aantal bij jullie.

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    7 studiedagen per jaar hier, en ze worden op verscillende dagen ingepland, maar meestal wel aansluitend of voorafgaand aan een vakantie.

9. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Hier maar 6 geloof ik. De vrijdag voor en de maandag na de herfst- en voorjaarsvakantie zijn ze vrij. En een dag voor Pasen. Ideaal als je een dagje eerder op vakantie wil.

10. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Zat er niet een wettelijk maximum aan? Ik meen 7 dagen max per jaar.

Hier zijn het er 7 dit schooljaar. En ze verspreiden het altijd over verschillende dagen heen. Dus alle weekdagen hebben in elk geval een keer een studiedag. Dit jaar hebben ze 2x een blok van 2 studiedagen, waarvan 1 aan de voorjaarsvakantie geplakt en 1 keer een lang weekend door een vrijdag en maandag opvolgend te plannen.

11. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Hier zijn er 8 studiedagen dit schooljaar.
    En ze zijn ook 8x eerder uit.

12. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hier 4 en 5, onze kinderen bezoeken twee verschillende basisscholen doordat onze zoons naar een cluster school moeten.

9 dagen voor ons om wat te regelen dus.

13. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Zoon heeft er een stuk of 8 per jaar denk ik, regelmatig de vrijdag voor een vakantie, en soms een andere dag. Ze hebben iets meer lesuren dan verplicht per week dus iets vaker een vrije dag.
    Dochter (SO) heeft er wat meer, soms ook voor een vakantie, soms tussendoor op wisselende dagen. Zij heeft ook teveel uur per week voor onderbouw maar is bewust zo geregeld ivm de schooltaxi’s. Onderbouw heeft ongeveer 1x p maand een extra vrije dag.

14. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Dit zegt Rijksoverheid erover:

5-daagse schoolweek op de basisschool
    De groepen 3 tot en met 8 hebben een 5-daagse schoolweek. Basisscholen mogen maximaal 7 keer per jaar een 4-daagse schoolweek inroosteren. Dit is naast de weken die al 4-daags zijn omdat de school gesloten is door een algemene feestdag. Scholen moeten 4-daagse lesweken in de schoolgids vermelden en goed verdelen over het schooljaar.

De 5-daagse schoolweek is voor leerlingen uit groep 1 en 2 van de basisschool niet verplicht.

mausi vindt dit leuk.
  15. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.613
    113
    Vrouw
    Hier 5 studiemiddagen, op ma, di of donderdag
    4 studiemorgens (de vrijdagmorgens voor de vakanties, de middagen zijn ze altijd al vrij!
    En 1 studiedag.

16. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    5 + 1 extra vrije dag (na Pasen) :p

Berte vindt dit leuk.
  17. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Even geteld, maar wij hebben 9 studiedagen per jaar. Verspreid over alle dagen van de week. Ik vind het best veel!

18. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.895
    113
    Vrouw
    Amai dat is wel heel veel
    Volgens mij bij moeder op school een stuk of 5

19. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.542
    113
    Vrouw
    Hier een continue rooster vanaf groep 1.
    Volgens mij hebben ze zo'n 3 studiedagen en nog 2 studiemiddagen. Vaak op dinsdag/ donderdag indd. Er wordt dan wel opvang vanuit school geregeld.

20. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Dit jaar 6 studiedagen en 6 studiemiddagen. De middagen zijn vooral op de vrijdag voor een vakantie. De studiedagen worden eerlijk verdeeld over de andere schooldagen.

Deel Deze Pagina