Dag dames, Mijn titel zegt het al; Wanneer zijn/ willen jullie voor een tweede kindje (ge)gaan? Het lijkt ons heel fijn om 3 of 4 kinderen te mogen krijgen. Nu hebben mijn man en ik het er vaak over om een niet te groot leeftijdsverschil tussen de 1e en de 2e te hebben. Er zit tussen mij en mijn zus 6,5 jaar leeftijdsverschil en dat ging heel goed, maar het voelde de eerste 6,5 jaar alsof ik enig kind was en dat vond ik toen niet zo fijn, geloof ik. Mijn moeder geeft als argument dat je dan de volledige aandacht hebt voor elk kind en zou het nooooit anders hebben gewild... Wat is nou een mooi leeftijdsverschil, gezien het herstellen van de zwangerschap, genoeg aandacht geven aan je kind etc?! Ben heel benieuwd naar jullie mening, alvast bedankt.
ik denk eigenlijk dat dat heel persoonlijk is. Ik had altijd het idee 2 kort na elkaar, en dan een poos er tussen en dan weer 2. Ik denk dat je geen advies kun krijgen hierover, het is maar net waar jij je goed bij voelt. Ik scheel ook best veel met mijn broer, ook zo ongeveer 6 jaar, en ik heb dat nooit vervelend gevonden. Vond het juist wel stoer zo'n grote broer.
Mijn zusje en ik schelen maar 15 maanden en dat vond ik altijd heel leuk! Wij wilde dus niet zo'n groot leeftijdsverschil als het even kon. Toen ons zoontje een jaar oud was zijn we weer gaan proberen.
Ik scheel bijna 3 jaar met mijn broer en heb er eigelijk nooit veel mee gehad, dus ik denk dat het ook aan de kinderen zelf ligt en niet altijd aan het leeftijdverschil. Ikzelf vind 2 jaar tussen de kindjes wel mooi. Mijn 1e kindje zal 2 jaar en 2 maanden zijn als de volgende komt. Hij kan al zelf lopen (is ook wel handig als je met een dikke buik loopt) Mij lijkt het heel zwaar als er nog minder leeftijdsverschil tussen zit. Aan de andere kant heb ik ook wel eens zitten denken over 4 jaar ertussen. Dan gaat de 1e naar school en heb je alle aandacht voor de tweede, maar daar heb ik geen ervaring mee dus kan er eigelijk niet veel over zeggen
ik denk dat ieder voor zich is,wij hebben altijd gezegt als de 1e zo 1.5 is zouden wij voor een 2e gaan,alleen begon het bij ons toch sneller te kriebelen dus hebben afgelopen feb de pil aan de kant gegooid en zijn wij voor de volle 100% voor een 2e begonnen
Hoi, Ik zelf zit ook een beetje te twijfelen wanneer we aan ons tweede kindje gaan beginnen. Als het aan mijn vriend ligt beginnen we zo snel mogelijk. Ik heb ook altijd gezegt dat ik de 1e en de 2de snel na elkaar wil, nog steeds wel, maar ik ben alleen bang voor de drukte.. Ik ben bevallen met keizersnede, dus ik moet nog even wachten. Ik ben met de zwangerschap van Fajah hoogzwanger geweest in de zomer. En dat is toch niet zo goed bevallen. Ik was net een opgeblazen ballon.. Nu willen we proberen om net na de zomer zwanger te worden, en ook weer net voor de echte warmte uitgerekend te zijn. We hebben natuurlijk niet voor het zeggen of dat gaat lukken. Mag al heel blij zijn als ik weer een zwangerschap mag meemaken. Hoe het er nu voor staat gaan we er rond augustus weer voor. Dan is Fajah 10 maanden. Maar bij mij toch nog een lichte twijfel.. Groetjes!
Mijn broer en zus schelen 1,5 jaar en die waren altijd heel close. Na 5 jaar kwam ik pas en na 4 jaar mijn zusje. Ik was wel eens 'jaloers' dat mijn broer en zus zo close waren maar ik speelde ook vaak met mijn zus op jonge leeftijd en later met mijn zusje. Nu kunnen we eigenlijk alle vier heel goed met elkaar opschieten en maakt het leeftijdsverschil nog minder uit dan vroeger. Ik denk dus dat je gewoon je eigen gevoel moet volgen, over alle leeftijden en de tijd ertussen is wel wat te zeggen.
Denk inderdaad ook dat het heel persoonlijk is en dat je toch van tevoren niet weet of het klikt tussen de kindjes. Lijkt mij wel handig als Isabella al loopt wanneer ik zwanger zou zijn van de tweede. Bij ons duurde het 8 maanden voor ik zwanger was en denk dat er wel weer zo'n tijd overheen gaat. Dat zijn de dingen die je dan weer niet kunt plannen Zou het in ieder geval wel erg leuk vinden als ze een broertje/zusje krijgt voordat ze naar school gaat @MamaVanFajah : Ik vond het heerlijk om in de zomer zwanger te zijn, lekker wijde jurken en bikini voor die grote buik! Zou dan ook graag weer in de zomer of het najaar bevallen.
Hey Mijn dochtertje is 9 maanden en wij zitten nu in de 4 ronde voor de tweede, ik had toch gedacht dat het ook vlug ging gaan, was van de 2 rodne al zwanger van mijn dochter, de eerste ronde een miskraam. Je ziet het kan ook altijd dat je wat langer moet wachten van de tweede ook al was je van de eerste snel zwanger. Wij kijken er enorm naar uit. Groetjes
mijn zoontje is nu 10 maanden en we willen graag een 2e erbij en ben eigenlijk bij de 6e maand met de pil gestopt maar het mocht nog niet baten maar zo eewn gedachte hadden we vantevoren al dat er toch weer een tijdje overheen gaat voordat ik weer zwanger zou zijn..Maar we zien het zonnige er van in dat het er snel van mag komen .... veel succes meid greetz
Wij moeten het plannen ivm medicijn gebruik en operatie in de toekomst dus stoppen we op 26 mei met de pil. Dan is mijn zoontje 1 jaar en een maand. Ik vind een jaar of 2 a 3 een heel mooi verschil.
Hey dames, Wanneer je voor een tweede kindje wil gaan is te plannen. Helaas is het niet te plannen, wanneer je zwanger wordt. Toen ons dochtertje 1 jaar werd, besloten we om voor een tweede kindje te gaan. Al in ronde 2 was ik zwanger. Helaas heeft deze zwangerschap niet lang geduurd en is deze geeindigd in een miskraam. Na mijn miskraam kwam mijn menstruatie niet meer opgang. Hiervoor heb ik pillen gekregen. Nu dat mijn dochtertje al weer bijna 19 maanden oud is, zijn we nog steeds voor ons tweede wondertje aan het klussen. Helaas nog geen resultaat. Hopenlijk binnenkort wel.... Ik wil hiermee vertellen, dat je wel kan kiezen voor een tweede kindje, maar dat het niet te plannen is wanneer het kindje gaat komen. Succes met het klussen voor een tweede kindje! liefs berenbotje
Ik wilde eigenlijk altijd 2 of 3 kinderen met niet zo'n groot leeftijdsverschil, maar ik merk nu al (met 2.5 jaar ertussen) dat ik het heel erg druk vind. Als er ooit nog een derde komt wil ik sowieso pas beginnen als mijn meiden allebei op de basisschool zitten. Over een jaar of vier dus. Ik denk dat ik dat een stuk beter zou trekken. Maar dat is dus heel persoonlijk, er zullen best heel veel moeders zijn die dat prima vinden en de drukte beter aankunnen dan ik. Ik baal er vaak van dat ik ze allebei niet zoveel aandacht kan geven als dat ik graag zou willen.
Ik wilde niet meer beginnen aan de pil na de geboorte van Roos en aangezien mijn cyclus gelijk weer superregelmatig was hebben we een beetje om de vruchtbare dagen heen gevreeen, wetende dat de kans erin zat dat er zich een wondertje aandiend, wat we dan ook heerlijk zouden vinden. vroege eisprong gehad (waarschijnlijk) en zie banner
Zelf wilden wij zwanger worden als de jongste 1,5 jaar is, deze is afgelopen precies 18 maanden oud en we zijn ook net zwanger van de tweede.Zit dan niet een al te grote leeftijd verschil in. twee jaar en 3 maanden.
Ik heb eigen ervaring Heb tussen mijn jongens 16maand verschil Dus mijn zoon was 7maand, toen ik weer zwanger was, Vond de zwangerschap mooi Maar heb het erg gemist dat Giovanni nooit bewust heeft meegemaakt dat hij een broertje kreeg Ben nu 8/9jaar verder, en als ik het over kon doen... Had ik graag een jaar gewacht om zwanger te worden van de tweede * De aandacht delen vond ik zwaar/moeilijk (was dan wel alleen) *Voelde me steeds schuldig om het feit dat ik altijd moe was, en weinig kon hebben *Het was de hele dag door eten geven, en luiers verschonen *Geen tijd meer om "mijzelf" te zijn *Om te poepen of te plassen moets ik zelfs gaan plannen, dat kon gewoon niet wanneer ik nodig moest.. was gewoon echt tot in de nacht bezig.. Ik persoonlijk vind het achteraf te snel geweest, en ben blij dat het nu jaren verder ben! Want uren leken gewoon dagen te duren Heb een dagboekje geschreven vanaf de geboorte van de jongste.. ben naar een maand gestopt.. als ik die nu terug lees... denk ik JEETJE... NIET TE GELOVEN....afgemat.. moe...op... en verdriet... Dit is mijn eigen ervaring
Hallo, Tussen mijn kinderen zit achttien maanden. Het was in het begin wel druk maar nu zijn ze 2 en bijna 4 en ze kunnen zo leuk met elkaar spele{vechten trouwens ook} De 2de was een blij ongelukje, was gestopt met borstvoeden en daar was nr 2! Tussen mij en mijn broers zat ook weinig verschil in leeftijd en dat was voor mij ook de aanleiding om ze dicht op elkaar te hebben. Aangezien wij het goed met elkaar konden en kunnen vinden. groetjes gemma
ik en m'n zus schillen 8 jaar en dit is te veel, we hadden steeds ruzie. onze kinderen de 2 oudsten schillen 14 maanden en vondt dit geweldig, ze zijn nu 13 en 12 j en hebben altijd heel veel aan elkaar gehad, nog steeds. Onze jongste is bijna 6 maanden en die leeftijdverschil vindt ik ook goed, de oudsten genieten van een kleine zus in huis. Zij is gek van hen