Hallo, Iemand ervaring met het vliegen met een dreumes (1,5 jaar) en peuter (net 3 jaar), want zo oud zijn mijn kinderen als we van plan zijn naar Turkije te gaan. Nu kan ik nergens vinden hoe deze leeftijden reizen in het vliegtuig, op schoot, op eigen stoel maar dan met of zonder autostoeltje enz? Als ik online wil gaan boeken, en geef deze leeftijden op, krijg ik voor peuter een iets lagere reissom als voor mijzelf en voor dreumes óf niets, óf een 30 à 40 euro. Verder staat er niets over aantal zitplaatsen enz. Iemand die dit misschien weet? Of verschilt dit erg per vliegmaatschappij? Bedankt!!
Met 1,5 jaar krijgen ze geen eigen stoel, die zou je wel kunnen boeken, maar dan betaal je het volle tarief voor je dreumes. Soms kun je wel een Duoseat boeken, een lege stoel naast je eigen stoel waar je dan je dreumes op kunt zetten. Dit is alleen op basis van beschikbaarheid en soms moet je er extra voor betalen (bij Arkefly 25 euro per enkele reis). Wel heel erg de moeite waard, die extra ruimte, hoor. Met drie jaar betaal je gewoon voor een eigen stoel, soms met wat kinderkorting, maar min of meer het normale tarief. Autostoeltje mag meestal niet mee in het vliegtuig, er zijn maar een paar types maxicosi die wel toegestaan zijn (je moet ze met een heupgordel kunnen vastmaken). Je kunt ze wel inchecken als ruimbagage (wordt wel mee gegooid, dus goed inpakken).