Babyfoon

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door toch3, 4 mrt 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Ik zal er nu toch 1 moeten kopen. In het vorige huis hoorde ik de baby wel maar dit huis laat stuk minder geluiden door. Als ik in de keuken ben en baby boven hoor ik haar niet. Best vervelend dus want zoals vanmorgen neem ik haar dan toch mee naar beneden maar wordt ze uiteraard wakker terwijl het tijdstip mij niet uitkomt ;)

Alleen... wat is een fijne? Waar moet ik op letten?
    Budget nog niet over nagedacht. Voor nu wil ik dus dat ik baby gewoon kan horen als zij op de slaapkamer is en ik beneden, of zij beneden en ik de was doe op zolder. En als het mooier weer is zou het fijn zijn als ik ook in de tuin kan horen dat ze wakker is;)

2. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Wil je haar ook kunnen zien?

Bij onze oudste hebben we (in 2018) een Luvion babyfoon met camera gekocht. We hebben bij haar gekozen voor de camera-functie omdat we haar -door haar handicap- niet altijd verstaan. Doordat we er dan beeld bij hebben, zien we ook haar mimiek en mond waardoor we het wel weten. (Zij slaapt beneden en wij boven, zender dus beneden en de ontvanger boven naast ons bed).

Toen ik als gastouder werkte heb ik een goedkope babyfoon gekocht (denk dat dat in 2019 was), ik wilde alleen horen als ze wakker waren of als er iets was, een camera had voor mij geen meerwaarde. De zender lag boven en de ontvanger beneden, meestal in de keuken.
    Bereik vond ik niet heel erg ver, soms wilde ik met de peuters in het speeltuintje achter ons huis, maar bij de schommels had ik geen bereik meer.
    Dus ik zou ook op het bereik letten.
    Verder heb ik ook wel eens gehoord dat als buren dezelfde babyfoon hebben, dat het kan zijn dat je het geluid van de ander hoort, maar dat is al een aantal jaren geleden, dus wellicht al verholpen?

Bij nummer 3 en 4 voedde ik ze om 5.45u, dan baby weer terug naar bed (buikje vol). Dan ging ik zelf uit bed, oudste kinderen uit bed en ontbijten, klaarmaken voor school, als de oudsten in de bakfiets klaarzaten, haalde ik de baby uit bed (had toen ook een slaapzakje met 'gaten' voor de gordelriempjes in de babyschaal), jasje aan en ook in de bakfiets. En dan kon de baby rond 9u weer drinken. Zou dat nog wat zijn? (Al begreep ik dat jouw baby vooral op haar eigen verzoek wil drinken, dan is het wat lastiger om een baby ook op jouw verzoek te laten drinken.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Nee dat hoeft vsn mij niet, zie daar op dit moment niet de meerwaarde van in.

Mbt buren: naaste buren hebben geen babyfoon meer gok ik, jongste is 11 ofzoiets.

Voeden op mijn verzoek kan over een paar weken hopelijk wel. Nu werkt het echt nog niet helaas. En iets van ritme is er ook nog niet te zien dus voor nu doe ik maar wat ze wil in de hoop dat het enigzins uitkomt met wat ik wil:roflmao:

4. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    Ik vind persoonlijk de babyfoons van alecto wel fijn.

En anders via bol zoeken en daar de reviews lezen of selecteren op minimaal zoveel *
    Succes met je zoektocht

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Heb een alecto besteld, de dbx120.

6. theloniuswren

15 mrt 2025
    6
    0