Hoi meiden. Heerlijk, de lente is goed begonnen! De kids spelen de hele dag buiten en wij hebben lekker de achterdeur open staan. Maar ondanks al die positiviteit, kan ik me rot ergeren aan die rot vliegjes binnen! Wij hebben kunstatofkozijnen en kunnen hierdoor geen gaten boren om een hor of vliegengordijn op te hangen... We hebben al wel zo'n gordijn met van die magneetjes (die plak je met een soort van dubbelzijdig plakband en klitteband op aan je kozijn) ideaal dacht ik! Maar helaas blijft het niet goed plakken en ligt mijn gordijn steeds op de grond! Van dit gordijn heb ik al de dure en goedkope versie geprobeerd. Ook heb ikmmijn kozijn goed schoon gemaakt en ontvet, maar helaas! Hebben jullie nog andere opties??
Een doorzichtige zak met water naast de deur hangen? Schijnt ook te helpen. Heeft iets met de schittering te maken waardoor ze er niet langs/onderdoor willen vliegen.
Vitamientjuh: het is een soort zelfklevend llitteband, dus valt niet te vervangen helaas.. en als ik het met superlijm vastplak ktijg ik het ook nooit meer van mijn kozijn af... (als het gordijn bijv scheurt oid) Majo1983: heb ik idd ook al een keer geprobeerd, maar had helaas amper effect.
Wij hebben ook kunststof maar overal horren. gewoon de kozijnenman bellen, ze maken horren op maat die je in het kozijn klemt. Blijft goed zitten maar kun je er ook zo uithalen om schoon te maken. Ook voor de achterdeur kunnen ze een hor maken. Kost wat (85e per hor voor groot raam) maar het gaat wel superlang mee. Geen omkijken meer naar.