Hoi hoi, Ik heb een aantal zilveren en verzilverde voorwerpen in huis. Ik wil deze natuurlijk graag goed onderhouden, maar ze zijn allemaal heel erg antiek, en ik weet eigenlijk niet zo goed wat hier nou het beste voor is. Alleen af en toe oppoetsen met de zilverdoek, zo min mogelijk poetsen? Ze slaan nog al snel uit, maar ik wil niet teveel poetsen omdat ik bang ben het zilver eraf te poetsen Iemand een gouden tip voor me?
Mijn moeder heeft ook veel zilveren dingen in huis. Zij poetst ze met een zilverdoek en een keer in de zoveel tijd doet ze ze in een zilverbadje. Ik denk dat je verzilverde dingen beter niet in zo'n badje kunt doen. Maar oppoetsen kan geen kwaas, het zilver is er niet zomaar vanaf
Hihih dat denk ik ook niet, maar het is al zo oud, je weet maar nooit hoe poetsgraag ze vroeger waren, niet dan maar bedankt voor de tip, ik ga gewoon met de poetsdoek aan de slag!
Ik heb lang in de bejaardenzorg gewerkt en een van die dametjes deed een propje aluminiumfolie met een scheutje azijn in een bakje water en daar legde ze het bestek of andere zilveren dingen in.
Je hebt allemaal verschillende manier om je zilver te poetsen. Als het echt zilver is dan poets je het zilver echt niet weg hoor Als het silverplated is kan het natuurlijk zijn dat er een laagje af gaat (gebruikslijtage), maar ik denk niet dat het hierover gaat. En hoe viezer het zilverpoetsdoekje is, hoe beter hij zijn werk doet he? En je moet hem nooit wassen want dan heeft het geen nut meer
Nou het doekje is flink vies ondertussen!! Hahah, ik ben maar gewoon opgehouden want ik had er zere handen van. Maar het meeste ziet er weer spik en span uit! Het meeste is trouwens wel silver plated (antiek engels koffiestel), en niet gewoon zilver, dus die water trucjes doe ik maar niet. Maar bedankt voor de tips!!