Sinds ik hier een topic heb gelezen over wat de stichting make a memory doet heb ik me aangemeld als donateur voor 5 euro per maand. Misschien is dat een mooi doel?
(Helaas) steun in Make a memory al jaren maar het is goed om iedereen hier te wijzen op dit geweldige initiatief wat zulk ongelofelijk belangrijk werk doet. Mocht je Make a Memory nog niet kennen? Kijk dan eens op... www.makeamemory.nl Het is trouwens niet een doel wat geschikt is voor een kind om te steunen...
vind het wel heel mooi gebaar in ieder geval. jij woont in de randstad en daar is meer mogelijkheid daar voor dan hier in de kop van noordholland en dan doel ik op vrijwillegerswerk. wil me toch wel eens iets meer verdiepen in dingen zoals speelgoed aan armere gezinnen geven enz hier in bepaalde instellingen vrijwillegerswerk doen staan zelfs wachtlijsen voor en dan doel ik op koffie schenken ziekenhuis/bejaardehuis enz. tja weet niet of je websites met info weet maar is wel welkom. en als je met je kinderen iets bezoekt waar moet ik dan aan denken?
Wij steunen een doel in zuid afrika voor kinderen daar, stichting kindervreugde heet het, het is kleinschalig, 1 stel regelt alles, zij is een zus van mijn tante (getrouwd met broer van mijn vader) en is getrouwd met een zuidafrikaan, ze vragen maar een paar euro per maand en rond kerst een extraatje, ze hebben een busje aangeschaft waar ze de kids mee naar school kunnen brengen, lesmateriaal word gekocht, voedsel, kleding en rond kerst kadootjes! Deze mensen doen het geheel vrijwillig en benadrukken in elke mail die we krijgen dat ze geen cent aan eigen dingen uitgeven, we hebben eind december allemaal een simpele kalender gehad met een foto van de 'vreugdekinders' ook dat hebben ze uit eigen zak betaald.
Wow cygnet, wat zijn jullie goed bezig zeg! Hier dus die stichting, iedereen aan de deur, we doen berder geen maandelijkse bedragen, maar al onze oude kleding gaat naar roemenie, en oud speelgoed bijc. Moet ik me. Og ff in verdiepen waar dat heen kan? En we maken elk jaar een schoenendoos vol met cadeutjes voor minder bedeelde kids rond sinterklaas
Ik zit te denken aan een stichting voor dove of blinde kinderen? Ik weet er geen naam ofzo van, maar dat zou voor mijzelf weer een doel zijn dat ik concreet genoeg vind, zonder dat het te zwaar wordt...
Wij steunen zelf trouwens een kindje via Compassion. In ons geval een jongetje in Kenia. Ik ben de naam van het algemene equivalent even kwijt, maar wij merken aan de kids dat dit wel heel concreet is en ook niet te zwaar: een kind in een ontwikkelingsland kan op deze manier naar school en een beroep gaan leren, doordat het gezin maandelijks te eten krijgt. Je kunt er niet heen, (nouja, zou op zich wel kunnen), maar je schrijft brieven met elkaar.
Misschien vind je dit iets: Nederlandse stichting voor het gehandicapte kind Home | Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind
oja hier vanaf mijn man zijn werk waar ze kindjes steunen met maandelijkse bijdragen. en op kdv elk jaar een schoenendoos die de marine boten meenemen met kleertjes en speeltjes.
het was ook bij mij opgekomen maar inderdaad niet geschikt als doel in dit topic... sinds ik de foto's gezien heb in het foto's die je raken topic - en ál de (zo verdrietige, maar toch ook waarderende) reacties heb gelezen op de site van make a memory - noem ik het regelmatig hier in de omgeving..