hoe lang duurt het voor antibiotica aanslaat?

Discussion in 'De lounge' started by marilouise, Jun 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hallo ik ben vanaf zaterdagavond al aan het tobben enorme hoofdpijn keek echt scheel heel veel pijn in mijn oren, en keelpijn.

zaterdag op zondag niet geslapen zo vreselijk veel pijn echt enorme druk nu sta ik op de lijst om geopereerd te worden aan mijn holtes over 2 weken is het eindelijk zover maar deze druk was echt niet te houden mijn hoofd was echt te klein zeg maar.

zondag morgen naar de hap 40 graden koorts erbij, 1e arts kijken ja oorontsteking werd ze weggeroepen komt er een andere arts bij nee hoor zit niets je kan kiezen tramadol (morfine achtige )tegen de pijn helaas geen goede ervaringen mee of paracetamol met codeine ik zo doe die maar ja daar slaap je lekker op.

nou de hele dag voor niets op de bank gelegen was hondsberoerd koorts wilde niet zakken .
    sávonds die pil ingenomen kon nooit in slaap komen stond helemaal strak. maar het hielp ook geen bal man had wel even lol hij zegt zou die xtc meegegeven hebben maar ondertussen ging ik echt kapot van de pijn.

gisterenmorgen naar de huisarts weer en deze zei niet gek dat je zo beroerd bent, dus wel een dubbele oorontsteking fikse keelontsteking en ontstoken holtes nu is dat al een probleem maar nu erger.
    dus antibiotica gisteren de hele dag 40 graden koorts vanacht wel geslapen heb gewoon de hele dag door steeds 2 paracetamol genomen ging wat beter. maar nu wil ik zo graag dat het wat beter gaat maar slikken gaat echt nog bijna niet en ook de druk op mijn oren is nog enorm.

hoe lang zal dit duren

gisteren al controle op de stoep staan van het werk ze willen dat ik morgen weer kom werken, ik weet het nog niet

2. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    dat kan 2 tot 3 dagen duren voor je er iets van merkt..en dat morgen werken... dat zou ik dus echt niet doen... kunnen wel zoveel willen, maar je klinkt goed ziek.

3. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    ik heb laatst ook zo'n vreselijke keelontsteking gehad en ben ook gaan werken, nou dat heb ik geweten. Ik was echt ziek, maar ik wilde me niet ziekmelden. Ik loop nu nog te kwakkelen en mijn huisarts was allerminst blij met mijn actie. Ik heb nu verplichte rust gekregen (mag nog wel werken) en moet luisteren naar wat mijn lichaam aangeeft. Dus denk goed om jezelf! Ziek is ziek! Ze snappen bij de arbo ook wel dat je met 40 graden koorts niet kan werken he...

En ja, het duurt 2 tot 3 dagen voor hij aanslaat inderdaad.

4. marilouise

ja het speelt alleen bij mij mee mijn broertje zijn diploma uitreiking is morgen en ik wil daar heel graag heen, dus ja !

voorlopig knap ik nog niet op dus heb weiniog tot geen keus

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ook al ben je te ziek om te werken, misschien lukt het wel om met een flinke dosis pijnstillers in je lijf naar de diplomauitreiking te gaan. Ik neem niet aan dat je daarna uitgebreid mee gaat borrelen maar gauw terug je bedje in.
    Zo'n controle vanuit je werkgever is een formaliteit. Ze komen kijken of je echt niet in staat bent om te werken. Zoals jij het beschrijft, lijkt me dat daar geen twijfel over is.

Een ab-kuur zou binnen 2 dagen wel effect moeten krijgen. Ik heb het zelf nooit gebruikt maar m'n zoontje al best vaak. Dokter zei iedere keer: binnen 2 dagen moet je een duidelijke verbetering zien, anders slaat het niet aan. (wel de kuur afmaken natuurlijk) Ik hoop dat dit voor jou ook opgaat!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    36 tot 48 uur vertelde mij huisarts bij de AB voor mijn zoontje. Voor die 36 merk je vaak weinig. Na 2 dagen moet je wel iets merken..

7. marilouise

dus dat ik me nu nog net zo beroerd voel als gisteren zo niet beroerder en nog steeds gewoon tegen de 40 graden koorts zit is eigenlijk normaal bahbahbah

wil ervanaf het is best goed voor de lijn zo maar verlang naar een lekkere boterham maar rkijg geen hap door mij keel alles doet zo'n zeer dan is mij eetlust gelijk weer over.

mijn werkgever doet wat moeilijk en probeert mij eruit te werken dus die controle gelijk bij ziekmelding keek er al niet raar van op.

ik had gewoon een zomerjurkje aan ja 40 graden koorts en bloedheet ik weet niet ik wil dan een luchtig iets aan had alles donker in huis maar wel de deur open belt die aan zegt die ow je bent zo bruin en nog luchtig gekleed jij zit lekker van de zon te genieten ik zeg nou ik ben net een week terug uit spanje en heb het ook warm dat ik ziek ben wil niet zeggen dat ik een dikke trui aan moet toch ?
    toen zei hij niet zoveel meer was best nijdig

8. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Niet gaan wekren, en je arbo arts zeggen dat hij contact op kan nemen met de huisarts en de HAP waar hijde verslagen van je bezoekje kan opvragen.. ben je gek zeg! laat m lekker de ziekte krijgen tsss ziek is ziek hoor
    het heerst overigens mijn man heeft prezies t zelfde die heeft nu vanaf zaterdagavond AB en dat gaat nu eindelijk wat beter.. dat oor is flink gaan lopen trouwens bij hem dus dat luchtte op qua pijN!

9. Maria74

Maria74 Niet meer actief

lekker thuisblijven, ab duurt idd wel 48 uur, maar dan moet je ook echt iets merken, zoniet dan is het een virale infectie en geen bacteriele en dan helpt ab helemaal niet.

Hopelijk gaat de operatie verlichting brengen, heb ook net 2 weken holteontsteking achter de rug: man! wat een pijn....

10. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    Zeker niet gaan werken zolang je nog koorts hebt hoor! Zoals de anderen ook al zeggen het duurt zeker een dag of 2-3 voor je verbetering gaat merken van de AB-kuur. Ik zou voor de koorts 3x per dag 2 paracetamols ernaast innemen!

Beterschap!

11. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Ik zit nu ook aan een antibioticakuur, heb een keelontsteking (angina). Bij mij sloeg de 2e dag de kuur al aan, ik kon weer slikken en het deed minder pijn. Nu na 3 dagen ben ik helemaal de oude.

Sterkte

12. marilouise

ben lekker nog ene dagje in bed gebleven nou ja lekker!

kan nog steeds niet behoorlijk slikken in de ochtend het ergste en heb vanaf zondag al niet behoorlijk kunnen eten!

heb steeds zin in een boterham met kaas, maar ik hoef het niet te doen alles doet zo'n zeer nog

13. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Ik zit zelf ook met een middenoorontsteking, abkuur is al afgelopen maar nog steeds veel hoofdpijn en pijn in m`n oor.

Mijn ha zei dat ik tegen de pijn paracetamol en ibuprofen mocht afwisselen om de 2 uur. VB; om 08.00 uur paracetamol (1000 mg) en om 10.00 uur ibuprofen 400 mg en dat de hele dag door. Paracetamol mocht ook 4 keer perdag ipv 3 keer. Misschien kun je dat proberen om je weer enigzins mens te voelen?

14. marilouise

ik mag door een andere oorzaak geen ibuprofen nemen,

ik gebruik nu 4 maal daags 2 x 500 mg paracetamol dit gaat redelijk als de pijn te erg werd mag ik er in de nacht nog 2 extra dit hoeft gelukkig niet,

als ik wakker wordt kan ik echt niet slikken zo pijn doet mijn keel dan mijn oren bonken de hele dag. gelukkig de hoofdpijn wel op weg,

over een kleine 2 weken wordt ik geopereerd denk dat ik voor die tijd niet meer geheel klachten vrij kom!

Share This Page