Goed doel

Discussie in 'De lounge' gestart door Vinexkindje, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pompoen

Pompoen Actief lid

25 okt 2015
    446
    121
    43
    Ik wissel steeds van goed doel. Cordaid, long stichting en altijd de collecties aan de deur, grote club actie enz.
    Op dit moment sponsor ik de stichting van het kind en dan het sportproject. Zo komt een kindje onder de mensen en is lekker sportief bezig.
    Ook ben ik vrijwilliger geweest voor Stichting Wielenwaal.

2. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Wij hebben 50 euro goede doelen budget per maand. Steun de Zonnebloem, natuurmonumenten, vogelbescherming, dierenlot en kika op het moment allemaal voor 10 euro p maand. Plus de collectes en de postcode loterij ;). Het wisselt ook weleens qua doel, doe het een beetje op gevoel.

3. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    In oktober wordt er altijd een jaarlijks bedrag voor Kika afgeschreven en in mei voor Stichting Doe een Wens. Daarnaast elke maand een klein bedrag naar de Brandwondenstichting voor kinderen. Voornamelijk goede doelen wbt kinderen dus, daar heb ik echt een zwak voor, steun ik graag. Daarnaast ben ik lid van de Postcode Loterij. Natuurlijk voor de win kans, maar zeker ook voor de vele goede doelen die ze steunen.
    Dit doe ik al jaren, had me vroeger voorgenomen om jaarlijks 4 goede doelen te steunen die dan jaarlijks iets kregen. Sommige dus jaarlijks, maar dus ook een aantal maandelijks.
    Daarnaast geef ik ook altijd een bedrag aan collecties die voorbij komen en soms ook lokale goede doelen dmv nichtjes/ neefjes of loterijen (zoals voor stichting early birds).

4. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Zolang er nog kindjes sterven aan vies water of gedwongen in de prostitutie zitten vind ik het persoonlijk een beetje raar om dan iets te geven aan de vogelbescherming of zo. Dus wij geven alleen aan in onze ogen belangrijke dingen zoals save the children, Unicef, terres des hommes, Greenpeace (behoud van de aarde lijkt me dan ook wel weer belangrijk).

Doelen als de Hartstichting, KWF etc geef ik principieel niet aan. Heb met eigen ogen gezien helaas hoe dag besteed wordt. En ze hebben al kapitalen in reserve.

5. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Niks met geld in ieder geval. Doneren wel onze overbodige kleding en spullen via een hoek op Facebook. Geven wel eens wat aan het Ronald McDonald.
    Vind het leuker om zelf te kunnen bepalen wat er met mijn oude spullen gebeurd. Dan weet je in ieder geval zeker dat het op een goede plek terecht komt :)

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dit doen wij inderdaad ook :) alle oude kleding/babyspul wat niet echt meer verkoopwaardig is maar wel nog prima een ronde mee kan dat gaat naar Dorcas

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij steunen KiKa, WNF en doe een wens. Verder geven we elke collecte die er langs komt iets.

8. Twigs

Twigs Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    Stichting VOKK, zij zorgen voor de kanjerketting die kankerpatientjes krijgen tijdens hun behandeling.

9. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Tja... ik vind het persoonlijk een beetje raar om te zeggen dat zoiets als de vogelbrscherming niet belangrijk is terwijl wij als mens al het leefgebied van alle dieren ongeveer onbegaanbaar maken.. voor het behoud van het complete ecosysteem zal er toch iets aan behoud van de natuur en dieren gedaan moeten worden.

Heel erg dat kinderen daar sterven aan vies water hoor maar ik vraag me altijd af hoeveel er in die corrupte landen in Afrika daadwerkelijk naar de juiste plek gaat. Er zijn daar mensen die niet willen dat het beter wordt dus ik vind dat een typisch geval van een bodemloze put.

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Wij steunen maandelijk KIKA, het RMCD huis, KWF en de VOKK (vereniging voor kinderen met kanker) Waarom? Omdat we helaas aan de lijve ondervonden hebben hoe belangrijk deze organisaties zijn.

Ik ga verder geen discussie voeren over waar het geld heen gaat maar ik wil even zeggen dat mensen zich moeten beseffen dat het onmogelijk is dat 100% naar onderzoek gaat. Zo een organisatie is gewoon een bedrijf waar een goede leider bovenaan moet staan anders is zo een organisatie niet mogelijk. En goede leiders kosten nu eenmaal geld. Als zo een organisatie dat niet zou betalen gaat zo een leider naar het bedrijfsleven.

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik steun mijn eigen goede doel (een stichting die zich inzet voor vrouwen die extreme misselijkheid ervaren in de zwangerschap). Daarnaast steun ik ook nog het Wnf en geef ik aan collectes enzo. Kinderpostzegels ben ik huiverig over geworden aangezien ik vorig jaar mijn bestelling niet kreeg (ook niet na contact met de school te hebben gehad).

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    - plan Nederland 1 kind
    - KWF
    - Natuurmonumenten
    - Aids fonds
    - SOS Kinderdorpen
    - Vogelbescherming
    - onze kerk

Wij geven aan goede doelen voor kinderen en natuurbehoud, zeg maar. Dit zijn de vaste donaties, verder geven we meestal wel wat aan mensen die aan de deur komen.

13. susy26

susy26 Niet meer actief

Wij steunen niet per mnd, maar wel als ze aan de deur komen.

14. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    pink ribbon en Warchild beiden maandelijks met 5 euro

15. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Ik ben vanmiddag echt even gaan zitten om een plan te maken. Ik wil elke maand een ander doel gaan steunen aangezien ik nog niet kan kiezen haha. Op mijn lijstje nu (met hulp van jullie!):
    - Ronald mc donaldfonds
    - stichting ambulancewens
    - Stichting Doe een Wens
    - Linda Foundation
    - Stichting Hoogvliegers
    - Stichting Jarige Job
    - VVOK
    - Stichting Make a Memory
    (- Stichting Still heb ik net al gesteund door loten voor hun loterij te kopen)

Super bedankt voor het meedenken!

16. mol81

mol81 Niet meer actief

De dierenbescherming en de postcodeloterij en al zijn doelen. Daarnaast alle collectes aan huis.

17. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    wij hebben nooit een goed gehad, wel aan huis maar niet per maand een vast bedrag,

sinds onze zoon geboren is ( de jongste van nu 9 weken ) hebben wij een aantal weken in het ronald mc donald huis moeten verblijven, sindsdien beseffen wij pas hoe zeer ze donateurs nodig hebben om het mogelijk te maken dat papa en mama en broertjes en zusjes dicht bij hun kind broertje of zusje kunnen zijn,

sindsdien steunen wij maandelijks het rmd met een vast bedrag per maand.

18. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik het moest nakijken op mijn rekening, denk er echt nooit over na. Maar volgens mijn rekening dus steun ik Amnesty, het Leger des Heils en het WNF. Voor Amnesty ben ik ook vrijwilliger, ga langs de deuren met de collecte enz.

19. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik steun Tess Unlimited wanneer ik de mogelijkheid heb. Niet met maandelijks een vast bedrag want het wisselt enorm hoeveel ik maandelijks over heb of te kort kom. Maar meer door acties bijvoorbeeld. Zo hebben mijn moeder en ik een keer een kerstmarkt in de wijk georganiseerd waarvan de opbrengst naar Tess Unlimited ging en hebben we ook een keer op een rommelmarkt gestaan voor ze.

Voor mij is dit het enige doel wat ik steun omdat het kleinschalig is, heel persoonlijk en ik er 200% zeker van ben dat echt iedere cent terecht komt bij het doel en niet bij een directeur o.i.d. Het is opgezet door een Nederlandse vrouw en ze doet alles helemaal zelf met behulp van vrijwilligers. Via Facebook wordt ook nog eens alles helemaal bijgehouden dus ik kan elke voortgang volgen. Dus als ik hier na een verkoop 150 euro naartoe stort dan weet ik ook dat die 150 euro helemaal voor de kinderen gebruikt gaat worden. En niet dat daarvan maar 30 euro ofzo uiteindelijk ergens op een goede plek terecht komt.

Plus daarbij dat het een vrij onbekend doel is en juist die kunnen de donateurs goed gebruiken. Ze hebben er namelijk niet zoveel.

20. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

CliniClowns maandelijks. Daarnaast geef ik collectes aan de deur en regelmatig zijn er natuurlijk wel acties in mijn omgeving of werk waar ik dan aan doneer.

En de postcodeloterij natuurlijk :D

Deel Deze Pagina