En wordt vaak gekleurd met kleurstof wat gemaakt wordt van gebrande mout. Daardoor eet je eigenlijk witbrood maar denk je dat je bruinbrood eet. Erg jammer.
Langzamer afvallen is juist een stuk beter voor je lichaam en je stofwisseling. Maar sport je er ook bij? Hierdoor ga je ook in rust meer kcal verbranden en bouw je meer spierweefsel op waardoor je ook weer sneller kcal zal verbranden. Ik vind je "dieet" eigenlijk helemaal niet zo slecht. Je zou mss wel kunnen proberen om 1 tussendoortje te vervangen door iets van groenten met iets eiwitrijks. Maar als jij hiermee gemiddeld 0.5 kgs per week afvalt vind ik dat je het echt niet zo verkeerd doet hoor!
ik zou de tussendoortjes vervangen door een salade, op 24 kitchen kun je heel veel lekkere en gezonde salades vinden en ik zou absoluut geen cola light drinken, als je toch cola wil drinken, drink dan normale cola! daar zit veel minder rotzooi in dan in die light troep. en het is juist veel beter voor je lichaam om langzaam af te vallen! je zit op het goede spoor! volhouden!
Een voorbeeldmenu van wat ik eet op een dag: (vooral toen ik een te hoog gewicht had en moest afvallen) Ontbijt: Kwark (liefst volle), schaaltje met 2 kiwi's Tussendoor: Shake met halfvolle melk (van body en fitshop, whey heet het, in allerlei smaken, in grote potten dus je doet er heel lang mee) Middag: 2 Gebakken eieren met spek, kaas. Of een omelet, of een rijk gevulde salade, niet alleen sla, maar tonijn, gebakken kip, tomaten, feta kaas, van alles erin met olijfolie. Ik eet er vaak een grapefruit, peer, appel naast (of of he, niet en, en...) Tussendoor: handje nootjes, of 2 paprika's gesneden, snoeptomaatjes, of een stuk fruit. Avond: vlees, vis, vervanger, met groenten, geen sausjes, met sla ernaast, weer met wat jij erin wilt, met een betje olijfolie Tussendoor: kwark met fruit, nootjes (oh wel nootjes die oke zijn, amandelen, pistaches en cashew, studentenhaver, absoluut niet gezouten...) of een schaal met tomaatjes, paprika, komkommer etc. Weer OF OF he, niet EN EN.... Ik heb dus een deel de koolhydraten beperkt zoals je zietn, iig. geen koolhydraten uit brood. Brood is lekker, maar ik wordt echt dik van die koolhydraten, en echt, het is even wennen, en je bent niet koolhydraatvrij, maar wel arm, en het werkt als een tierelier Ik wilde zo'n 25 a 30 kilo kwijt, ben er nu 23 kwijt. Nu gaat het langzaam omdat ik minder streng ben, en ik op een gezond gewicht zit. Succes!! By the way, kiwi's zijn super gezond, avocado ook, en ga sporten! dat helpt zoveel mee!
Of idd. speltbrood eten, dan et je toch brood maar bevat veel minder de dikmakers die in gewoon brood zitten. Ik eet dat weleens, maar moet zeggen, ik ben geen brood eter. Aardappelen lust ik niet, rijst eet ik wel. Ik vind het niet verstandig om alle koolhydraten te schrappen, maar sterk beperken lijkt me wel ok, bij mij werkt het iig.
Dat gebeurd inderdaad,behalve met volkorenbrood. Daarom kan je beter volkorenbrood kiezen dan al het andere donkerbruine brood (behalve spelt/bio) Wij eten nu sinds een maand alleen nog maar spelt en bio brood en sindsdien heeft mijn dochter eindelijk zachtere ontlasting...
Ik volg zelf ook een koolhydraat beperkt dieet (GOK) en dit werkt bij mij geweldig. Ik val niet alleen af, maar voel me ook veel beter. Was echt gek op brood, maar ik bleef er van eten. Ik was, denk ik, echt verslaafd aan koolhydraten, Had altijd last van pijn in mijn buik 's avonds. Nu niet meer. Ik pak 's avonds alleen de goede koolhydraten, dus bruine rijst, volkoren pasta's. Als ik echt zin heb in brood, dan neem ik 2 sneetjes koolhydraatarm brood. Deze haal ik altijd bij de bakker. Of ik bak zelf crackers. Zorg dat je genoeg eiwitten eet in de vorm van eieren, kip, vis. Lekkere salade tussen de middag met een gekookt ei, of tonijn, of gegrilde kip. dressing lekker zelf maken. Handje noten 's avonds. En geen light produkten!! Die zitten bomvol koolhydraten en daar blijf je van eten. Maar je bent echt hartstikke goed bezig wees trots op jezelf. Heel veel succes
Oei ik schrik toch wel van de cracottes, speltbrood is dat gewoon in de supermarkt te verkrijgen? En cola light drink ik niet voor de light, maar omdat ik het echt heel lekker vind, ik vind gewone cola heel vies. Maar bedankt voor alle tips, ik ga ze vanavond eens goed doorlezen, amandelen vind ik ook heel lekker en sporten ga ik wel mee beginnen vlg week 2 keer per week.
Als ik de cracottes vervang door een stuk fruit en een handje amandelen of paranoten (ongezouten) mag dat wel? 2 keer fruit tussendoor word ik zo melig van namelijk en een hongergevoel.
Speltbrood daarvan weet ik niet of dat in de gewone supermarkt te koop is. Ik koop het bij de biowinkel en dan alleen als het in de aanbieding is, want het is duur. Maar laat je nu niet gek maken door de bangmakerijen rondom brood: je mag gewoon koolhydraten eten, maar niet te veel en wel de goede; dus trage koolhydraten en geen snelle witte. Volkoren dus. Van ieder graan heb je een volkorenvariant, het soort graan doet er niet toe. Die donkerbruine broden uit de supermarkt (vaak 'boulogne' genoemd) moet je niet nemen, die zijn idd gekleurd met mout en bevatten in verhouding minder vezels. Je hebt vezels nodig voor een goede darmwerking en je bent langer verzadigd. Witte koolhydraten geven een piek en als de piek daalt, wil je weer wat eten, liefst koolhydraat en zo houd je je trekgevoel in stand.
Brood kun je vervangen Havermout bijvoorbeeld Mensen moeten gewoon eens af van dat brood zo verschrikkelijk gezond is. Dat is niet zo. Maar goed, zelf weten Neem dan gewoon volkorenbrood. Dat is namelijk ook goed. Maar niet teveel.
De bakker verkoopt hier speltbrood, is niet duurder dan het andere brood. Of dat nou beter is dan ander volkoren brood, geen idee. Ik ken het alleen als goede keuze voor mensen met een glutenallergie.
Is het zo beter als ik het zo ga doen? O: magere yoghurt met stuk fruit t: handje ongezouten para noten/amandelen of 2 cracottes met mager beleg L: salade of volkoren brood met mager beleg t: tweede stuk fruit D: gewoon gezond eten eventueel savonds nog een beker yoghurt zonder iets erin?
Even ter aanvulling, ik ben nooit te dik geweest. Ik kom af van de 57 kilo, een normaal gewicht bij mijn lengte. Mijn man is 4 jaar terug ziek geworden en sindsdien ben ik enorm gegroeid, emotie eten, niet lekker in mn vel, lekker eten dan hoefde ik nergens over na te denken..... Nu ben ik dus gewoon volledig de weg kwijt in eten, sommigen zullen denken jeetje wat zeur je nou, of weet je dit of dat niet, maar anders vroeg ik geen hulp. Ik heb 4 jaar lang gegeten waar ik zin in had en moet nu een hele stap terug....maar het moet, om heel veel redenen.
dat is helemaal niet veel als je maar genoeg weegt, voor mij zou het zelfs te weinig zijn om af te kunnen vallen.. Natuurlijk is fruit erbij keigoed maar 6 crackers staat gelijk aan ongeveer 3 boterhammen en dat is eigenlijk gewoon mimimaal wat je nodig hebt als normaal persoon dus helemaal niet veel. Laat berekenen hoeveel je nodig hebt om normaal te kunnen functioneren (hoeveel kcal) en hoeveel je extra nodig heb voor beweging, trek daar 400 van af en dat is wat je gemiddeld nodig hebt om af te kunnen vallen en optimaal te kunnen verbranden. En vooral afwisselen, dat is altijd belangrijk, geen enkele dag hetzelfde houden (dus de ene keer cracottes, de andere keer speltbrood, gewoon brood, knackebrod en zo verder zeg maar)
Ik eet op het moment: ontbijt: 2 crackers, 1 met kaas en 1 met 1 plakje kipfilet. tussendoor: een handje walnoten lunch: flinke bak yoghurt tussendoor: handje walnoten avondeten: aardappels, vlees, groenten 4 dagen in de week, de andere 3 dagen pasta, pannekoeken, af en toe een frietje, pizza enz. tussendoor drink ik wel veel koffie en thee. Koffie zou echt wel minder mogen, maar ik vind het zo lekker Ik ben 1,68 en weeg nu 62 kg. Ik voel me super goed, zeker nu ik geen brood meer eet. Wel gewone crackers met sesamzaadjes. En ik ben gek op walnoten, die ook nog eens super gezond zijn. Veel mensen zeggen dat ik veeeel te weinig eet, maar ik doe ook niet zo veel meer. Eerder sportte ik super veel en at ik ook veel meer. Toen woog ik ook 62 kg. Na de zwangerschap bleef ik een beetje hangen op 69 kg. Nu ben ik gestopt met al die rotzooi eten (brood, koek, en weet ik het allemaal) en ben ik in 6 weken van 69 weer gewoon naar 62 kg gegaan. En ik moet zeggen, ik heb ook eigenlijk geen zin meer in rotzooi, ben blij dat ik mn oude broeken weer aan kan!