Zelf verhuren wij een huis, gewoon een eensgezinswoning hier in het dorp. Weinig gedoe aan, hooguit af en toe wat onderhoud. En we zijn nu toevallig op zoek naar een nieuwe huurder na 15 jaar. En ik beleg zelf via Mogelijk, waarbij je als investeerder geld uitleent aan bedrijven die er vastgoed mee kopen dmv een hypotheek. Vrij risicoloos en goed rendement.
Ik werk op een accountantskantoor en wij hebben een samenwerking met een financieel adviseur voor vermogende klanten. Dat zullen meer kantoren hebben dus wellicht via een accountantskantoor eens informeren?
Op je eerste woning krijg je HRA, op een tweede woning niet maar de verhuur opbrengsten zijn belastingvrij. Je betaalt over een tweede woning VRH over het deel zonder schuld, over je eerste woning betaal je dat (nog) niet. Ik zou niet alleen kijken naar wat het meeste rendement oplevert maar ook naar waar jij je het beste bij voelt. Wij hebben ook goede ervaringen met vastgoed maar de tijden zijn wel veranderd de laatste jaren. Ik denk altijd maar zo, woningen veren sowieso met de inflatie mee. Een huis dat 30 jaar geleden gekocht is verkoop je altijd met winst, ook destijds in 2013.
Nee, helaas. Mijn oma deed het maar zij is helaas overleden. Al kan ik misschien achterhalen bij welk accountant kantoor zij zat. Het achterhalen van welk doel ik (we) voor ogen hebben is nog een lastige. Daar moeten we echt even goed voor gaan zitten en meerdere opties laten doorrekenen ook om te zien of dat haalbaar is. Bedankt voor je reactie verder. Fijn dat het verhuren jullie goed bevalt!
Wat fijn dat het jullie goed bevalt. Ik ga eens kijken wat het beleggen via Mogelijk precies inhoudt. Bedankt voor je reactie.