goed gaan liggen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door life, 23 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. life

life Niet meer actief

Hallo meiden.

Ik heb laatst een echo gehad en sins dien zit ik met de vraag...
    Kleintje lag goed. Hoofdje al naar beneden en voetjes lekker bij de beurze ribben;)
    Nu is mijn vraag, betekend dit dat de kleine al wat 'ingedaalt' is of ligt meneer gewoon zo?
    Kleine man heedt altijd met ze hoofd naar onder gelegen schopte altijd hoog.
    Heb ook wel wat pijn bij de schaambeen en af en toe trekken mijn banden wel eens.
    Op de rug ligfen gaat nu ook niet meer zo lekker want ik voel het trekken, maae nier echt last van.

Helaas moet ik wel volgende week terug voor nieuwe echo, kleintje is wat te klein.
    Ben eigenlijk best bang dat er wat mis is, hoofdje was presies goed lichaam week wat af zo 1/anderhalf week. Ze zei kan zijn dat de placenta niet goed meer werkt MAAR je moet je geenzorgen maken. Maar als ik dan zo denk als de placenta dus wel uitgevallen is zal de kleine er wel al uit moeten?!?? Iemand die me ook gerust kan stellen?

2. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Hoi Life,

Ik herken je angst wat betreft dat je kindje aan de kleine kant is. Bij mijn dochter hebben ze rond de 37 weken gedacht dat ze niet meer groeide en ook zij was überhaupt al een klein baby'tje. Gelukkig was er toen niks aan de hand: ze was gewoon klein en daarmee af. Toen ze met 39+1 geboren werd woog ze nog geen 6 pond en had ze maatje 44 (prematuur maatje). Ze was/is kerngezond :) Dus laat je niet te veel afschrikken, ik denk dat die dokteren er soms geen besef van hebben dat wij als aanstaande ouders schrikken van dat soort opmerkingen. Zo'n echo is een momentopname, voor hetzelfde geld heeft hij volgende week een groeispurt gemaakt en is er niks aan de hand. Of je krijgt gewoon een kleintje net als wij toen :) Ben nu 35 weken zwanger van de 2e en ook deze word niet groter dan 6 pond geschat. Probeer je niet te ongerust te maken: als ze zich op het ziekenhuis ernstige zorgen hadden gemaakt hadden ze je waarschijnlijk wel opgenomen. Succes! Ik weet hoe eng dit soort onzekerheden zijn :(

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Met het hoofdje naar beneden liggen, is volgens mij niet hetzelfde als ingedaald zijn?

Ingedaald zijn, betekent dat het hoofdje in je bekken ligt (en dat voel je meestal wel goed haha)

Wat de placenta betreft... ik neem aan dat ze daar bij de echo goed naar gaan kijken?

4. life

life Niet meer actief

Oh gelukkig! Ben xelf niet xo angsthaas verder geweest maar dit knaagt best wel.
    Vind het alleen zo raar dat ze dat zo zeggen.
    Zelf kom ik uit een familie met alleen maar kleintjes zo 5 pondjes zelf denk ik dan ook dat die van mij ook maar een kleine blijft, ben ook niet xo groot en was echt een sprietje (anorectia gedacht had het natuurlijk niet)
    Kleine is trouwens wel erg bewegelijk bijna de hele dag constant te voelen, ook als ik druk ben met werken of schoonmaken ect.
    Bedankt voor je berichtje doet zeker goed om te horem dat het eigenlijk ook niets kan zijn!

5. life

life Niet meer actief

Ja dat wist ik niet vandaar de vraag haha! Mag ik eerlijk zijn dat me stuitje nou wel beurs is en me bekken begin ik aan de achterzeide ook wel te voelen maar denk dat dat komt doordat ik niet goed kan zitten op de oude bank, nieuwe moet nog geleverd worden.

Nou ze heeft wel gekeken maar eigenlijk niets gezegd ook over me vruchtwater niets of het voldoende was, later gedacht dat had ik even moeten vragen

6. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    In principe mag je er van uitgaan dat "geen bericht goed bericht" is, toch?
    Dat zou betekenen dat je placenta nog prima werkt en er nog voldoende vruchtwater is.
    Ik neem toch aan dat ze je anders strenger zouden gaan volgen?

Bij mij waren er groeiproblemen met de baby en wat verminderd vruchtwater op 't laatst van de zwangerschap, ben echt heeeeel vaak gecontroleerd (en dan is een echo niet meer zo bijzonder haha)

En alsje je toch meer duidelijkheid wilt, gewoon vragen aan de vk of ze even de laatste echoresultaten met je wil doorspreken.

En dan maar wachten op de nieuwe bank!
    Pijn in je stuitje is overigens volgens mij best wel een veel voorkomende symptoom hoor (hoeft dus niet aan je bank te liggen), zeker aan 't einde van de zwangerschap.
    Ik weet wel dat mijn meisje al heel vroeg ingedaald was en dat voelde alsof er heel grote druk op mijn bekken stond (uitstraling naar mijn liezen). Een beetje alsof iemand met geweld probeerd je bekkenhelften van elkaar te scheiden:(... maar oh wacht.... dat probeert zo'n baby natuurlijk ook;):D

7. Aeowyn

Aeowyn Lid

9 aug 2013
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sommige mensen vergeten hoeveel stress een misschien niet zo bedoelde opmerking kan veroorzaken bij je. Het is natuurlijk goed dat ze je voor een extra echo laten komen en dat ze je in de gaten houden maar om gelijk te zeggen dat je placenta misschien niet goed meer werkt of je niet meer genoeg vruchtwater zou hebben is niet zo handig.
    Het kan best dat jullie kindje gewoon even een groeispurt heeft gehad in de benen of hoofd en dat het buikje volgende keer weer is bijgetrokken.

Ik ben nav de 20 weken echo doorgestuurd naar een academisch ziekenhuis voor een GUO omdat de echoscopiste het hoofdje buiten de curve had gemeten. Grote stress hier toen ze zei dat het zou kunnen komen door een afwijking bij het kindje.
    Ik heb bijna een week in de stress gezeten en in het ziekenhuis bleek er niks aan de hand en heeft het kleintje gewoon een kleiner hoofdje.
    Ons 1e kindje heeft ook geen groot hoofdje dus het is ws gewoon aanleg.

Elk kindje groeit op zijn eigen manier en ze groeien nu eenmaal niet allemaal volgens de lijnen die vastgesteld zijn.

Deel Deze Pagina