Ik zit in dubieu. Ik werk 2,5 dag en in deze dagen gaat mijn dochter op donderdag naar kdv. Nu ben ik aan het twijfelen. Of een halve dag naar peuterspeelzaal of helemaal niet. Dit omdat ik haar dan eigenlijk nog een keer moet wegbrengen. Ik denk zelf dat een kdv net zoveel heeft te bieden als een peuterspeelzaal. Wie herkend dit?
Dat is niet zo. Er is een verschil tussen een kinderdagverblijf en een peuterspeelzaal. Een peuterspeelzaal heeft een educatieve functie en een kinderdagverblijf een opvangfunctie. Het biedt dus niet hetzelfde. Op dit moment nog niet. Op dit moment is dat verschil er nog wel degelijk. In 2010 willen ze deze twee meer tot elkaar brengen. Vooral om om de reden die jij nu noemt, makkelijk te combineren met werken.
Ik merkte bij mijn oppaskindje een paar jaar geleden dat hij heel anders reageerde op de peuterspeelzaal. Het was daar rustiger denk ik en andere aandacht. Hij ging daar met veel plezier heen vanaf het begin, terwijl hij het kinderdagverblijf niks vond. Ook een ander kdv in eerdere woonplaats ging niet zo goed. Maar verder heb ik geen ervaring.
Hallo, Hier is Quinn altijd 2 dagen naar KDV gegaan. Lieve/leuke leidsters die echt wel probeerden wat uitdaging te bieden, maar het zwaartepunt lag idd op spelen. Maar.....dat willen ze voornamelijk ook. Nu Quinn naar de basisschool gaat zijn we toch blij dat hij lange dagen van het KDV gewend was. Verder ook geen achterstand ofzo....hij gaat lekker me op. Dus,..wat je keus ook wordt....het zal wel los lopen ! Groetjes