Dreumes met oorprobleem

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Djairo, 16 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djairo

Djairo Lid

29 sep 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb even een vraagje? Mijn dochter van 20 maanden loopt al een hele lange tijd te sukkelen met haar oren. Sowieso heeft ze standaard slijmoren maar ze zijn ook regelmatig ontstoken. Nu mogen we dan eindelijk aanstaande donderdag komen voor buisjes waar ik heel erg blij om ben want dit is niet te doen zo. Ik gebruik nu al zeker 2/3 weken een paracetamol 240mg voor de nacht omdat ze anders niet kan slapen, overdag geef ik niets ookal loopt ze met haar handjes op de oren maar ze is verder vrolijk. Nu vroeg ik mij af zijn er hier ook mama's die hun kind zolang achtereen paracetamol geven ivm oren of andere chronische aandoening? Ik voel me zo onzeker erover maar zonder lukt het me niet om haar te laten slapen ivm de druk op haar oren. En ik vroeg me af of buisjes nu echt zo'n opluchting is zoals ze zeggen.

Ben erg benieuwd!

Grtjes een hele vermoeide mama :):)

2. sannieee

sannieee Lid

11 jan 2012
    30
    0
    0
    Deels herkenbaar. Mijn dochtertje heeft ook last van haar oren heeft heel vaak haar handen op haar oorjes en dan krijst ze het uit. Heel zielig. KNO arts kon niks vinden dus hij stelde voor om buisjes te plaatsen omdat hij geen andere ideeen had.. Ook geef ik haar bijna iedere avond paracetemol 240 omdat ze anders helemaal niet slaapt. Heb de huisarts hierover gebeld maar het blijkt echt geen kwaad te kunnen..

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik weet niet wat ik in zon geval zou doen, maar mijn eerste gedachte is nee. Lijkt me niet erg gezond, maar pijn daarentegen is ook zielig.
    Gebruik je ook neusspray, dat wil bij oorontsteking wel eens helpen.
    Beterschap gewenst.

4. Djairo

Djairo Lid

29 sep 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sannieee vervelend zeg dat ze niets kunnen vinden, dat lijkt me ook zo frustrerend ondat je weet dat ze pijn heeft. Heeft ze inmiddels al buisjes?

@bonnie1 tja tis zo lastig allemaal, mijn gevoel zegt dat het ook net goed is maar het is de enigste oplossing tot nu toe. We gebruiken idd ook al een neusspray die we hebben gekregen van de arts maar of die echt werkt? Ik heb mijn twijfels.

5. sannieee

sannieee Lid

11 jan 2012
    30
    0
    0
    Nee ze heeft geen buisjes, en denk niet ik die ga laten zetten aangezien ze geen vocht heeft ofzo maar buisjes was het enige wat hij KON proberen. Maar ik het niet ''proberen'' als het niet nodig is dan niet. Ik druppel haar oortjes wel paar keer per week en ze heeft neuspray maar dit heeft niet echt effect.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, hier ook grootverbruiker paracetamol, bij beide dochters. En ja: het werd heeeeeel erg veel beter na de buisjes!
    De oudste is daarna door gaan slapen, met 23 maanden en de jongste heeft 3 weken geleden buisjes gehad en is enorm veel rustiger geworden, (maar bij haar spelen de normale babydingen nu nog wel lekker overal doorheen ;)).

Gebruik van welke medicatie dan ook moet je natuurlijk altijd liefst tot een minimum beperken, maar een kind dat niet slaapt, dat is ook gewoon geen optie. Niet voor het kind zelf, maar ook niet voor de rest van het gezin, want daar ga je hartstikke aan onderdoor :( Soms moet je dus iets, ook als het eigenlijk niet zo handig is...

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Sannieee: zou je die buisjes dan toch niet proberen? Het is een kleine ingreep, en als het wel werkt....

Deel Deze Pagina