Goed gehoor, slecht verstaan

Discussie in 'De lounge' gestart door Tinkerbell81, 16 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.295
    11.902
    113
    Succes meid. Lijkt me een goede eerste stap naar de huisarts gaan.

2. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik heb er licht last van, ik noem het schietdoof.
    Ik heb bij de artillerie gezeten en veel ahrde zware knallen, en nu last met dubbele gesprekken.

Kan ook liggen aan concerten en feesten waar het geluid belachelijk hard staat en nooit oordopppen in gedaan.
    Gehoortest is goed

3. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Dank je wel Syane

4. Twigs

Twigs Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. Vriend noemt het "mompeloren". Ik heb er vooral last van als iemand vanuit het niets tegen me begint te praten, in rumoerige ruimtes en als ik aan het lezen/tekenen/internetten ben. Blijkbaar is het meer een aandacht-ding dan een gehoor-ding, mijn gehoor is prima.

Ik heb nu met mijn vriend afgesproken dat hij eerst even mijn aandacht trekt voordat hij begint te praten, dat werkt prima. Dus even zwaaien, of even Hee Twigs zeggen en zeker weten dat ik luister. Zou je ook op je werk kunnen afspreken, op feestjes wordt dat lastiger...

5. mamavan3jochies

mamavan3jochies Niet meer actief

omdat ik altijd dacht dat ik me een beetje aanstelde, en me snel erger aan geluiden en geuren,
    mensen op straat niet herkende omdat ik me afsluit (probeer af te sluiten) voor externe prikkels omdat het anders snel teveel is..terwijl ik met de kinderen bezig ben bijvoorbeeld,
    voel ik nu een soort rust over me heenkomen. Ook de oudste zoon heeft last van concentratie op school, tijdens de werkjes. Maar ook thuis is hij snel afgeleid door zijn broertjes.
    vaak zijn ze erg lief aan het spelen maar komen er allerlei motor en treingeluiden voorbij komen..of spelen ze papa mama en baby met bijhorende geluiden :D

Dankzij dit topic en een bezoek aan een vriend gisteren, die oordopjes van Noizezz had,
    begreep ik ineens wat me te doen stond:
    Gisteravond een bestelling gedaan bij B.ol.com en daar oordoppen voor kinderen besteld bol.com | Alpine - Pluggies Kids 2015 - Oordoppen voor Kinderen - 1 paar | Mooi en...
    en voor mezelf deze
    bol.com | Alpine - PartyPlug 2015 - Zilvergrijs - Muziekoordopjes - Gehoorbescherming...

Nu kan mijn zoon over 2 dagen heerlijk rustig spelen thuis en dan oefenen hoe hij ze gebruikt omdat het vakantie is, en ik kan ook af en toe heerlijk tot rust komen want al die prikkels aan mijn oren van mijn eigen kinderen over de vloer maakt mij al snel moe.

Heerlijk idee,
    de reden dat ik dit nooit gedaan heb is omdat ik niet wist dat er oordoppen zijn waarmee je toch een gesprek kan voeren, ik kende alleen die niet lekker zittende oordoppen van schuim die alles afsluiten.
    Dus heel erg bedankt voor het openen van dit topic!

6. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ha mamavan3jochies, fijn dat je wat aan dit topic hebt gehad, vind zelf ook wel fijn dat zoveel mensen zich er in herkennen...
    Misschien kan ik dit inderdaad nog eerst proberen voordat ik de dokter bel, is toch nog simpelere oplossing...vind alleen zo jammer heb t idee dat je die dingen best ziet zitten, kan ze niet verbergen op mijn werk achter mijn haar ofzo dus zal meteen al vragen erover krijgen:s...maar goed idee om eerst thuis te proberen, en oom misschien voor zoonlief want die heeft concentratieproblemen op school,hoewel dat na een paar bezoekjes aan de osteopaat echt beter gaat...ik denk dat ik FF hier bij de audicien ga kinken voor die doppen, heb vorige keer al van alles zien liggen maar nooit bedacht dag je zoiets ook voor gewoon kon indien (dacht is alleen voor concerten ed) tot iemand anders het in dit topic zei...nou wellicht de moeite waard voor dat geld...!

7. mamavan3jochies

die ik heb besteld zijn doorzichtig, ze zijn er in verschillende kleuren. De reden dat ik de doorzichtige heb besteld is omdat je die niet zo erg goed ziet zitten. Ik denk dat wanneer je het uitlegt, mensen het niet raar maar slim vinden :)

Ik zie ook geen reden om de dokter te bellen, of ermee naar de psycholoog te gaan. Ik ben nu eenmaal een gevoelig persoon en snel afgeleid of juist in mezelf gekeerd om prikkels te negeren. Mijn broertje herkende zich ook heel erg in wat ik vertelde. Ik heb het ook met geur.

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik herken het ook wel....maar ik heb het vooral bij mijn man..
    Die heeft een vrij lage stem en ik zeg hem ook altijd dat hij niet zo moet murmelen!

Verder kan ik me vreselijk irriteren aan "bij"geluiden. Is dat bij iemand herkenbaar?
    Bijvoorbeeld kind 1 zit met de ipad een spelletje te spelen, baby begint te huilen en kind 3 gaat dan ook geluiden maken. Vreselijk!
    Ipad moet uit, kind 3 stil zijn en dan eerst baby troosten.

Bij een praatprogramma op tv moet de tv ook standaard harder, anders hoor ik het gewoon niet.

Maar als ik op bed lig, dan kan ik zelfs de buurman horen hoesten..

Als kind zijnde heb ik ook vreselijk vaak een oorontsteking gehad, dus ik vermoed wel degelijk een beschadiging in mijn oor. Wel oortesten gehad, maar daar kwam niks uit....

9. mamavan3jochies

ja bij gtst en als er mensen doorheen praten kan ik het niet volgen. En bijgeluiden hebben we hier de hele dag, op een bepaald moment dan kan ik er niet meer tegen en zet ik ze meestal een half uur achter de computer of stuur ik ze naar buiten zodat ik zelf even kan bijtanken.

ik heb wel een tip voor je, meestal kan je de tv op geluid zetten, keuze uit film muziek of stem.

10. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Dat je een serieus probleem hebt, wil niet zeggen dat je dan alles maar moet doen. Er worden hier namelijk echt kul-tips gegeven hier en daar. Moet je die dan allemaal maar proberen, om te bewijzen dat je probleem serieus is en is je probleem niet serieus als je die niet probeert? Vreemde argumentering.
    Je wilt beter horen, als je gehoor achteruit gaat. Daar kan een psycholoog niets aan doen.

Over gehoortesten en dat die goed zijn: onze jongste had gehoorproblemen, merkten we aan haar spraak. Gehoortest was prima, maar stomme klanken sprak zij niet uit, (dus bijvoorbeeld: speel ipv spelEN). Griepseizoen voorbij, verkoudheden weg en ineens sprak ze die stomme klanken wel uit. Bleek ze ze dus al die tijd niet gehoord te hebben. Terwijl de test zei: gehoor is prima.

Deel Deze Pagina