Clearblue ovulatietest eisprong gemist?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Max78, 7 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Ik heb deze ovutesten gebruikt, precies volgens de bijsluiter, maar mijn ei niet gevonden... Niks geen vrolijke smiley.

Ik heb best een regelmatige eisprong en ik merk het ook wel aan mijn lichaam. De bijsluiter zegt dat ik verder moet testen met een nieuwe serie (zou ik er ook op zetten...). Maar het kan haast niet zo zijn dat mijn ei nog moet komen.
    Iemand dit wel eens meegemaakt, de test claimt 99% zekerheid.

2. leonieke

leonieke Niet meer actief

Hmmm.. dat heb ik nog nooit meegemaakt met Clearblue-digi.. Heb je wel je bekende ei klachten gehad? Ik zou dan toch doortesten denk ik.
    Kan het ook zijn dat je te laat bent begonnen? Ik test vaak de eerste smiley echt ruim 36 uur voor ei..
    Succes!

3. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    Grappig (of eigenlijk niet natuurlijk) Ik heb dit deze keer ook gehad. Tot dag 30 doorgetest, en dag 37 ongi. Ben op tijd begonnen, want ik was bezig met iui maar kon deze keer niet afmaken ivm vakantie. Toen maar gaan testen.
    Ik heb ook nog nooit een eisprong gemist.
    Ik ben nu eigenlijk op zoek naar iets anders, ook omdat ze zo verschrikkelijk duur zijn.
    de gyn zei overigens ook dat het wel eens gebeurt dat een ovutest je ei mist. Kan zijn dat de piek maar heel kort duur en dat je net er voor of erna hebt getest.

groet,

vriesje

4. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Bedankt voor jullie snelle reacties.

@Leonieke Ik ben wel op tijd begonnen, dat weet ik zeker. En ik heb wel bekende ei-klachten gehad. Ik denk zelfs dat ik mijn ei ook gevoeld heb (dat voel ik soms).

@Vriesje Ik vind het ook erg prijzig, deze was voor de halve prijs. Misschien ligt het daaraan ;). Ik heb daarom ook niet veel zin om door te testen voor 30 euro. Jammer, want nu was het voor niets. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik ermee zwanger geworden, dus ik dacht dat probeer ik weer. Ik zie in je onderschrift dat je niet elke cyclus een eisprong hoeft te hebben. Heb je dan wel ei-klachten of ook niet?

5. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    ja zeker weten dat ik geen ei heb gehad doe ik natuurlijk niet, maar ik dat deze testen redelijk precies waren. eigenlijk moet er in mij onderschrift dus staan eisprong niet op tijd en niet gevonden. Heb je ook wel eens andere gebruikt?
    Ik heb gewoon geen zin in streepjes turen, vond die smiley wel makkelijk.

grappig dat jij je ei voelt, heb ik nooit gevoeld. wel vruchtbaar slijm gehad maar dat had ik rond dag 14 al en heb ik later nog een paar keer gehad. Ik heb het ook we eens 5 dagen voor ongi gehad. vervelend hé je kan er nooit een pijl op trekken die symptomen.
    Weet je al weke testen je nu gaat gebruiken?

6. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Ik heb nooit andere testen gebruikt, had de vorige keer het geluk om snel zwanger te worden. Ik heb idd ook geen zin om zelf streepjes te moeten analyseren ;) Maar ja, van die stomme lege rondjes werd ik nu ook niet vrolijk. Omdat ik hele andere dingen voelde.

Ik hou mijn cyclus sinds een aantal maanden bij, zo kwam ik erachter dat bepaalde steken onder in mijn buik waarschijnlijk mijn eisprong betekenen. Wel jammer dat je een ronde iui over moest slaan. Maar dan heb je toch wel kans om zwanger te worden begrijp ik?

Ik hoop dat de volgende test die ik gebruik een zwangerschaptest is ;) Voor jou hoop ik dat helemaal. Ik heb niet gewacht op een smiley gelukkig, haha. Maar anders ga ik misschien toch via internet iets bestellen, dan toch maar zelf turen!

7. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Vervelend! Waarschijnlijk heeft je piek vrij kort geduurd en heb je hem net gemist? Of veel water gedronken?
    Het voordeel van de testen waarop je streepjes ziet in plaats van een smiley vind ik juist dat je het streepje donkerder ziet worden en vervolgens weer lichter. Bij de smileys testen moet je LH waarde boven een bepaalde waarde zitten en als je bij het testen daar net een beetje onder zit zegt de test dus negatief, terwijl je bij een streepjestest wel een verschil had waargenomen in donkerheid van de streep.

Ik bestel mijn testen via www.zwangerenkids.nl. Heb vrij veel testen nodig vanwege een lange cyclus en heb mijn ei hier steeds mee kunnen vinden. Het scheelt mij een hoop geld (50 testen zijn daar minder dan 30 euro).

8. leonieke

leonieke Niet meer actief

Howel er staat dat je bij Clearblue niet naar de streepjes moet kijken, zie je wel degelijk een toename en afname in dikte rondom de lh piek.. tenminste bij mij...
    Misschien reageerd de ene wel goed op testA en de andere op testB. Ikzelf heb nooit enige duidelijkheid kunnen krijgen in de streepjes test van Clearblue.. Best vaag eigenlijk.. ;)

9. twyty

twyty Lid

16 apr 2010
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik gebruik de Clearblue ovulatietesten.
    Elke keer netjes mijn ei gevonden, behalve de laatse keer.
    Dit keer mijn ei helemaal niet kunnen vinden, ook telkens maar dat vervelende lege rondje.
    En ik ben ook op tijd begonnen met testen. Vind het ook maar raar!!!

10. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    @max 78
    Ik hoop ook voor je dat ze niet meer nodig hebt! Gelukkig heb je er niet op gewacht ;)
    Er is ook bij ons nog steeds een kans (een hele kleine) dat het op de normale manier gebeurt. En ik geloof nog steeds in wonderen~!

@mama09
    Dat klinkt idd wel logisch en zou je hem zomaar gemist kunnen hebben. Ik ga ook maar eens aan de streepjes denk ik. Bednkat voor je uitleg.

11. Hester

Hester Niet meer actief

Ik heb dit ook gehad, een jaar geleden ongeveer, dat ik de hele verpakking staafjes had gebruikt en alleen maar LEGE rondjes zag :( ZO stom en best frustrerend. Ik heb een onregelmatige cyclus, dus dat werkte helemaal niet.

Met die streepjes vond ik het zelf heel lastig: zeker dat je 4 uur ervoor niet mag plassen en niet 's ochtends kan testen en dan ook nog dat getuur..... Overigens ben ik met die streepjestesten van Sensitest wel meteen zwanger geworden (miskraam helaas) maar uiteindelijk vond ik het allemaal niet echt heel handig.

12. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Is dat zo dan? Dat je met de testen van sensitest niet 'sochtends kunt testen en niet binnen 4 uur na iets gedronken te hebben?

Voor zover ik weet kan je met de testen (die ik gebruik) elk moment van de dag testen (het liefst wel ongeveer op hetzelfde moment van de dag) en mag je best van te voren wat hebben gedronken...

13. Mennie

Mennie Niet meer actief

ik heb ze ook gebruikt omdat ik dacht dat ze nauwkeurig en makkelijker waren dan die van sensitest...en ook ik heb nooit mn ei gemist behalve de maand dat ik dus de Clearblue testen heb gebruikt en wat denk je zwanger!
    maar goed ik zou een andere nemen, sensitest heeft het voor mij wel altijd goed gedaan

14. Thalia30

Thalia30 Fanatiek lid

14 jun 2010
    1.025
    0
    0
    Groningen
    Wat vervelend dat je je ei hebt gemist. Ik gebruik zelf de persona om zwanger te worden en heb ook 1 x de clearblue digital ovulation testjes aangeschaft.
    Ik gebruik de persona teststaafjes gewoon in de clearbleu tester, deze zijn namelijk exact hetzelfde!
    Daarna doe ik ze in mijn persona monitor omdat die om een testje vraagt, maar zo combineer ik het dus en hou ik de kosten laag. Ik heb nog geen foutieve uitslag gehad, de clearblue tester geeft hetzelfde resultaat als mijn persona monitor, dus wel/geen ovulatie. In mijn album staan voorbeelden van testjes. Je kunt de staafjes ook gewoon met het oog aflezen.
    Voor de zekerheid zou ik de testjes rond je verwachte eisprong bewaren, zodat je zelf eventueel indien nodig, zelf kunt kijken wanneer je eisprong eventueel geweest zou kunnen zijn.
    Persona teststaafjes kosten ongeveer 11 euro voor 8 stuks.

15. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Bedankt voor de reacties dames. Wat de reden ook was ,ik ga (indien nodig) de volgende keer maar op zoek naar iets anders.

Deel Deze Pagina