rare steken

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Dani27, Mar 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dani27

Dani27 Bekend lid

Aug 17, 2013
    670
    3
    18
    hoi dames,

ik wend me toch maar weer tot een van jullie.

Ik heb sinds gister rare steken in mijn vagina-baarmoedermond/naar boven toe in de buik.

Omdat het begonnen is na mijn uitstrijkje vraag ik me af of hetdaarmee verband houdt, of dat het een ander 'normaal' verschijnsel is?

Als ik google dan kom ik uit op indaling, dat is wat vroeg neem ik aan.

Het is voornamelijk aan de linkerkant maar geen bandenpijn, dit heb ik verder richting liezen. Of het moet een ander soort bandenpijn zijn?

ik heb nog gedacht aan een blaasontsteking omdat het met plassen ook erg irriteert (de steken nemen dan toe in de buik), maar urine was 2 keer schoon.

moet ik me hier zorgen over maken?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Dani27,

heb je een uitstrijkje gehad in de zwangerschap? Normaal gezien moet een uitstrijkje niet blijvend deze klachten geven. Ik denk eigenlijk meer dat jij (en je baarmoeder) last hebben van de termijn van de zwangerschap. Rond de 20-22 weken heeft het kindje namelijk vaak een groeispurt en je kunt dat best merken aan je lijf. Ik lees niets wat ik niet ken, dus ik denk dat het een klacht is van tijdelijke aard. Goed dat je aan een blaasontsteking hebt gedacht overigens.

Groetjes Brigitte

3. Dani27

Dani27 Bekend lid

Aug 17, 2013
    670
    3
    18
    Hoi brigitte

Bedankt voor je antwoord.
    Ja, de gynaecoloog wilde een uitstrijkje wegens onverklaarbaar bloedverlies 2 weken geleden.
    Er was niks bijzonders te zien maar voor de zekerheid een uitstrijkje.

Ik was bang dat het vroeggeboorte zou veroorzaken dus wilde eerst niet.
    Kunnen deze klachten normaliter door een uitstrijkje komen?

De steken heb ik nog steeds vooral met plassen dat het doortrekt. Maar echt helemaal tot aan mijn navel.
    Maar ik heb ook wat last van mijn maag dus mischien houdt het daar verband mee?

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi,

van en uitstrijkje behoor je niet zo lang last te hebben. Je urine is schoon, dus daar ligt het ook niet aan. Wat nog een logische verklaring kan zijn is dat wanneer je plast, je blaas kleiner wordt, je baarmoeder zakt en trekt aan je banden. Kan ook een heel vervelend gevoel geven. Ik zou me er verder niet te druk om maken, want je pijn klinkt niet als een vroeggeboorte. Goed dat je alert bent hoor, maar ik denk dat wat je nu beschrijft geen gekke klachten zijn tijdens een zwangerschap.

Groetjes Brigitte

Share This Page