hallo allemaal, Ik probeer al een paar maanden zwanger te worden na het verwijderen van mijn mirena. Ik heb deze 6 jaar gehad. Ik heb al 2 kinderen, daarvan ben ik snel aangeteld en toen had ik een regelmatige cyclus. Nu heb ik al maanden geen eisprong. De huisarts zegt dat het komt omdat ik veel hardloop en te licht ben. (hardlopen is gehalveerd nu, ongever 4 uur per week, mijn gewicht is 58 kilo bij een lengte van 1.78). Toen ik aantelde van mijn kindjes was ik veel zwaarder. Ik voel me nu een beetje afgescheept, want ik moet dus zwaarder gaan worden van haar, tot een BMI van minstens 20. Vet kweken dus, om die hormoonfabriekjes in orde te laten komen. ik heb erg veel moeite gehad om van mijn overgewicht af te komen en vind dit dus heel erg moeilijk. Ik wil dolgraag die derde, begrijp me niet verkeerd, maar ik hoop dat iemand snapt, dat ik niet graag 7 kilo aankom, om daarna te constateren dat er nog geen eisprong is. Kan die disbalans in hormonen vanzelf goedkomen. Bestaat er iets om een cyclus op te wekken, zodat deze daarna vanzelf doorgaat. Ik ben er heel verdrietig over, want we hebben heel veel ellende op ons pad gehad de afgelopen jaren, waardoor er geen ruimte was voor dat gewenste derde kind. Nu is de tijd daar, en laat mijn lichaam het afweten....Lieve meiden, ik wacht op jullie respons!
hey meid Mijn schoonzus kreeg heel vaak miskramen en dat was te wijten aan hetzelfde als jij zegt te licht. overgewicht is niet goed, maar te licht is ook niet goed. Ik hoop dat je snel een wondertje mag verwachten liefs
Een te laag gewicht kan inderdaad de hormoonhuishouding in de war schoppen (vrouwen met anorexia stoppen vaak helemaal met menstrueren). Ik zou het advies van je huisarts opvolgen. Je weet inmiddels ook goed hoe je de overtollige kilo's eraf moet krijgen dus als de eisprong alsnog niet op gang komt krijg je die 7 kilo's er ook wel weer af joh! En stel nou dat het wel werkt???? Je zou je zelf toch voor de kop slaan als je het niet probeert??!!! Behalve dat zul je als je straks wel zwanger raakt je huidige gewicht en figuur ook niet kunnen handhaven, dus dat is toch al iets waar je je bij neer zult moet leggen als je nog een kindje wilt. Voel je je echt afgescheept kun je nog om een second opinion bij een andere huisarts vragen of contact opnemen met een verloskundige en die je vraag stellen. Ik weet niet hoe oud je bent maar misschien kun je wel direct een afspraak maken met de gynaecoloog in een ziekenhuis bij jouw in de buurt???