goed gewicht maar wel teveel buik vet... wat doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Daantje57, 9 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ik heb een gezond gewicht op zich, een bmi van 23... Maar toch heb ik vrij veel vet op mijn buik.... Ik heb een buik omtrek van rond de 90 cm .... Sla daar echt alles op ... En volgens de hart stichting heb ik met deze buikomvang een sterk verhoogd gezondheidsrisico :$:(..... Aangezien ik in mijn zwangerschap trombose heb gehad wil ik echt graag zo gezond mogelijk zijn.... Maar hoe raak je makkelijk buik vet kwijt? ... Ik geef bv dus wil niet veel afvallen... Hert gaat vooral om cm ....

2. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Je voeding en meer bewegen. Wat eet je normaal op een dag? En wat drink je?

3. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ik ben best wel een snacker......elke avond pak ik wel iets lekkers... Heb ook meer honger door de borstvoeding... Verder overdag gewoon normaal denk ik.. 4 volkorenboterhammen met beleg... 2 x fruit... Avondeten... .. Probeer water en thee te drinken... Daarnaast 1 x sap, 1 x melk en 1 glas cola middags :p

4. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Drink je genoeg water? Als je nog BV geeft mag je nog niet echt afvallen. Je zou alle bewerkte en slechte suikers kunnen schrappen en lekker groene thee/witte thee gaan drinken en water.
    Probeer gewoon zo onbewerkt mogelijk te eten eigenlijk!

Dat in de avond snacken zet bij mij ook aan! Echt mee stoppen of pak wat rauwkost, gekookt eitje o.i.d

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    idd geen sap, frisdrank etc. s avonds geen chips of andere vette troep ( overdag ook niet uiteraard) mager vlees, vis en wat bij mij helpt is cardiofitness. ik heb ook alleen nog wat teveel buikvet en ik doe nu iets meer cardio als kracht en het werkt wel heb ik het idee

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja bekend probleem. Iele beentjes, armen niet te dik maar altijd wel een te grote buikomvang.
    Veel sporten en niet snacken, mager eten, s'avonds niet eten etc. Nu is het iets van 70/75. Al even niet gemeten.
    Maar het is ook wel mijn bouw. Heb geen echte taille, nooit gehad. Ook niet toen ik 50 kilo woog met m'n 1.83.
    Ben een echte 'vaas' (helaas).

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja hier nog 1. ik ben kort dus dan oog je niet heel slank maar mijn taille is echt vrij dun en mn billen en buik niet :(

ik eet ook normaal, bruin brood met margarine, s ochtends twee koffie (ik minder de suiker al langzaamaan) en verder de dag door alleen thee.

2 stuks fruit, ik hou wel van avondeten, aardappels en groenten met wat jus.

Ik kn echt minderen met koek. maar vind dat heel moeilijk.. Soms lukt het een week of langer maar als het dan niet helpt (duh) val ik weer in het oude patroon.

8. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Tanks! Ik ga proberen gezonder te snacken.... Want helemaal niks meer eten na 6 uur vindt ik niet te doen ;)... En die cola en sap er uit! ...

Maar denk dat het toch ook sporten moet zijn.... Dat doe ik al jaren niet meer.... Sinds de kindjes vindt ik het echt lastig er tijd voor te nemen... Ik krijg overigens wel voldoende lichaamsbeweging... Ik doe alles op de fgierts en loop elk je dag wel 45 minuten... Dus ...

9. tuc

tuc Niet meer actief

Idd dan maar iets gezonder snacken...maar na 18.00 uur niet eten is voor mij ook geen doen. En ja ik eet genoeg overdag...en gezond.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Heb je geen sport die je leuk vindt?
    Ik zit sinds kort op kickboksen, elke week 2 uur trainen. Leuk en gezond.
    En mijn man is bang voor me, mwoahahahaha.

11. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ja ik moet echt gaan sporten... maar ben eigenlijk nooit echt een sporter geweest... zelfs als kind niet echt... ik turnde een beetje... maar dat was weinig echte conditietrainging.. vooral kunstjes doen ;).. maar ik was altijd een bonestaak als klein meisje .. nu nog steeds heel recht... alleen een buikje erbij ;)

... maargoed.. ik weet iet of ik mn omvang precies goed gemeten heb... las dat je je buikomvang precies bij je navel moet meten... en heb het iets lager gedaan... en onder mn navel hangt precies een vetrand... dus misschien is t iets minder... maar zal nog steeds 88 minimaal zijn... dus dat is nog steeds te veel

vraag me wel af hoor... ik heb toch meestal maat 38... als ik al een ongezonde buikomvang heb... dan hebben heeeel veel mensen dat denk ik :(:(

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

ik herken het ook helaas!

ik ben overal slank behalve op mijn buik zit slap vel en vet.. ik eet al gezond, drink geen sap of prik, echt alleen water! Verder eet ik bijna nooit brood (misschien 1x per week een broodje?) maar toch blijf het er helaas op zitten. Nu ben ik begonnen met thuis sporten, hopelijk helpt dat.

O en snacken doe ik ook haast niet.. Als ik in de avond wat wil eten dan eet ik havermout of kwark met fruit en een beetje ontbijtgranen om de trek weg te krijgen:(

13. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Buikvet is 9 van de 10 keer een gevolg van teveel koolhydraten (lees: broodbuik)
    Probeer eens 2 weken koolhydraatarm te eten (niet koolhydraatloos, want je hebt gewoon je energie nodig) en je zal niet weten wat je ziet!

Ik ben dun, maar had altijd een bol buikje. Nu ik let op mijn koolhydraten heb ik ineens mijn taille terug! Dat opent op modegebied ineens zoveel deuren. Ik ben bijv ineens gek op hoge kokerrokken. Staat zo mooi als je een smal middeltje hebt :)

Ik eet bijv 's ochtends 2 atkins crackers met kaas, tussendoor amandelen en/of andere noten of een eitje, tussen de middag een enorme fruitsalade of gewone salade met kip of tonijn en 's avonds alle soorten vlees/vis gecombineerd met alle soorten groenten. En dan later op de avond nog stukjes worst of kaas. Je ziet: je hoeft helemaal geen honger te hebben en ik eet zelfs nu meer dan voordat ik dit "dieet" volgde.

14. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stop sowieso met sap drinken... daar zit wel zoveel suiker in, dat is echt niet normaal.

Drink veel water bijvoorbeeld. Als je borstvoeding geeft moet je sowieso goed eten natuurlijk. 4 plakjes brood is niet veel. Let op je beleg (mager beleg en geen zoetigheid, al mag dat soms best wel eens natuurlijk haha) veel groente, fruit zit ook veel fruitsuiker in en kan ook aanzetten (al heb je dat dan voor de borstvoeding wel weer nodig denk ik) eiwitten verzadigd langer. Ongebrande noten zijn goed voor je vetten (goede vetten) en lekker als tussendoortje

Eet vooral niet te weinig, want dan gaat je lichaam op de spaarstand. Buikvet is over het algemeen wel vet wat er het laatste afgaat. helaas...

15. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Ik herken het. Ben 1.60 weeg 53 kilo en het een vetpercentage van 21.5. Ik sport veel en al het vet zit op mijn buik:x

16. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dit ga ik proberen... Als ik sochtends opsta dan ben ik wel helemaal slank en in de middag en avond heb ik opeens een opgezette buikje alsof ik 3 maanden zwanger ben. Komt dat dan ook van de koolhydraten denk je?

17. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ja! Precies hetzelfde hier Sdonya! Ik stond altijd 's ochtends op en dan had ik zowat een gat waar mijn buik hoorde te zitten, maar als ik eenmaal gegeten had dan was ik de hele dag opgeblazen en bol.

Nu heb ik daar helemaal geen last meer van.
    Vies praatje: mijn spijsvertering werkt ook veel en veel beter sinds ik dit doe. Ging ik voorheen 3 keer in de week naar de plee, nu 2 keer per dag. Daar alleen voel je je al licht en dun van :cool:

18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Waar moet ik op googlen om hier meer informatie over te vinden? Wat wel en wat niet te eten etc? :)

19. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Herken mij in je verhaal. Na de zwangerschap vooral veel lekkers blijven eten en en opgeblazen buik als gevolg. Sporten is vooral goed voor je conditie en gezondheid maar 80% is echt je voeding. Ik drink geen frisdranken meer. Had vorige week een sprite genomen, gelijk buikpijn en opgeblazen buik. Geen geraffineerde suikers en probeer zo min mogelijk vette happen te nemen. Die slaan je buik direct op.
    Je kan proberen zo'n 30 dagen buikspierchallenge te doen. Dan word je meer gemotiveerd om te gaan bewegen. Is de sportschool nog een te grote stap. Op youtube hebben ze zat oefeningen voor thuis.

20. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Je kunt inspiratie halen bijv hier vandaan:
    Compleet koolhydraatarm dieet schema, incl recepten
    of je kunt op atkins of dr Frank googlen

Ik eet bewust koolhydraatarm en niet koolhydraatloos, want ik persoonlijk vind dat ongezond. Ik heb gewoon dringend mijn fruit nodig dagelijks. Ik neem dr Frank en atkins dus niet letterlijk over maar haal er tips en recepten uit.

Bij de Tuinen en bij de grotere AH's hebben ze vezelrijke crackers van Atkins. Ik vind dat echt een uitkomst want ik heb echt geen zin om 's ochtends een boerenomelet met quinoa ofzo te gaan staan klaarmaken doordeweeks. Daar heb ik het veel te druk voor.
    Per cracker eet je dan 3 gram koolhydraat dus dat is prima!
    De eerste dagen denk je "gatver, lijkt wel karton" Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik ze nu heerlijk vind! Je smaak verandert heel gauw als je geen suikers meer eet.
    En daarnaast maak ik heel veel eiertaarten. Daar kun je ontzettend mee variƫren en ze zijn altijd heerlijk. Je kunt er alle soorten groenten in doen en alle soorten vlees en daardoor smaken ze altijd anders. Ik eet ze dan als avondeten, maar neem bijv ook de dag erna 2 punten mee naar mijn werk als lunch. Koud is het ook heerlijk!

Deel Deze Pagina