goed gewicht maar wel teveel buik vet... wat doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Daantje57, 9 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Buikvet wordt opgebouwd door ongezonde voeding, dus dan daar echt in minderen en ook meer gaan bewegen. Zwemmen is goed voor de buikspieren, dus dat misschien gaan doen?

2. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Hmmm nou als ik ga afvallen wordt alles mager behalve mijn buik. Ook niet echt de bedoeling. Het moet precies andersom! Misschien moet ik ooit toch maar aan de buikwandcorrectie.

Geen tips voor je ts.....

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Na 7 maanden gezonder eten en 4 a 5 keer sporten per week had ik 13 kilo er af en was mijn buik weer plat.

Ik fiets ( spinning...4 keer per week) en doe een beetje kracht ( 1 keer) erbij. En sinds een maand ook Yoga ( 3 keer)

Kracht vind ik echt helemaal niks. Ik combineer het dus nu met Yoga...dat vind ik echt veel fijner. Ik ben een echte cardio fan.

Hardlopen is niks voor mij...mijn gewrichten vinden dat niet fijn. Vroeger intensief geturnd en daar zijn ze niet beter van geworden.

Bij mijn buik is het trouwens als laatste weg gegaan.

Eerst mijn armen en gezicht. Toen mijn benen en (zij)flanken en dus als laatste mijn buik. Het ging mij ook voornamelijk om mijn buik. Ik had alleen een BMI van 25 dus niet goed. Nu 20.

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Thnx voor de tips! Ben maar meteen begonnen.. Heb net prei, sperziebonen, uien, dille, zalm met ei eroverheen gemaakt als lunch.. Wel kaal gevoel zonder brood:p

5. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    zoveel sporten gaat t echt niet worden hier met een baby... en ook zonder baby trouwens.. dat houd ik niet vol denk ik... 2 x per week zou al genoeg uitdaging zijn ;)... ik ben van plan weer minimaal 1x in de week een uur te gaan skaten... en daarnaast een keertje zwemmen misschien?... sportschool is m echt niet voor mij.... ben wel een aantal keer ingeschreven geweest maar na 3 x zit ik meestal met een duur abbonoment waar ik niks mee doe :p... .. en dan maar af en toe buikspieroefeningen etc. doen

heb vandaag veel lekker gezonde dingen gekocht en heb de afgelopen dagen gelunchd met een goed gevulde salade.. .lekker veel fruit, nootjes.... eet wel gewoon zat callorien, want met borstvoeding wil ik echt niet persee veel kilo's kwijt.. gaat me om de cm.

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    dat went wel;)

7. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.294
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Ik had vroeger ook een minder slanke taille dan nu. Niet alleen de afmeting, maar ook de verhouding met borstomvang en heupomvang zijn sterk veranderd bij mij sinds ik ben afgevallen en veel sport (fietsen op gewone fiets met kinderen en veel hardlopen). Mijn afmetingen zijn nu 93-65-93, vroeger was ik veel meer appel!

Naast het sporten eet ik nu zoveel mogelijk zonder de slechte koolhydraten (geen wit brood, witte spaghetti of witte rijst), en geen slechte zoete zaken als taart, koek, cake etc. Alleen bij hoge uitzondering, zeg één op de twee verjaardagen en verder niet. Wat ik veel meer eet is (citrus)fruit, groente en vette vis als zalm. En ik neem niet te grote porties.

Ik voel me beter, ren boven de 11 km per uur en heb niet vaak een honger gevoel. Het voelt veel gezonder! En die taille maakt me blij in de spiegel :).

Deel Deze Pagina