Ik heb een vraag en hoop dat iemand hier antwoord op heeft. Ik zat op internet een beetje te zoeken naar hoe je je vetpercentage kunt bereken. Nou kwam ik er al vrij snel achter dat je dit moet laten doen, dus heb ik bij mij in de sportschool gevraagd. Deze hebben dit allemaal uitgerekend met zo apparaatje( weet de naam zo niet meer). Maar hij meet ook mijn nek omtrek. Hij vertelde dat bij een lagere nekomtrek je vetpercentage hoger en andersom. Ik ben vergeten te vragen hoe dat komt. Voor mij klinkt dit niet logisch. Dus weer opzoek op internet. Maar daar zie ik ook dat bij een grotere nekomtrek je vetpercentage lager wordt, maar niet waarom. Weet iemand hoe dit kan?
Geen flauw idee wat je nekomtrek met je vetpercentage te maken heeft... Als je nou een hele dikke nek hebt met veel vet, kan ik me voorstellen dat de rest van je lichaam in verhouding ook een hoger vetpercentage heeft. Maar voor de rest?
dat dacht ik dus ook maar het schijnt dus precies andersom te zijn. hoe dikker je nek hoe lager je vetpercentage.
Ik weet het niet hoor maar misschien kun je niet echt vet opslaan in je nek maar wel spieren kweken? En hoe dikke de nek (met spieren) hoe lager je vetpercentage? Heb er verder geen verstand van