Even een klaagzang...

Discussion in 'De lounge' started by lioness74, Jul 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Hallo dames,

Sorry voor deze klaagzang, maar ik heb dringend de behoefte om het ff van me af te schrijven....

Twee jaar geleden ben ik onverwacht zwanger geraakt van onze prins. Het was echt schrikken dat geef ik toe maar we hebben nooit getwijfeld en we zijn reuzeblij met ons kleintje.
    Het was maar goed dat we net een half jaar van te voren dit huis gekocht hadden (hiervoor klein huurhuis) want dit huis is wat ruimer.

De baby zou bij ons op de zolder komen, en ligt daar nog steeds, niks mis mee. Ik probeerde heel erg van de zwangerschap te genieten want dit zou dus zeker de laatste zijn en mijn 3de zwangerschap was heel heftig ivm het overlijden van mijn broertje.

Er moest bijna een gehele nieuwe uitzet komen, want die had ik uiteraard niet meer. Veel gekocht op MP en van bekenden die hun spulletjes wilden verkopen.
    Niks mis mee en we waren er heel blij mee!

Zo ong tegelijkertijd ging het op het werk van mn man niet zo best en moest hij van functie veranderen.
    Dus wel werk maar een stuk minder inkomsten.
    En dus net een hypotheek en een kleine op komst...
    Nu zijn we niet van de pakken neerzitten en we hebben allebei keihard gewerkt en de baby kon komen.
    Maar man man man, wat een financiele stress allemaal iedere maand!

Na mn verlof dus weer gaan werken en hebben we allebei allerlei bijbaantjes om extra geld erbij te verdienen.
    Kortom op 1 of andere manier redden we het iedere maand net lijkt wel, maar iets leuks of zo zit er niet in helaas.
    Wij werken om beurten zeg maar, zodat we geen opvangkosten hebben en ik ben altijd aan het rennen, vliegen, regelen, halen, brengen etc. etc.
    Helemaal niet erg, we weten waarvoor we het doen nl: ons gezin van 4 kinderen.

Maar dit ff om jullie te laten zien hoe mn situatie is.
    Afgelopen 2 weken hebben we nl vakantie gehad.
    Jeetje wat heerlijk, gewoon tijd voor mn gezin!
    Als klap op de vuurpijl, zijn we ook nog een weekje weg geweest!
    Naar een caravan van bekenden van ons, daar mochten we een week in omdat ik toen hun op vakantie waren, op hun beesten heb gepast en verzorgt.

Als kleine kinderen zo blij waren mn man en ik (we waren al 4 jaar niet op vakantie geweest)!
    Ondanks het slechte weer heb ik genoten: van mn kinderen vooral en van het besef: niks moet,alles mag.
    Mn man was ontspannen, ik voelde heel wat spanning van me afglijden kortom het was een superweek voor ons!

Maar nu is het voorbij....ik weet het, klinkt belachelijk maar ik voel constant de tranen prikken.
    We zijn weer begonnen met werken, vliegen, rennen enz. en er liggen weer rekeningen te wachten tot ze overgemaakt worden.

Ik heb een week (of 2) mogen proeven hoe het leven ook weer kon zijn. Lekker genieten, en alle tijd voor mn lieve kinderen echt ik kan wel janken.
    Ben er ook zoooo moe van....
    En geloof me: ik ben echt een werkpaard en mn man ook dus daar wil ik ook helemaal niet over klagen, maar om het feit dat het allemaal weer voorbij is.
    En ik mn kinderen dus niet meer zo vaak zie.

Maar ondanks dat ben ik reuze dankbaar dat ik deze vakantie zo heb genoten! Hopelijk volgend jaar weer!

Enne, bedankt voor het lezen!

2. knap

knap Niet meer actief

Graag gedaan.

Teer op die twee weken en schroom niet om nog ergens een weekje er bij te plakken ergens met de herfstvakantie. Prioriteiten stellen is niet alleen maar hollen en of stil staan toch. Het komt er op neer ren je zelf en je gezin niet voor bij. ;)

3. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    ik weet hoe je je voelt. Wij hadden er vorig jaar veel last van. 2 weken op vakantie geweest en toen we thuis kwamen hadden we allemaal zoiets van, wat doen we hier. We waren gewoon down en hadden totaal geen zin om weer te gaan werken etc... maar ja, het moet wel. Probeer gewoon naar dingen uit te kijken, dat helpt ons heel erg goed!

4. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    ik snap je zo goed!~
    mijn man en ik werken ook afwisselend.. als hij ochtend dienst heeft, draai ik middagdiensten en andersom..
    wij moeten na de vakanties ook altijd weer helemaal in komen en zijn dan de eerste dagen ook helemaal uit onze doen, gewoon door het besef dat je elkaar niet zo vaak ziet en dus ook je kids niet veel ziet!
    probeer wel prioriteiten te blijven stellen op de dagen dat jullie wel gezamelijk thuis zijn. zo hoeft een wandeling in het bos, opt strand of een picknick in het park, een speeltuintje in de buurt enzz niets te kosten.. de huishouding kan op die dagen ook wel een x wachten!
    als je dit soort dingen pland, is het allemaal net iets makkelijker vol te houden!
    succes weer met de drukte!

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

6. Jeetje mv 4

Jeetje mv 4 Actief lid

Jan 7, 2012
    241
    0
    0
    Brabant
    Wat rot dat jullie zo hard moeten werken om het hoofd boven water te houden. Komen je man en jij nog wel toe aan tijd voor elkaar?
    Wat fijn dat jullie lekker een weekje hebben kunnen genieten van een vakantie in de caravan van vrienden. Probeer de herinnering hieraan vast te houden. Ook wij hebben onze vakantie er op zitten en verlangen nu alweer naar volgend jaar. Hopelijk kunnen jullie volgend jaar weer gebruik maken van de caravan. Succes met alles!

7. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Dank jullie voor jullie lieve reacties!
    Dat geeft me weer moed haha!

Ik kijk natuurlijk weer uit naar een evt volgende vakantie!
    Het was gewoon zoo fijn om ff alles van ons af te zetten en zorgeloos te kunnen genieten.
    Maar er moet weer gewerkt worden en dat is natuurlijk ook niet erg maar ik mis af en toe die kleine zo..
    Vandaagn ben ik nog lekker tot 16 uur thuis en ga dan pas weer beginnen.
    En omdat ik nog zoveel vrije dagen heb staan, heeft mn baas gevragen of ik niet over 2 weken nog een weekje vrij wil zijn!
    Ja tuurlijk!

Ik heb gewoon gemerkt dat ik meer pas op de plaats moet nemen en meer moet genieten van de momenten samen.
    Wat ik ook gemerkt heb tijdens de vakantie is dat we, ondanks alle drukte, toch een heel hecht gezin zijn gelukkig!
    Ook de kids onderling.

Ach ik blijf met een weemoedig gevoel terugkijken op de vakantie, maar ik ga veel meer proberen te genieten van de kleine dingen.

Share This Page